341
16
0
Bil nr2("konebil"), tips?
868
0
Vi er på jakt etter en bil nr 2, har en stor V70 nå og ønsker oss en mindre bil.
En som er billig i drift(verksted kostnader, lite slitasje og drivstoffgjerrig)
Har sett litt på biler i typen 50.000kr klassen og bla Skodia Fabia(den lille personbil utgaven) og VW golf.
Noen som har vært gjennom dette før eller har tips til hva vi burde se på?
En som er billig i drift(verksted kostnader, lite slitasje og drivstoffgjerrig)
Har sett litt på biler i typen 50.000kr klassen og bla Skodia Fabia(den lille personbil utgaven) og VW golf.
Noen som har vært gjennom dette før eller har tips til hva vi burde se på?
Ville kanskje sett på noe japansk eller koreansk, men jeg har en hang til disse da de er enkle å skru på selv. Kjøper du en som det er mange av på veien, er det enklere å få tak i bruktdeler fra huggern når noe må byttes.
Du får nok mere for pengene for en Fabia iforhold til Golf, da Golfen er mer populær. Motor og drivverk er jo et VW produkt fra før.
Personlig, synest jeg Golfen er penere.
Men om det ikke spiller noen rolle, så ville jeg gått for Fabia
Thermia Atria 8Kw pumpe, Uponor vb varme
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34074673
Ingen av bilene jeg nevnte er noe vi har bestemt oss for, bare en pekepinne på hva vi ønsker. Fordelen med en golf er at den vil holde seg bedre i pris regner jeg med, mens fabian får man mer for pengene. C3 så jo også pen ut, men kanskje litt dyrere å skulle reparere?
Fabian har jeg lest skal ha kjede som reg.reim, er det en fordel? Er jo et minus om den ruster fort.
Et tips kan være å kjøpe en som ikke har gått som Oslobil. En del folk i Oslo by velger Fabia som bil, de erkjenner at de trenger en bil, men vil helst ikke ha det. Konsekvensen er alle "by problemene" med salt og bulker.
Velger du gjensalgsverdi som høyere prioritert, hadde jeg gått for en Toyota Yaris eller Auris. God kvalitet for en rimelig penge. Og som mange vet om.
Når det gjelder kvalitet har ikke Toyota vært så imponerende for min del. VW har vært bedre, men så har jeg ikke hatt biler med masse "ekstra". Det som ødelegger for VW er låsene. På vår litt over ti år gamle Passat har jeg gitt opp å fikse låsene...
Definitivt ikke, Citroen er noe av det rimligste du kan reparere da de ikke har en dyr importør som skal tjene masse penger. Faktisk så har Peugeot samme deler på mange områder og koster +20% for samme delenr fordi Bertel og Steen er griske ;)
Hadde en 2005 C3 fra ny og i nesten 3 år og uten om service så hadde jeg 2 parkpærer som gikk. Vi likte bilen meget godt, god og varm, lett å kjøre, henger godt på om vinteren, billig i drift og ikke misnt forsikring og service.
Egne prosjektfilmer på YouTube
Når man kjøper bil for 50.000, så bør ikke gjensalgsverdi være noe tema. Selger du den om 5 år, så spiller det liten rolle om du får tilbake 10. eller 15.000.
Så noe mer i min gate. Hva med noe SÅNT ?
HER er en til.
De ser litt snåle ut, men det er normalt lite trøbbel med dem, og de kjører bra. Faktisk er de antydning til litt artige å ratte rundt i.
og nei.. de velter ikke...
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.