Enkelte personer vil bestandig forsøke å tøye reglementet, det fungerer sikkert bra enkelte ganger, også hos Ryanair, men å bli oppgitt over at man må betale for noe som er opplyst om så tydelig synes jeg er tull. Jeg synes Ryanair er helt suverent, de gir folk en mulighet for en behagelig reise til en utrolig lav pris.
Du har helt rett. Jeg forsøkte å tøye strikken med en bag som er innenfor målene, men som var pakket litt dumt pga av stor PC. Ryanair er heller ikke medlem av IATA så de kan stort sett gjøre som de vil, blant annet ha egne mål på bagasjen.
Det å måtte betale for sikkerhetssjekkken er også helt OK; hadde det bare blitt opplyst på forhånd.
At det er kjent at de tar folk med dyre reisebagger er også noe man må finne seg i, jfr Janteloven.
Man har da to valg, det ene er å finne seg i dette for å få en billig tur, eller betale mer og få bedre konfort, bedre service om noe går galt og slippe å irritere seg over forskjellsbehandlingen.
I fremtiden kommer jeg til helt klart å velge alle andre flyselskaper.
Det er fint at andre har supre opplevelser med Ryanair, og generaliserer ut i fra det, min ene opplevelse er herved postet, som min opplevelse.
Jeg håper som mange andre her; at det går opp for folk hvordan selskapet drives, men rent personlig, tror jeg de kommer til å ha lassevis med kunder slik situasjonen er i Europa nå.
Slik er det vel i Norge også, de har massevis av kunder, bare det er billig nok.
Vi får håpe at solidaritetsfølelsen er sterkee enn behovet for å fly billig. I mitt tilfelle er dette avgjørende for aldri å fly med dem igjen.
Solidaritetsfølelse kan man bare glemme. Se bare på hvor mange trendy folk som drasser på mobil fra "selvmordsfabrikken" særlig folk som selv mener de har de rette meninger og skriver artikler som de du linket til.
Problemet mer Ryanair er at det blir problematisk/dyrt for deg hvis de gjør noe galt, får feil el. De følger ikke opp og du sitter i møkka og må betale. Mener man at selskapet gjør feil og krangler med dem kansellerer de billetten, lite praktisk hvis man er i Riga. Klager du senere kan du gjette om de svarer.
Siden jeg kun har reist med Ryanair 1 gang er det selvsagt for lite grunnlag for å vite hvilke problemer man kan møte på.
Min reise gikk tur/retur Polen, med kun håndbaggasje som var innenfor oppsatte mål og vekt. En god del av de reisende hadde med bagger/kofferter langt over målene. Det står også at man ikke har lov å nyte medbragt mat, det var det svært få som tok hensyn til.
Tror Ryanair ser gjennom fingrene vedrørende dette på enkelte destinasjoner. De regner antagelig med at skal det være populært for f.eks arbeidsreiser tur/retur Polen, må de la folk ta med seg en del som er ureglementert. Da er det kanskje fristende å "hevne" seg på folk som flagger kostbare jålemerker. Det finnes vel knapt noe annet produkt som skriker mer om oppmerksomhet enn en bag/veske fra Louis Vuitton.
Når det gjelder solidaritetsprinsippet velger jeg å være solidarisk med folk som blir påtvunget ting/regimer de ikke har mulighet til å velge seg bort fra, det er nok av det i verden. Jeg tror faktisk at det meste vi kjøper av klær og andre importerte varer fra den 3 verden er mye mer belastet enn Ryanair sine tjenester hva gjelder dårlige arbeidsforhold for ansatte.
Ryanair er nok billig, men de har en irriterende sleip måte å få inn ekstragebyrer på. For det første er prisene direkte villedende. Når det står i en annonse at du kan fly til en eller annen by for 199,- kan du ikke det. Du ender opp på et helt annet beløp etter å ha vært gjennom hele bestillingsprosessen. Det er som å oppgi prisen på en bil uten hjul. I tillegg er det merkelig at de har andre mål på håndbagasje enn det som er standard IATA-mål. Man må også sjekke inn elektronisk et visst antall dager før avreise. Det er ikke alltid like lett når man er i utlandet. Man trenger ikke gjøre det, men da påløper det et saftig gebyr. I tillegg bløffer de med punktlighetsdataene sine (til tross for fanfaren ved hver landing). De er som oftest billigst, men man må være godt kjent med alle fallgruvene for å komme gjennom uten ubehaglige overraskelser. Når jeg reiser med kun håndbagasje (Ryanair-mål) og sjekker inn elektronisk kommer jeg billig unna. O' Leary er en artig kar som har bidratt til å få ned prisene, men han er samtidig en kynisk forretningsmann som tyner sine egne kunder. Tror det er en grense for hvor langt han kan gå før folk blir dritt lei.
