Alt av amerikanske "sports"-biler er blodharry (Corvette, TransAm, Challenger, Mustang, etc. etc).
10-20 år gamle råne-BMWer, med felger og stereo som koster dobbelt så mye som bilen (kan egentlig ta med alt som ruller og går av nye BMW og MB også, som lukter Vinke Lanke og Heisann Montebello lang vei).
Og Porsche Cayenne.
(... og nei, jeg er ikke misunnelig på noen av harrytassene, hvis noen skulle tro det.)
Smak og behag. De amerikanske bilene du nevner, dvs fram til 1972 synes jeg har sin sjarm og er barn av sin tid.
Sist jeg var på Nürburgring med 911 var det mange med den nyeste Corvetten i ZR1 utgave og de tidene som ble satt var meget imponerende. Så Corvette i dag er i mine øyne en bil som virkelig har blitt forbedret.
At alt av ny MB og BMW er Harry skjønner jeg ikke. Det kan synes som om det har noe med prisen å gjøre og de signalene de viser ut. Jeg synes personlig Maybach er litt i meste laget men en ny CL/S-klasse synes jeg ser veldig bra ut. Det er ikke Harry å velge og kjøpe dyre biler, det er mange legale grunner til at enkelte prioriterer slik.
Jeg synes dog at BMW X6 har et provoserende utseende.
Når det gjelder Porsche Cayenne skjønner jeg ikke hvorfor den er Harry. Den har blitt mye mer diskre, har mindre utslipp og finnes både som diesel og hybrid (slik at den er politisk korrekt). Den billigste Cayennen koster ca det samme som en Toyota Landcruiser med dieselmotor. Det har nok litt med navn å gjøre og det har med fordommer å gjøre.
Men jeg tror generelt dyre biler vekker betydelig mer negative følelser enn stylet lilla met BMW Cab gjør.
Selv har jeg en engelsk bil i garasjen og den bruker jeg ALDRI på kundebesøk.
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
Du hadde nok klatret oppi om belønningen hadde vært bra nok. Alle har sin pris ;D
Tviler på at noen vil betale det jeg vil ha for å hoppe opp i en slik stamp. Men alt har sin pris. Alle er i stand til hva som helst om belønningen bare er stor nok og attraktiv nok. Ikke nødvendigvis penger.
Regner med at dere ikke snakker om utendørs elektriske boblebad?!? Det er ikke harry, for det har jeg selv ;D. Har hatt meget frivillige gjester der opptil flere ganger.
Vannkvaliteten er glimrende, sikkert mye bedre enn i offentlige badeanlegg, som jeg for min del aldri har orket å bruke...
Du hadde nok klatret oppi om belønningen hadde vært bra nok. Alle har sin pris ;D
Tviler på at noen vil betale det jeg vil ha for å hoppe opp i en slik stamp. Men alt har sin pris. Alle er i stand til hva som helst om belønningen bare er stor nok og attraktiv nok. Ikke nødvendigvis penger.
Regner med at dere ikke snakker om utendørs elektriske boblebad?!? Det er ikke harry, for det har jeg selv ;D. Har hatt meget frivillige gjester der opptil flere ganger.
Vannkvaliteten er glimrende, sikkert mye bedre enn i offentlige badeanlegg, som jeg for min del aldri har orket å bruke...
Har bare ikke noe behov for å sitte i en badestamp sammen med andre. Ikke i badekar heller for den saks skyld.
Ja, smak og behag, incognito. Ikke meningen å fornærme noen. Bare mine (fordomsfulle) vurderinger...
Saklig meningsutveksling ser jeg bare på som lærerikt så du har ikke på noen måte fornærmet meg.
Hadde du derimot sagt noe stygt om 911'en min ;D ;D
Vet du at en Citr Xantia faktisk har bedre sving/unnamanøveregenskaper enn en 911? I en stor test i Sverige kom Xantia ut som den bilen som kunne ta en elgmanøver raskest. Slo ut både porsher, bmw, alfa og alt mulig som deltok i testen. Ikke rat jeg synes det er artig å leke med Xantian på krapp svingete vei. Men at en 911 er nesten like bra som en Xantia er slett ingen dårlig attest.
Smak og behag. De amerikanske bilene du nevner, dvs fram til 1972 synes jeg har sin sjarm og er barn av sin tid.
Sist jeg var på Nürburgring med 911 var det mange med den nyeste Corvetten i ZR1 utgave og de tidene som ble satt var meget imponerende. Så Corvette i dag er i mine øyne en bil som virkelig har blitt forbedret.
At alt av ny MB og BMW er Harry skjønner jeg ikke. Det kan synes som om det har noe med prisen å gjøre og de signalene de viser ut. Jeg synes personlig Maybach er litt i meste laget men en ny CL/S-klasse synes jeg ser veldig bra ut. Det er ikke Harry å velge og kjøpe dyre biler, det er mange legale grunner til at enkelte prioriterer slik.
Jeg synes dog at BMW X6 har et provoserende utseende.
Når det gjelder Porsche Cayenne skjønner jeg ikke hvorfor den er Harry. Den har blitt mye mer diskre, har mindre utslipp og finnes både som diesel og hybrid (slik at den er politisk korrekt). Den billigste Cayennen koster ca det samme som en Toyota Landcruiser med dieselmotor. Det har nok litt med navn å gjøre og det har med fordommer å gjøre.
Men jeg tror generelt dyre biler vekker betydelig mer negative følelser enn stylet lilla met BMW Cab gjør.
Selv har jeg en engelsk bil i garasjen og den bruker jeg ALDRI på kundebesøk.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Regner med at dere ikke snakker om utendørs elektriske boblebad?!? Det er ikke harry, for det har jeg selv ;D. Har hatt meget frivillige gjester der opptil flere ganger.
Vannkvaliteten er glimrende, sikkert mye bedre enn i offentlige badeanlegg, som jeg for min del aldri har orket å bruke...
Har bare ikke noe behov for å sitte i en badestamp sammen med andre. Ikke i badekar heller for den saks skyld.
Saklig meningsutveksling ser jeg bare på som lærerikt så du har ikke på noen måte fornærmet meg.
Hadde du derimot sagt noe stygt om 911'en min ;D ;D
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Vet du at en Citr Xantia faktisk har bedre sving/unnamanøveregenskaper enn en 911?
I en stor test i Sverige kom Xantia ut som den bilen som kunne ta en elgmanøver raskest. Slo ut både porsher, bmw, alfa og alt mulig som deltok i testen.
Ikke rat jeg synes det er artig å leke med Xantian på krapp svingete vei.
Men at en 911 er nesten like bra som en Xantia er slett ingen dårlig attest.