2,325
0
0
Get-boks: "Fasefeil" på lyden - og teknikertrøbbel
243
Bærum
0
Artig sak dette. Vi har kabeltv fra Get, hvor vi for en god tid tilbake kjøpte Get HD-boks.
Fungerer ypperlig, med ett unntak. Med jevne mellomrom får vi en slags "fasefeil" på lyden - i løpet av få sekunder brekker lyden opp til spraking og skurring (Litt Transformers-aktig lyd, om den referansen hjelper noen..)
Etter ca 10-15 sekunder går den sakte men sikkert ned igjen til normal lyd. Lyden virker å være helt uavhengig av selve signalet, vi har testet å spole til andre deler av opptaket for å se om lyden følger bildesignalet, men det gjør det ikke. Vil da anta at det er selve boksen det er noe feil med.
(Vi har hatt boksen inne til bytte pga dette 1 gang tidligere, uten at det endret noe...)
Vi har galvanisk skille på inntaket, og eletriker har utført alle stikk iht forskriftene. Og det har vært samme feil selv om vi har hatt både kort og lang tv-kabel til boksen.
For et par uker tilbake var det en tekniker fra Get på besøk for å finne feilen, men han fant ingenting. Men så, da jeg kom hjem fra jobb i går var det hengt opp en lapp på døra, da tekniker hadde vært i bygget, identifisert en feil hos oss og skrudd av en del funksjoner (bl.a. filmleie)
Vi fikk selvfølgelig ikke tak på tekniker på telefon (selv om dette angivelig skulle være bemannet) og Get kundeservice (som er totalt ubrukelige) kunne selvfølgelig ikke svare på henvendelsen vår, da dette var en annen avdeling...Glem alt man har hørt om én kontraksmotpart og servicevennlighet...
Selv om vi skulle få hjelp til å finne feilen i dag, ønsker jeg innspill på om andre har opplevd samme feil, og evt løsninger.
Fungerer ypperlig, med ett unntak. Med jevne mellomrom får vi en slags "fasefeil" på lyden - i løpet av få sekunder brekker lyden opp til spraking og skurring (Litt Transformers-aktig lyd, om den referansen hjelper noen..)
Etter ca 10-15 sekunder går den sakte men sikkert ned igjen til normal lyd. Lyden virker å være helt uavhengig av selve signalet, vi har testet å spole til andre deler av opptaket for å se om lyden følger bildesignalet, men det gjør det ikke. Vil da anta at det er selve boksen det er noe feil med.
(Vi har hatt boksen inne til bytte pga dette 1 gang tidligere, uten at det endret noe...)
Vi har galvanisk skille på inntaket, og eletriker har utført alle stikk iht forskriftene. Og det har vært samme feil selv om vi har hatt både kort og lang tv-kabel til boksen.
For et par uker tilbake var det en tekniker fra Get på besøk for å finne feilen, men han fant ingenting. Men så, da jeg kom hjem fra jobb i går var det hengt opp en lapp på døra, da tekniker hadde vært i bygget, identifisert en feil hos oss og skrudd av en del funksjoner (bl.a. filmleie)
Vi fikk selvfølgelig ikke tak på tekniker på telefon (selv om dette angivelig skulle være bemannet) og Get kundeservice (som er totalt ubrukelige) kunne selvfølgelig ikke svare på henvendelsen vår, da dette var en annen avdeling...Glem alt man har hørt om én kontraksmotpart og servicevennlighet...
Selv om vi skulle få hjelp til å finne feilen i dag, ønsker jeg innspill på om andre har opplevd samme feil, og evt løsninger.
Signatur