Man kan faktisk komme seg igjennom bestillingen til den prisen som oppgis når man søker en reise. Du sikter kanskje til tilbudene som ikke oppgir skatter og avgifter, noe som selvsagt ikke burde vært lovlig.
Jeg tror ikke nordmenn blir lei. Pris kommer først, kvalitet er underordnet.
Nettsiden er håpløst tilrettelagt for å feile. "Nei takk" vises uten button, mens "Ja takk" er tydelig merket i grønt felt. "Ikke dekk meg" er plassert strategisk mellom Hungary og Latvia osv.
Oslo Torp er også en løgn. For de av oss som vet hva man får, så er det en grei sak å finne ut hvor flyet egentlig lander. De andre blir lurt.
Hvis Ryanair driver servicen på fly på samme måte som firmaet ellers, er det bare snakk om tid før ett fly ramler ned, og det blir avdekket i ettertid hva som var grunnen. Mange kan da motargumentere og si at myndighetene setter krav til service og vedlikeholdt, men Ryanair har vel opptil flere ganger vist myndighetene fingern.
Man har i årevis hørt folk spekulere angående sikkerheten til Ryanair, og det er vel nettopp det...spekulasjon.
Ryanair har ikke hatt en eneste ulykke. Men det går blant annet rykter om at de tanker opp minimalt med drivstoff for å spare vekt. Hva som er ondsinnede rykter eller sannhet er ikke lett å avgjøre for menigmann.
Men for all del, ellers i verden er det stort sett pris som avgjør kvalitet. La oss håpe at kontroll innen flybransjen (EU/EØS) er håpløst streng, og at pengene benyttes til dette. Personlig har jeg selvsagt ikke belegg for å antyde at det er noe galt med Ryanairs sikkerhetsrutiner, bortsett fra at sikkerhetanvisningen før flyvning ofte avbrytes både én og to ganger fordi en flyvertinne må opplyse om noe ingen forstår på øst-europeisk rallyengelsk.
Hvordan er egentlig reglene ang tax-free? Jeg har i alle år hatt håndbagasje (etter reglene på str) og en pose med tax-free-varer i tilegg. Har aldri vært noe problem. Helt til nevnte flytur Rygge-Wroclaw-Rygge. Hjem fra Polen ble både jeg og min datter nektet ombordstigning fordi vi hadde med oss for mye håndbagasje. Tax-free- posene måtte være inne i håndbagasjen. Resultatet var at vi måtte kle på oss mange lag med klær for å få plass til posene i håndbagasjen vår. Veldig irriterende når det er ombordstigning...
Har som sagt sendt klage på både dette, og andre forhold ved denne turen som var latterlige og fordyrende.
Signatur
Aleinemamma som byggjer hus- aleine. Klart eg kan!
http://www.ryanair.com/no/vilkar#regulations-cabinbaggage "Hver passasjer kan kun ha ett kolli håndbagasje(ingen for spedbarn)som veier maks. 10 kg og ikke er større enn 55x40x20 cm. Spedbarn kan ikke medbringe egen håndbagasje. Håndveske, stresskoffert, varer fra lufthavnbutikkerflyplassbutikker, kamera o.l. må få plass i det ene kolliet med håndbagasje." For meg går det klart frem at de ikke tillater ekstra tax-free poser.
Du har helt rett. Jeg forsøkte å tøye strikken med en bag som er innenfor målene, men som var pakket litt dumt pga av stor PC. Ryanair er heller ikke medlem av IATA så de kan stort sett gjøre som de vil, blant annet ha egne mål på bagasjen.
Det å måtte betale for sikkerhetssjekkken er også helt OK; hadde det bare blitt opplyst på forhånd.
At det er kjent at de tar folk med dyre reisebagger er også noe man må finne seg i, jfr Janteloven.
Man har da to valg, det ene er å finne seg i dette for å få en billig tur, eller betale mer og få bedre konfort, bedre service om noe går galt og slippe å irritere seg over forskjellsbehandlingen.
I fremtiden kommer jeg til helt klart å velge alle andre flyselskaper.
