#11
 5,568     0
"med potential"/"mange muligheter": kan bli greit nok dersom du investerer mye tid og penger.

   #13
 1,835     klippdalen     0
"praktisk kjøkken".. joa, mulig praktisk, men man må jo nesten rygge ut for å snu seg her

Oversettelsestråden (fra meglerspråk til vanlige folk) - 922_1671774909.jpg - Anonym
  (trådstarter)
   #14
 12     0
"Praktisk" betyr vel her "så praktisk vi klarte å få det på denne utrolig trange (og uegnede) plassen" 🤗
   #15
 170     0
"Sjelden mulighet" - en betegnelse på helt ordinære leiligheter i boligblokker i Oslo.
   #16
 1,835     klippdalen     1
nå er ikke dette direkte meglerspråk, men kan noen forklare meg hvorfor i alle helsikkes dager dette bildet er med i ei bolig annonse??

meglere og politikere... fandens folk

Oversettelsestråden (fra meglerspråk til vanlige folk) - cec983d9de75241739ee7f414e8a9882.jpg - Anonym
   #17
 3,535     0
Er ikke dette ganske beslektet med det velkjente boligmegler-trikset for å få opp prisen på boligen: Bak hveteboller som blir ferdigstekt en time før visningsrunden! Lukten av nystekt bakverk gir en hjemmekoselig, positiv, varm følelse som gir eventuelle kjøpere mer lyst til å bo akkurat her, der det er så trivelig og godt å være!

Det går vel i klassen 'livsstils-reklame', akkurat som Coca-Cola-reklamer har masse solbrun, sportslig ungdom på badestranda, med masse fritid og flotte kjærester. Slik vi drømmer om å ha det. Ferskt bakverk er 'boligselgerens badestrand' ...

For å ta livsstils-reklame på et annet felt: Jeg var med en kamerat på kino - kinoreklamer er noe for seg selv! Norsk Natur (tm), høye fjell, sommersol, Norsk Rødt Fe på beite, ung sunn seterjente i tradisjonsklær ... Reklamen brukte lang tid på å bygge opp stemningen uten å avsløre hva som skulle selges - tilstrekkelig til at jeg utbrøt: Dette være en tampong-reklame! Kameraten min nikket: Eller melkesjokolade. En av de to. ... Jeg mener å huske at svaret var melkesjokolade, men det kom fram bare i de sist par sekundene. Alt før det var bare for å gjøre oss positive og hensatt til en ideal-verden.

   #18
 5,432     Akershus     0
Å pynte en annonse med bilder av noe de fleste forstår er noe stylisten har med seg til fotografering og tar med seg tilbake, er nok blitt meget vanlig.. Det liver nok i mange tilfeller opp en ellers noe kjedelig annonse. Jeg ser "forbi" slike bilder, må si jeg humrer litt for meg selv over forsøkene på å romantisere tilværelsen, men innbiller meg at det fungerer hos mange. Det er uansett blitt en ny forretningside og gir mange arbeidsplasser.

Når jeg forøvrig ser annonser med ordbruken "stort potensiale" regner jeg med at pengesluket er bunnløst.
   #19
 735     0
Å pynte en annonse med bilder av noe de fleste forstår er noe stylisten har med seg til fotografering og tar med seg tilbake, er nok blitt meget vanlig.. Det liver nok i mange tilfeller opp en ellers noe kjedelig annonse. Jeg ser "forbi" slike bilder, må si jeg humrer litt for meg selv over forsøkene på å romantisere tilværelsen, men innbiller meg at det fungerer hos mange. Det er uansett blitt en ny forretningside og gir mange arbeidsplasser.

Når jeg forøvrig ser annonser med ordbruken "stort potensiale" regner jeg med at pengesluket er bunnløst.


Det er sikkert et falskt plastikk-brød og opphakkede agurk i den skålen som benyttes på hver visning hehe
   #20
 3,535     0
Det er sikkert et falskt plastikk-brød og opphakkede agurk i den skålen som benyttes på hver visning hehe

Det kan du gjerne ha rett i.

Og når jeg i Cola-reklamene ser solbrune lykkelige nyforelskede unge på stranda er jeg slett ikke sikker på at de i virkeligheten er nyforelskede. Ikke nødvendigvis at de er så lykkelige heller. Selv brunfargen kan det hende at er kunstig bruningskrem.

Reklamefolk er så kyniske at jeg har blitt ganske kynisk i min lesing av reklamer.