Som sertifisert grevling har jeg selvfølgelig slike brytere på lager. ;D Du får stikke innom så skal du få en. Og litt tips om hvordan du bør montere den. Disse bryterene bryter på millimeteren samme sted hver gang. Du vil trenge noen braketter og en stål/aluminium stang eller rør i tillegg. Det er en ganske sikker løsning når bare det mekaniske er på stell. Men jeg ser at du ikke har overskudd av tommeltotter, så det fikser du.
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
Da har jeg begynt å avrette gulvet. Betongsålen var ganske grovstøpt og det ville ikke ha vært mulig å trille verktøytraller eller andre ting på den. Dessuten ville det ha blitt veldig vanskelig å holde et sånt gulv rent. I første omgang avrettet jeg den delen av garasjen der det ikke skal stå biler. Her blir gulvet i vater. Resten av gulvet blir avrettet i neste omgang og får et minimalt fall mot porten.
Epoxy er sikkert det beste å legge oppå, men det er jo også veldig kostbart.. Så tenker på å male gulvet med en enkel maling som er beregnet på betong gulv i stedet. Malingen kan blandes i alle farger, så lurer litt på hvilken farge som er praktisk og/eller ser bra ut på et garasjegulv?
Ikke fulgt med på en stund nå, men jeg må si det ser veldig bra ut! Er skikkelig misunnelig. ;D
Lys grå synes jeg er fornuftig fargevalg. Ikke ulikt ferdig herdet betong. På denne ser du fort oljesøl (kjekt for å se om motor eller bremser må ses over), du ser skruer, bolter og mindre verktøy som faller ned fordi det nesten aldri er lyst grått og skygger vil gi sterk kontrast, og samtidig er det praktisk i og med at støv du drar inn med bilen ikke vises så godt. Praktisk og rom for å være litt lat.
Har ikke fått logget inn her på en liten stund.. Hørtes veldig bra ut det er Einar S. Stikker gjerne innom en eller annen gang :)
Tiazzz: Ja, har sett at noen verksteder har valgt en grå-nyanse. Men jeg tenkte egentlig at det måtte være vanskeligere å se grå og metallfargede skruer og muttere som man mister på grått underlag. Men sant det du sier om skygger på lyst grått, så absolutt noe å vurdere.
Det ser ut for at TS ikke har vært her på noen uker.
Kjør bilen inn i garasjen og måler fra taket på bilen opp til garasjetaket. Mål også klaringen mellom bilen og gulvet. Legg sammen de to så finner du hvor mye plass du har under ved maksimalt løft.
Sjekk også hvor høyt bukken løfter og legg til siste av de forrige målene. Du vil selvfølgelig ikke få mer plass under enn dette uansett takhøyde.
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
Helland: Hvis jeg kjører en vanlig eller litt lav sedan maks opp til taket, så kan jeg akkurat gå under bilen, alså nesten 190cm. Men det er altså under karosseriet, hjulene og armen til løftebukken er jo noe lavere. Er 305-312cm under taket.
Selv så jobber jeg oftest med hjuloppheng, bremser o.l., og da er jo ikke høyden noen begrensning. Ellers har jeg en liten stol med hjul som er kjekk å bruke når man jobber under bilen. Da trenger man ikke maks høyde, og det er også behagelig å sitte, hehe.
Du får stikke innom så skal du få en. Og litt tips om hvordan du bør montere den.
Disse bryterene bryter på millimeteren samme sted hver gang.
Du vil trenge noen braketter og en stål/aluminium stang eller rør i tillegg.
Det er en ganske sikker løsning når bare det mekaniske er på stell.
Men jeg ser at du ikke har overskudd av tommeltotter, så det fikser du.
Egne prosjektfilmer på YouTube
Lys grå synes jeg er fornuftig fargevalg. Ikke ulikt ferdig herdet betong. På denne ser du fort oljesøl (kjekt for å se om motor eller bremser må ses over), du ser skruer, bolter og mindre verktøy som faller ned fordi det nesten aldri er lyst grått og skygger vil gi sterk kontrast, og samtidig er det praktisk i og med at støv du drar inn med bilen ikke vises så godt. Praktisk og rom for å være litt lat.
Tiazzz: Ja, har sett at noen verksteder har valgt en grå-nyanse. Men jeg tenkte egentlig at det måtte være vanskeligere å se grå og metallfargede skruer og muttere som man mister på grått underlag. Men sant det du sier om skygger på lyst grått, så absolutt noe å vurdere.
Mvh Helland
Kjør bilen inn i garasjen og måler fra taket på bilen opp til garasjetaket.
Mål også klaringen mellom bilen og gulvet.
Legg sammen de to så finner du hvor mye plass du har under ved maksimalt løft.
Sjekk også hvor høyt bukken løfter og legg til siste av de forrige målene. Du vil selvfølgelig ikke få mer plass under enn dette uansett takhøyde.
Helland: Hvis jeg kjører en vanlig eller litt lav sedan maks opp til taket, så kan jeg akkurat gå under bilen, alså nesten 190cm. Men det er altså under karosseriet, hjulene og armen til løftebukken er jo noe lavere. Er 305-312cm under taket.
Selv så jobber jeg oftest med hjuloppheng, bremser o.l., og da er jo ikke høyden noen begrensning. Ellers har jeg en liten stol med hjul som er kjekk å bruke når man jobber under bilen. Da trenger man ikke maks høyde, og det er også behagelig å sitte, hehe.
Fotocelle hørtes ut som en bedre løsning, evt bare ta det forsiktig og manuelt. Det bør fungere nesten hver gang