Jeg lurer på hvordan forstillinger og foringer ser ut som slike biler som "aldri slites". Gummi er organisk og forringes over tid uansett hvor forsiktig eier er eller delen designet. Jeg har skrudd på noen slike og jeg mener det ikke finnes noen biler som aldri trenger vedlikehold i form av skruing. At enkelte kun trenger mindre eller minimalt med vedlikehold kan jeg si meg enig i.
Jeg lurer på hvordan forstillinger og foringer ser ut som slike biler som "aldri slites". Gummi er organisk og forringes over tid uansett hvor forsiktig eier er eller delen designet. Jeg har skrudd på noen slike og jeg mener det ikke finnes noen biler som aldri trenger vedlikehold i form av skruing. At enkelte kun trenger mindre eller minimalt med vedlikehold kan jeg si meg enig i.
Vet at det var stor forskjell på gummiforinger mellom Hiace og første Hyundai kassebiler(foringer ødelagt veldig fort).
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Jeg lurer på hvordan forstillinger og foringer ser ut som slike biler som "aldri slites". Gummi er organisk og forringes over tid uansett hvor forsiktig eier er eller delen designet. Jeg har skrudd på noen slike og jeg mener det ikke finnes noen biler som aldri trenger vedlikehold i form av skruing. At enkelte kun trenger mindre eller minimalt med vedlikehold kan jeg si meg enig i.
Vet at det var stor forskjell på gummiforinger mellom Hiace og første Hyundai kassebiler(foringer ødelagt veldig fort).
Stor forskjell på gummi. Jeg har i drift en Hyundai Tucson (Kjøpte ikke Rav4), men den har jeg byttet mer "gummi" på enn på alle Corolla og HiAce jeg har hatt til sammen. Og ja, ingen bil er vedlikeholdsfri, men mengden vedlikehold/reparasjon er det store forskjeller på.
Problemet med de er at veldig få har automat... Men ja, noen finnes...
Finnes masse fint med automat og drift i riktig ende (bak, altså), hvis det kravet kan fires på.
F.eks. en sånn. Litt traust, men pålitelig, enkel å forholde seg til, og rimelige deler "over alt".
Yaris med automat høres ut som noe man kjører mens man venter på å dø ....
Vi har en forester 2,0 automat i familien. 2006-modell. Den er høyt giret, men har bare 4 trinn, noe som gjør at den fort vil gire ned, og blir masete. Opp litt seige bakker føles den slø, men i småtrafikk går det greit. Ut på motorveien og sånt merker man at den ikke er overmotorisert.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Primera fra 2000-2002 innfrir kravene dine. Sterk motor, lite feil, suverene kjøreegenskaper, spesielt i stcc utgave. Dog personlig ville jeg hatt manuell i denne. Har hørt rykter om at cvt kassa i disse dreper bensinmotorene. Om det stemmer vet jeg ikke...
Vi har en 2003 modell Getz som bil NR to. Den går som ei klokke om den får drivstoff og oljeskift hvert 3 år. Usikker på om den finnes i automat, men trenger du det for å levere i barnehagen?
Vi har en 2003 modell Getz som bil NR to. Den går som ei klokke om den får drivstoff og oljeskift hvert 3 år. Usikker på om den finnes i automat, men trenger du det for å levere i barnehagen?
Trenger og trenger...Når alt kommer til alt trenger vi ikke to biler heller, men det er noe med hva som gjør hverdagen best mulig. Når man kun tøffer rundt i køkjøring i lokalmiljøet, inkludert barnehagen, så er automat helt uovertruffent sammenliknet med å sitte å file på førstegiret.
Ingen grunn til å kjøpe bil med rørekasse når det finnes så mye fint uten.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Finnes masse fint med automat og drift i riktig ende (bak, altså), hvis det kravet kan fires på.
F.eks. en sånn. Litt traust, men pålitelig, enkel å forholde seg til, og rimelige deler "over alt".
Fine biler, og nydelig å kjøre på sommerføre. Sommerstid er drift på bakhjulene helt klart det eneste riktige. Men har desverre stått fast for mange ganger i latterlig lite bratte bakker med bakhjulsdrevne på vinterføre. Og vi bor ganske høyt oppe i lia.....
Vet at det var stor forskjell på gummiforinger mellom Hiace og første Hyundai kassebiler(foringer ødelagt veldig fort).
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Stor forskjell på gummi.
Jeg har i drift en Hyundai Tucson (Kjøpte ikke Rav4), men den har jeg byttet mer "gummi" på enn på alle Corolla og HiAce jeg har hatt til sammen.
Og ja, ingen bil er vedlikeholdsfri, men mengden vedlikehold/reparasjon er det store forskjeller på.
Hm, se der ja, det der er jo midt i blinken egentlig. Takk for tipset!!
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Finnes masse fint med automat og drift i riktig ende (bak, altså), hvis det kravet kan fires på.
F.eks. en sånn. Litt traust, men pålitelig, enkel å forholde seg til, og rimelige deler "over alt".
Yaris med automat høres ut som noe man kjører mens man venter på å dø ....
Vi har en forester 2,0 automat i familien. 2006-modell. Den er høyt giret, men har bare 4 trinn, noe som gjør at den fort vil gire ned, og blir masete. Opp litt seige bakker føles den slø, men i småtrafikk går det greit. Ut på motorveien og sånt merker man at den ikke er overmotorisert.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Dog personlig ville jeg hatt manuell i denne. Har hørt rykter om at cvt kassa i disse dreper bensinmotorene. Om det stemmer vet jeg ikke...
Mitt prosjekt:
Halvmoderne enebolig i Kongsberg
Trenger og trenger...Når alt kommer til alt trenger vi ikke to biler heller, men det er noe med hva som gjør hverdagen best mulig.
Når man kun tøffer rundt i køkjøring i lokalmiljøet, inkludert barnehagen, så er automat helt uovertruffent sammenliknet med å sitte å file på førstegiret.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Fine biler, og nydelig å kjøre på sommerføre. Sommerstid er drift på bakhjulene helt klart det eneste riktige. Men har desverre stått fast for mange ganger i latterlig lite bratte bakker med bakhjulsdrevne på vinterføre. Og vi bor ganske høyt oppe i lia.....
Ikke akkurat det mest fristende å sette seg inn i nei....
- Baderomsbloggen min
....
...
...