Såpass. Jeg har jo en gammeldags diesel i min (2.2DTi, konstruksjon fra 80-tallet SVJV, Vectra C er vel siste modell som brukte den motoren), så den holder kanskje seg litt varmere av natur. Iallfall sjelden min varmer snurrer noe særlig lenger enn bort til barnehagen, 5 minutter unna. litt lenger på grisekalde dager.
Varme varierer vel veldig fra bil til bil. en eg kjenner har en audi a6 2.5 diesel fra 90 tallet. der tar det minst 15 min før det er lunk i kupeen. og vi har en vw caddy 1,9diesel på jobben,der tar det ikkje mangen minuttene før det er varme,den er faktisk raskere varm enn min pangsin saab med turbo. (får fort varm motor med bensin og turbo)
Minner meg om den gang jeg og en bekjent skulle kjøre i mange timer med en Galaxy 1.9 TDi en kald vinterdag (dvs rundt 10 minus) i 2001. Varebil, husker ikke helt om det var åpen eller lukket varevegg, men aner meg at den var lukket siden den var ganske støysvak der vi satt framme. Etter 1,5 time (!) var den værste duggen vekke fra våre sidevinduer, og vi orket å ta av oss jakker og slikt. Det værste er at det faktisk var en dieselvarmer i den, som gikk å surret bak ved bakhjulet. Men hva den gjorde er ikke godt å si. Varmt ble det aldri i den bilen, ikke før sommeren kom iallfall ;D Dvs, 1 ting ble det lunk i, og det var den oppvarmede frontruten...
Varme varierer vel veldig fra bil til bil. en eg kjenner har en audi a6 2.5 diesel fra 90 tallet. der tar det minst 15 min før det er lunk i kupeen. og vi har en vw caddy 1,9diesel på jobben,der tar det ikkje mangen minuttene før det er varme,den er faktisk raskere varm enn min pangsin saab med turbo. (får fort varm motor med bensin og turbo)
Man styrer hvor fort det blir varmt med høyrefoten.... (jeg har også Saab med bensin og turbo)
Varme varierer vel veldig fra bil til bil. en eg kjenner har en audi a6 2.5 diesel fra 90 tallet. der tar det minst 15 min før det er lunk i kupeen. og vi har en vw caddy 1,9diesel på jobben,der tar det ikkje mangen minuttene før det er varme,den er faktisk raskere varm enn min pangsin saab med turbo. (får fort varm motor med bensin og turbo)
Man styrer hvor fort det blir varmt med høyrefoten.... (jeg har også Saab med bensin og turbo) ;)
Jo det er sant,hehe men eg er glad i saab'en min,så drar den ikkje til turtallsperra på kald motor
..... Ikke bare det, men det var jo jubel når automaten virket som den skulle. Nødmodus var en daglig sak med den. Orntli møkkabil ;D
Når det gjelder automaten og nødmodus så er det feil på magnetventiler i kassa og ZF (tysk automatprodusent) som laget disse levert samme feil også til PSA sine biler. Har selv nå en C5 med denne feilen.
..... Ikke bare det, men det var jo jubel når automaten virket som den skulle. Nødmodus var en daglig sak med den. Orntli møkkabil ;D
Når det gjelder automaten og nødmodus så er det feil på magnetventiler i kassa og ZF (tysk automatprodusent) som laget disse levert samme feil også til PSA sine biler. Har selv nå en C5 med denne feilen.
Kan i hvert fall garantere at automaten i e-klasse ikke er levert av ZF.
Normalt er automatene til Mercedes veldig bra. De holder lenge, og tåler skikkelig juling. Hos Mercedes er det kun automat tilgjengelig på de modellene med litt ordentlig motor.
Det skal dog sies at det var noe plunder med de aller første 5-trinn elektronisk styrte som kom på 96/97-modellen av e-klasse.
ZF leverte kasser til noe vito, og det er vel ingen Mercedes-modeller som har hatt mer plunder med automatene.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Finnes det en eneste bra ting med Vito? Jeg vet at importøren måtte fikse bilene før de ble solgt, og selv da var det feil på omtrent alt mulig etter kort tid.
Finnes det en eneste bra ting med Vito? Jeg vet at importøren måtte fikse bilene før de ble solgt, og selv da var det feil på omtrent alt mulig etter kort tid.
Hmmm...
Du kan være heldig og finne en med god mønsterdybde i hjulene, sånn siden den aldri har blitt brukt stort.
Første generasjon vito var vel det man kan kalle mandagsbil, uansett hvilken dag de ble laget. Aller verst var de med 2,8 bensin (VAG-motor), og automat (fra ZF). Hvis de i tillegg hadde luftfjæring, var galskapen komplett.
Det skal allikevel sies at det er en del av dem som er ganske ålreit. Jeg kjenner flere som har kjøpt sånne nesten gratis og kjørt lenge uten noe problemer. Når de fungerer, så er de ganske gode å kjøre i forhold til mye annet kasseræl.
Jeg syns litt synd på de som har fått sånne som trygdebiler, og knapt hatt annet enn problemer med dem. De må vel ha bilen i noe sånt som 13 år før de kan få ny.
Generasjon 2 av vito er ganske bra.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Man styrer hvor fort det blir varmt med høyrefoten.... (jeg har også Saab med bensin og turbo)
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Fin unnskyldning hvis du blir stoppet av UP på en kald dag
Jo det er sant,hehe men eg er glad i saab'en min,så drar den ikkje til turtallsperra på kald motor
Når det gjelder automaten og nødmodus så er det feil på magnetventiler i kassa og ZF (tysk automatprodusent) som laget disse levert samme feil også til PSA sine biler. Har selv nå en C5 med denne feilen.
Egne prosjektfilmer på YouTube
Kan i hvert fall garantere at automaten i e-klasse ikke er levert av ZF.
Normalt er automatene til Mercedes veldig bra. De holder lenge, og tåler skikkelig juling. Hos Mercedes er det kun automat tilgjengelig på de modellene med litt ordentlig motor.
Det skal dog sies at det var noe plunder med de aller første 5-trinn elektronisk styrte som kom på 96/97-modellen av e-klasse.
ZF leverte kasser til noe vito, og det er vel ingen Mercedes-modeller som har hatt mer plunder med automatene.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Hmmm...
Du kan være heldig og finne en med god mønsterdybde i hjulene, sånn siden den aldri har blitt brukt stort.
Første generasjon vito var vel det man kan kalle mandagsbil, uansett hvilken dag de ble laget. Aller verst var de med 2,8 bensin (VAG-motor), og automat (fra ZF). Hvis de i tillegg hadde luftfjæring, var galskapen komplett.
Det skal allikevel sies at det er en del av dem som er ganske ålreit. Jeg kjenner flere som har kjøpt sånne nesten gratis og kjørt lenge uten noe problemer. Når de fungerer, så er de ganske gode å kjøre i forhold til mye annet kasseræl.
Jeg syns litt synd på de som har fått sånne som trygdebiler, og knapt hatt annet enn problemer med dem. De må vel ha bilen i noe sånt som 13 år før de kan få ny.
Generasjon 2 av vito er ganske bra.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.