Tror ikke man trenger å bruke pex til det. Kan godt være en myk pvc/gummislange av noe slag også, blir jo ikke akkurat veldig trykkutsatt. Men korriger meg gjerne.
Finnes gummislanger som er godkjent for damp. Rørleggere bruker ofte dette fra beredere.
Radiatorslangene på bilen er jo gummi f.eks.
Hva ville du brukt til vvb utløp spesifikt?
Stemmer det, slanger i EPDM gummi tåler høy temperatur. Skulle tro at en vanlig gjenget slangestuss i messing inn i overløpet + EPDM gummislange + slangeklemme burde gjøre jobben.
Stemmer det, slanger i EPDM gummi tåler høy temperatur. Skulle tro at en vanlig gjenget slangestuss i messing inn i overløpet + EPDM gummislange + slangeklemme burde gjøre jobben.
Gamle vvb hadde denne skumskiva i lokket men det hadde ikke nye. Noen grunn til å ikke flytte den over til den nye? Regner med det ikke spiller noen rolle men hva ville dere gjort?
Finnes gummislanger som er godkjent for damp. Rørleggere bruker ofte dette fra beredere.
Radiatorslangene på bilen er jo gummi f.eks.
Hva ville du brukt til vvb utløp spesifikt?
Stemmer det, slanger i EPDM gummi tåler høy temperatur. Skulle tro at en vanlig gjenget slangestuss i messing inn i overløpet + EPDM gummislange + slangeklemme burde gjøre jobben.
Ja er det sveisete slanger så er det noe annet, men når en slenger ut gummislange kan kobles på overløp så bør en da også spesifsiere med hvilken kobling, skrudd kobling av klem type er ikke lurt.
Ja er det sveisete slanger så er det noe annet, men når en slenger ut gummislange kan kobles på overløp så bør en da også spesifsiere med hvilken kobling, skrudd kobling av klem type er ikke lurt.
Dette kan jeg lite om, men slanger, herunder armerte slanger, blir gjerne fremstilt ved ekstrudering? Radiatorslanger i bil med driftstemperatur på 80° festes med enkle slangeklemmer. Hvorfor er det for dårlig ved vvb? En skulle tro at trykket etter sikkerhetsventil er nær atmosfæretrykk og temperaturen bare ubetydelig over 100°?
Finnes gummislanger som er godkjent for damp. Rørleggere bruker ofte dette fra beredere.
Radiatorslangene på bilen er jo gummi f.eks.
Hva ville du brukt til vvb utløp spesifikt?
Stemmer det, slanger i EPDM gummi tåler høy temperatur. Skulle tro at en vanlig gjenget slangestuss i messing inn i overløpet + EPDM gummislange + slangeklemme burde gjøre jobben.
Takk!
Også greit å kunne skaffe alt på Biltema
Ja er det sveisete slanger så er det noe annet, men når en slenger ut gummislange kan kobles på overløp så bør en da også spesifsiere med hvilken kobling, skrudd kobling av klem type er ikke lurt.
Dette kan jeg lite om, men slanger, herunder armerte slanger, blir gjerne fremstilt ved ekstrudering? Radiatorslanger i bil med driftstemperatur på 80° festes med enkle slangeklemmer. Hvorfor er det for dårlig ved vvb? En skulle tro at trykket etter sikkerhetsventil er nær atmosfæretrykk og temperaturen bare ubetydelig over 100°?
Hvordan fungerer dette? Er dette mørke vi ser inni der rørene skal trees inn noe som vil smelte når det varmes?