12,390
30
0
Blå Bosch fra Toolstop: det gikk til helvete
260
Orkdal
0
Kjøpte meg en blå bosch fra toolstop. En uke senere kom maskina. alt i orden !
MEN
Så kom regninga fra DHL. Der sto beløpet for dyret jeg hadde kjøpt, kr 2417, med 537 i moms og 200 i gebbyret. Greit og ikke så gæle dyrt
MEN
regnina fra DHL lyder på kr 1540,- og fristem går ut nå til helga!!
FORDI
De har tatt beløpet jeg har betalt for maskina kr 2417 og ført det opp TO ganger
derfor ble det to ganger m,oms og to ganger gebyret.
SÅ
prøvde jeg å klage Det gikk ikke nei! De krever organisjons nr av meg. Hva i svarte er det?? Så jeg fikk aldri sendt noe klage.
Hva gjøre jeg nå? Lensmann? Advokat! Forbukerådet?
Aldri mer skal jeg bestille noe sånt på nette nei, den lokale verktøyhamdelere tar 3210,- for denne ,askina, jeg semdr sjiten tilbake og sender fakturaem tilbake til DHL temke Æ.
MEN
Så kom regninga fra DHL. Der sto beløpet for dyret jeg hadde kjøpt, kr 2417, med 537 i moms og 200 i gebbyret. Greit og ikke så gæle dyrt
MEN
regnina fra DHL lyder på kr 1540,- og fristem går ut nå til helga!!
FORDI
De har tatt beløpet jeg har betalt for maskina kr 2417 og ført det opp TO ganger
derfor ble det to ganger m,oms og to ganger gebyret.
SÅ
prøvde jeg å klage Det gikk ikke nei! De krever organisjons nr av meg. Hva i svarte er det?? Så jeg fikk aldri sendt noe klage.
Hva gjøre jeg nå? Lensmann? Advokat! Forbukerådet?
Aldri mer skal jeg bestille noe sånt på nette nei, den lokale verktøyhamdelere tar 3210,- for denne ,askina, jeg semdr sjiten tilbake og sender fakturaem tilbake til DHL temke Æ.
Signatur
Organisasjonsummer er til fortollinga. Er du privat, så skal man oppgi personummer om det trengs.
At de ikke ikke retter opp i sine egne feil, er bare latterlig. DHL har ikke akkurat noe godt rykte på seg hva gjelder import for privatpersoner. Dessverre er det ikke altid sånn at det er vi selv som velger transportør.
Send en skriftelig klage, og betal det du mener er riktig. Da kan de ikke videresende kravet til inkasso sånn uten videre.
Jeg har sett mange kjøper fra nettopp toolstop i England, og alle synes å være fornøyd med de og levering til Norge.
Til meg gikk det på revva. Synes nok det er merkelig, men tar det til etteretning og lærdom. Skal nok ikke stole på noen andre i slike importsaker. Enkelt og greit, aldri mer toolstop.
Som en kontrast så nevner jeg min utstrakte handel med amazon i usa. Jeg har tatt inn flere dvd spillere, streaming bokser, etc, hver handel med ca 2500,- i vareverdi. Hver gang fraktet med FedEx, tar ca 7-8 dager. Hver gang null å betale til FedEx. Jeg har nemlig fortollet før Fedex la varen min i sitt system.
Jeg ser at DHL blir fiende nå, jeg ser en masse styr for å få dette i havn. DHL blir aldri mer brukt av meg, får jeg ikke FedEx son transportør så finner jeg meg annen.
Ps. Fikk idag sds bor etc. Trebor, de lange, 8, 13 og 22 mm. To diamantbor 6 mm for flis. Sds holder for sagblad. Sds holder for mutterkopper.
Godt og kjent britisk merke. Total sum jeg betalte var 298 kr. Den pakken kom en dag senere enn DHL pakken. Intet tøys med fortolling.
Enda en god grunn til å drite i toolstop og deres leverandør DHL.
Gather ye rosebuds while ye may,
i morra kan det være kjørt!
Her skal jeg skyte fra levra; Skjerp deg.