Det er fint at andre har supre opplevelser med Ryanair, og generaliserer ut i fra det, min ene opplevelse er herved postet, som min opplevelse.
Slik er det vel i Norge også, de har massevis av kunder, bare det er billig nok.
http://www.nrk.no/ostfold/--lonninger-under-minstepensjon-1.7829374
http://www.nettavisen.no/politikk/article3605305.ece
http://www.tv2.no/nyheter/okonomi/ryanairsjefen-fnyser-av-trussel-om-rettssak-4026343.html
http://www.parat.com/singleArticle.aspx?m=1098&amid=353731
Vi får håpe at solidaritetsfølelsen er sterkee enn behovet for å fly billig. I mitt tilfelle er dette avgjørende for aldri å fly med dem igjen.
Problemet mer Ryanair er at det blir problematisk/dyrt for deg hvis de gjør noe galt, får feil el. De følger ikke opp og du sitter i møkka og må betale. Mener man at selskapet gjør feil og krangler med dem kansellerer de billetten, lite praktisk hvis man er i Riga. Klager du senere kan du gjette om de svarer.
Dette firmaet er dritt satt i system.
Min reise gikk tur/retur Polen, med kun håndbaggasje som var innenfor oppsatte mål og vekt. En god del av de reisende hadde med bagger/kofferter langt over målene. Det står også at man ikke har lov å nyte medbragt mat, det var det svært få som tok hensyn til.
Tror Ryanair ser gjennom fingrene vedrørende dette på enkelte destinasjoner. De regner antagelig med at skal det være populært for f.eks arbeidsreiser tur/retur Polen, må de la folk ta med seg en del som er ureglementert. Da er det kanskje fristende å "hevne" seg på folk som flagger kostbare jålemerker. Det finnes vel knapt noe annet produkt som skriker mer om oppmerksomhet enn en bag/veske fra Louis Vuitton.
Når det gjelder solidaritetsprinsippet velger jeg å være solidarisk med folk som blir påtvunget ting/regimer de ikke har mulighet til å velge seg bort fra, det er nok av det i verden. Jeg tror faktisk at det meste vi kjøper av klær og andre importerte varer fra den 3 verden er mye mer belastet enn Ryanair sine tjenester hva gjelder dårlige arbeidsforhold for ansatte.
Man kan faktisk komme seg igjennom bestillingen til den prisen som oppgis når man søker en reise. Du sikter kanskje til tilbudene som ikke oppgir skatter og avgifter, noe som selvsagt ikke burde vært lovlig.
Jeg tror ikke nordmenn blir lei. Pris kommer først, kvalitet er underordnet.
Nettsiden er håpløst tilrettelagt for å feile. "Nei takk" vises uten button, mens "Ja takk" er tydelig merket i grønt felt. "Ikke dekk meg" er plassert strategisk mellom Hungary og Latvia osv.
Oslo Torp er også en løgn. For de av oss som vet hva man får, så er det en grei sak å finne ut hvor flyet egentlig lander. De andre blir lurt.
Man har i årevis hørt folk spekulere angående sikkerheten til Ryanair, og det er vel nettopp det...spekulasjon.
Ryanair har ikke hatt en eneste ulykke. Men det går blant annet rykter om at de tanker opp minimalt med drivstoff for å spare vekt. Hva som er ondsinnede rykter eller sannhet er ikke lett å avgjøre for menigmann.
Men for all del, ellers i verden er det stort sett pris som avgjør kvalitet. La oss håpe at kontroll innen flybransjen (EU/EØS) er håpløst streng, og at pengene benyttes til dette. Personlig har jeg selvsagt ikke belegg for å antyde at det er noe galt med Ryanairs sikkerhetsrutiner, bortsett fra at sikkerhetanvisningen før flyvning ofte avbrytes både én og to ganger fordi en flyvertinne må opplyse om noe ingen forstår på øst-europeisk rallyengelsk.
Har som sagt sendt klage på både dette, og andre forhold ved denne turen som var latterlige og fordyrende.
"Hver passasjer kan kun ha ett kolli håndbagasje(ingen for spedbarn)som veier maks. 10 kg og ikke er større enn 55x40x20 cm. Spedbarn kan ikke medbringe egen håndbagasje. Håndveske, stresskoffert, varer fra lufthavnbutikkerflyplassbutikker, kamera o.l. må få plass i det ene kolliet med håndbagasje."
For meg går det klart frem at de ikke tillater ekstra tax-free poser.