Den lista fortalte meg at Think City burde vunnet hele testen. De greide nemlig elgtesten i maxfart (!!), 60 km/h. Porschen måtte jo gi opp over 100 km/h under maxfart... Dårlige greier... ;D
Ja, smak og behag, incognito. Ikke meningen å fornærme noen. Bare mine (fordomsfulle) vurderinger...
Saklig meningsutveksling ser jeg bare på som lærerikt så du har ikke på noen måte fornærmet meg.
Hadde du derimot sagt noe stygt om 911'en min ;D ;D
Vet du at en Citr Xantia faktisk har bedre sving/unnamanøveregenskaper enn en 911? I en stor test i Sverige kom Xantia ut som den bilen som kunne ta en elgmanøver raskest. Slo ut både porsher, bmw, alfa og alt mulig som deltok i testen. Ikke rat jeg synes det er artig å leke med Xantian på krapp svingete vei. Men at en 911 er nesten like bra som en Xantia er slett ingen dårlig attest.
Jeg liker ikke å innrømme det, men det er HELT sant. Jeg fortrenger det !!!
Porsche 911 har fantastiske linjer, interiør og kvalitet, OG kjøregenskaper. Men den har motoren bak og skal man kunne kjøre hurtig skal man ha erfaring med Porsche og biler med motor bak. Erfaring har jeg, siden jeg har dratt av mange ganger. (jeg må bare presisere at det aldri har vært min feil, det har alltid vært svingen som både har vært for krapp og kommet for hurtig). Og etter å ha dratt av en del lærer man seg hvor grensene går. Spesielt er lærevilligheten stor når kostnadene etter avkjøringen er stor. Jeg snakker her om kjøring på bane og ikke på privat vei.
Men det er imponerende at Citroen har så gode kjøreegenskaper som nevnt her. Det er nok et fåtall som er klar over det og det burde ha vært flere. Citroen har sitt særpreg, på godt og vondt, og i mine øyne burde flere ha valgt Citroen.
Men bil er for meg lidenskap og da vektlegger man urasjonelle ting som utseende, stor motor, toppfart, akselerasjon, veltebur og mye mye mer. Citroen har alltid hatt fantastiske biler som DS (Chapron), CX, SM og mye mye mer.
Så jeg bøyer meg i støvet for at dere kan kjøre fra meg, og gleder meg over at vi har samme pasjon for bil, om den er tysk, fransk, engelsk, italiensk eller japansk.
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
Sist jeg var på Nürburgring med 911 var det mange med den nyeste Corvetten i ZR1 utgave og de tidene som ble satt var meget imponerende. Så Corvette i dag er i mine øyne en bil som virkelig har blitt forbedret.
Har selv prøvekjørt C6. Syns ikke den er spesielt Harry. Har også kjørt 911. Bra bil det med, men mindre dreimoment og mer giring. Lyden er et kapittel for seg. Neste høst kommer C7. Blir spennende å se om den overgår forgjengeren. Midtmontert motor kanskje?
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Men at en 911 er nesten like bra som en Xantia er slett ingen dårlig attest.
Activa har vel aktiv demping, derav navnet. Den kjører opp trykket på demperene i yttersving for å motvirke krenging. Den vanlige Xantiaen stiller nok i en helt annen klasse. Svogeren min hadde en slik i mange år, og han var heldig som overlevde. Forstillingen ramlet ifrahverandre i innbremsingen til en rundkjøring. Hadde det samme skjedd på motorveien ville utfallet blitt drastisk mye værre.
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Ikke bare avstiving på yttersiden: det sitter en hydraulikksylinder på begge sider av bilen (tilkoblet stabstag) som trekker ned karrosseriet med opptil 5 cm på innsiden hvis bilen overgår en bestemt g-kraft.
Nok om det, HARRY er ihvertfall hagegnomer........
