Var aleine der (Bilia) så det gikk litt tid men klarte omsider å få den opp på planet. Vel hjemme fikk jeg god hjelp av venn til å være med å dytte søylerern på plass av og inn på gulvet. Neste nå blir å finne beste plassering og støype en plate for å sette den på.
Brukte 4 timer i dag på rengjøring, smøring og smårep. Den er nå plassert der den skal stå men må få lagd noen plater som jeg kan skimse den opp med så den blir i vater før jeg fester den til gulvet.
Joda, men det medfører en del mere arbeid og at fleksibiliteten hvis jeg skulle finne på å måtte flytte på den noen cm straks ble verre. Det alternativet som jeg vurderer er å "fylle på" rundt, da jeg skal legge på gulvet 6cm likevel.
Det er nok flere som har tenkt på det. Det her jeg selv.
Men om ikke dette er en høytløftende bukk eller brukeren er en bøtteknott så er det ikke noen god idé.
Arbeidshøyden vil da bli tilsvarende lavere. Og om du bruker noen sekunder mer tid på å kjøre over mekanismen så er det bagatellmessig i forhold til den tiden du tilbringer krokrygget etterpå.
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
Ser ut som det maks er 10cm det er snakk om. Det er jo bare konstruksjonen man skal senke ned for å slippe å kjøre over de kilene. Alt annet kan godt ligge over bakkenivå.
Når løftearmenene er i nedre stilling så løses sikringer ut og de er da mulig å vinkle inn under bilen, bygges de ned må en heve opp 10cm for å kunne gjøre armforflytningen og men da er de låst i stillingen og det blir mere arbeid med å få tilpasset løftepunktene under bilen = uaktuelt for meg å senke/bygge den inn. Min løfter ca.1,9 m og med 0,1 mindre så begynner det å bli akkurat for lavt.
Men skal du sette hevedelen så nærme veggen? Blir du ikke plaget av at det blir trangt å manøvrere seg inn imellom veggen og bilen når du skal justere armene? På den andre siden så er det jo ikke så ofte man skal opp med bilen så man tåler litt plunder for større plass i garasjen.
Har desverre for liten bredde i garasjen så prioriterer å få så mye på en side som mulig, istede for 2 trange sider. Blir derfor å gå rundt bilen for å manøvrere labben på plass før jeg heiser. Til info: Sakseløftere bygges som regel ned.
Var på Gjøvik og hentet gullet i dag ;D
Var aleine der (Bilia) så det gikk litt tid men klarte omsider å få den opp på planet. Vel hjemme fikk jeg god hjelp av venn til å være med å dytte søylerern på plass av og inn på gulvet. Neste nå blir å finne beste plassering og støype en plate for å sette den på.
Egne prosjektfilmer på YouTube
Egne prosjektfilmer på YouTube
Egne prosjektfilmer på YouTube
Dette var et godt forslag TiaZzz !
Merkelig at ikke fler tenker på dette?
Men om ikke dette er en høytløftende bukk eller brukeren er en bøtteknott så er det ikke noen god idé.
Arbeidshøyden vil da bli tilsvarende lavere. Og om du bruker noen sekunder mer tid på å kjøre over mekanismen så er det bagatellmessig i forhold til den tiden du tilbringer krokrygget etterpå.
Når løftearmenene er i nedre stilling så løses sikringer ut og de er da mulig å vinkle inn under bilen, bygges de ned må en heve opp 10cm for å kunne gjøre armforflytningen og men da er de låst i stillingen og det blir mere arbeid med å få tilpasset løftepunktene under bilen = uaktuelt for meg å senke/bygge den inn. Min løfter ca.1,9 m og med 0,1 mindre så begynner det å bli akkurat for lavt.
Egne prosjektfilmer på YouTube
Men skal du sette hevedelen så nærme veggen? Blir du ikke plaget av at det blir trangt å manøvrere seg inn imellom veggen og bilen når du skal justere armene? På den andre siden så er det jo ikke så ofte man skal opp med bilen så man tåler litt plunder for større plass i garasjen.
Tøft er det åkke som. ;D
Egne prosjektfilmer på YouTube