At DHL roter det til en gang for deg og du har enda ikke sett om de retter dette opp, er ikke kobla til Toolstop. Du får skille barter og snørr.
Jeg har en mistanke om at du ikke var veldig saklig eller rolig i den innledende kontakten du hadde med DHL, og du fikk da sikkert ikke den beste hjelpen fra faktura-avdelingen. Prøv igjen i en god tone, så ordner det seg helt sikkert. 8)
Jeg tipper jeg har hatt flere hundre pakker fra utlandet opp igjennom årenes løp (tror jeg bestile første gang fra Singapore i år 2000 eller noe), og har fått erfare de aller fleste transportørene som driver i Norge enten direkte eller via agenter.
Og jeg har hatt problemer med gebyr og mva feil fra alle flere ganger.
Men det har ordna seg hver gang, og det gjør det for deg også.
Jeg kjøpte mine vare fra Toolstop i god tro ut i fra det dere her i dette forum har fortalt meg. Som alle vet ér jeg bare tullete amatør fra Orkdaln, og dermed har jeg aldri hatt noen "innledende kontakt" med DHL !
Jeg ser nå at de aller fleste her i forumet er håndverkere med registrert bedrift og dermed har "alle" her dette org.nr.
Det blir noe totalt annet. Da får man kontakt med DHL. Jeg får ikke sendt noe brev til de nettop fordi jeg er amatør, har ikke org. Nr!!!
Gather ye rosebuds while ye may,
i morra kan det være kjørt!
http://www.dhl.no/no/logistics/kundeomraade/kontakt_oss.html#frt
Eventuellt kan du ringe de på 33 13 30 10
DHL er like interessert i å ha fornøyde kunder som alle andre fraktselskaper, så de er nok mer enn gjerne villige til å ordne opp i feilen her, bare de får den informasjonen de trenger fra deg.
Jeg har selv fått uriktig krav fra fraktselskap (husker ikke hvilket), en gang fikk jeg krav om å betale moms og fortolling av en hel bilmotor jeg ikke hadde sett snurten av.
En kjapp telefon, og saken var ute av verden for min del.
Den gang var det visstnok en navnebror som hadde handlet motor, men regningen havnet hos meg.
Ta et godt magadrag før en tar kontakt med DHL, så det blir en saklig tilbakemelding til de.
Jeg tror ikke noen har lyst å forholde seg til noen som oppfører seg som en fjortis eller som oppfører seg som om at hele verden roterer rundt en selv.
Hei Dryasanne
Jeg antok at du hadde kontakta/ringt DHL for å få klarhet i om regninga er feil. -Mange ville ha gjort det som første punkt, men du har ikke kommet dit enda. Det er ok, du har fått flotte tips i denne tråden til hvordan dette kan ordnes med DHL.
gaardern ga deg en link til kundeservice, den funker helt sikkert men den jeg bruker er denne:
http://www.dhl.no/no/kontaktsenter/kontakt_express.html#contact_us
Der står også det felles 810 nummeret til Kundeservice.
Som andreasg og rekorden er inne på, de aller fleste her er glade amatører. Og da uten org-nummer.
DHL krever heller ikke dette av privatpersoner, men du må muligens oppgi Fødselsnummer/Personnummer til dem for at de 100% skal ha korrekte data på deg.
Det å handle fra utlandet medfører en viss risiko, både i toll-håndtering men også slike ting som risiko for at ting blir borte i forsendelsen, etc. Alle slike ting vil lage problemer og du må bruke tid på å fixe.
Derfor så er det viktig synes jeg å ta en vurdering på om det virkelig er verdt å bestille fra utlandet, eller kjøpe i Norge. At du har hatt kun gode erfaringer fra Amazon, etc er jo toppers og jeg vil si du har hatt flaks, men ikke nødvendighvis noen garanti for at det alltid er slik for alle andre.
Jeg bestiller aldri fra utlandet om besparelsen er liten, pga det er alltid en risk for at noe skjer og da er det mye mere verdt med norsk garanti og 5 år reklamasjonsrett på ting enn å spare noen få kroner.
Lykke til.