Hagegnomer, ja... Har en harrytass i nabolaget som har hagen full av gnomer, et (plastikk?-)rådyr, en liten nederlandsk vindmøllekopi, en tohjuls gammel(?) hestekjerre med blomster i, og sannelig tror jeg ikke han har en fuglebadfontene på sokkel også. Grøss... ::)
Appropos hestekjerre. Hvor har det blitt av alle de fine kjerrehjulene som ble hengt på husveggene bortetter på 70-tallet?
Hagenisse er bra saker
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Blackdesignkunst av "Gods finger"over ektesenga. Tujahekk med spiss og god margin foran massive plenarrealer. Hus som nesten fyller hele tomta. Blå-hvitt båtinteriør og skipsplank blandet. Allskens skjulere i tre til smør, til vinbokser, brunost etc etc Rosemalte eller trolldekorerte postkasser. Det meste av skilt i porselensmaling. Overkill med shabbyshick. Mahognyport av stor størrelse, til liten byggesett garasje. Og mens vi er inne på det; Byggesettgarasje som har annen stil og takvinkel enn huset. (utsikten fra mitt kjøkkenvindu ;D, men den som bor der er så trivelig at hun er tilgitt!)
Signatur
Vi skal bygge et lite hus, med plass til oss selv, og og det lille vi behøver, med minst mulig hushold og mest mulig hagearbeid.
http://www.teknikensvarld.se/2011/06/12/14314/algtestet--resultat-bil-for-bil/
Egne prosjektfilmer på YouTube
Jeg liker ikke å innrømme det, men det er HELT sant. Jeg fortrenger det !!!
Porsche 911 har fantastiske linjer, interiør og kvalitet, OG kjøregenskaper. Men den har motoren bak og skal man kunne kjøre hurtig skal man ha erfaring med Porsche og biler med motor bak. Erfaring har jeg, siden jeg har dratt av mange ganger. (jeg må bare presisere at det aldri har vært min feil, det har alltid vært svingen som både har vært for krapp og kommet for hurtig). Og etter å ha dratt av en del lærer man seg hvor grensene går. Spesielt er lærevilligheten stor når kostnadene etter avkjøringen er stor. Jeg snakker her om kjøring på bane og ikke på privat vei.
Men det er imponerende at Citroen har så gode kjøreegenskaper som nevnt her. Det er nok et fåtall som er klar over det og det burde ha vært flere. Citroen har sitt særpreg, på godt og vondt, og i mine øyne burde flere ha valgt Citroen.
Men bil er for meg lidenskap og da vektlegger man urasjonelle ting som utseende, stor motor, toppfart, akselerasjon, veltebur og mye mye mer. Citroen har alltid hatt fantastiske biler som DS (Chapron), CX, SM og mye mye mer.
Så jeg bøyer meg i støvet for at dere kan kjøre fra meg, og gleder meg over at vi har samme pasjon for bil, om den er tysk, fransk, engelsk, italiensk eller japansk.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Har også kjørt 911. Bra bil det med, men mindre dreimoment og mer giring. Lyden er et kapittel for seg.
Neste høst kommer C7. Blir spennende å se om den overgår forgjengeren. Midtmontert motor kanskje?
Svogeren min hadde en slik i mange år, og han var heldig som overlevde. Forstillingen ramlet ifrahverandre i innbremsingen til en rundkjøring. Hadde det samme skjedd på motorveien ville utfallet blitt drastisk mye værre.
Nok om det, HARRY er ihvertfall hagegnomer........
Egne prosjektfilmer på YouTube
Hagenisse er bra saker
Tujahekk med spiss og god margin foran massive plenarrealer.
Hus som nesten fyller hele tomta.
Blå-hvitt båtinteriør og skipsplank blandet.
Allskens skjulere i tre til smør, til vinbokser, brunost etc etc
Rosemalte eller trolldekorerte postkasser.
Det meste av skilt i porselensmaling.
Overkill med shabbyshick.
Mahognyport av stor størrelse, til liten byggesett garasje.
Og mens vi er inne på det; Byggesettgarasje som har annen stil og takvinkel enn huset.
(utsikten fra mitt kjøkkenvindu ;D, men den som bor der er så trivelig at hun er tilgitt!)