Jeg hadde også et tilfelle med denne AJM-karen. jeg bestilte, betalte, ventet, ventet, ventet. Settet kom ikke. han skulle sende meg et nytt Makita sett, og da kom det en Milwaukee-drill.......
Han sendte så et Makita sett med il-post som jeg mottok etter bare noen dager. Drillen solgte jeg for ham her i norge så han ikke skulle tape så mye penger på meg.
We recently received notice from your credit card company that you filed a chargeback stating that you did not receive merchandise you paid for. Please review the details of the disputed transaction below and the stepsfor what to do next.
-----------------------------------What To Do Next-----------------------------------
If you received the merchandise after filing the chargeback or mistakenly initiated this chargeback, please follow the steps below to cancel it:
1. Log into your PayPal account and go to the Resolution Center. 2. On the Transaction Disputes page, select Open Disputes from thedrop-down menu and locate your transaction. 3. Click the Cancel button under the Action column for your transaction. 4. On the Chargeback Details page, click the Cancel Chargeback button. 5. Complete the steps to confirm that you are canceling this chargeback.
If you wish to continue with this chargeback, no further actions arerequired by you at this time.
We encourage buyers to initiate communication with sellers if they have aproblem with a transaction. Through open communication, many disputes can be resolved amicably. In cases where communication does not resolve aproblem, you may file a claim through the Buyer Complaint process. Once you file a claim, PayPal will investigate the case and attempt to cometo a fair resolution. If our investigation determines that you are owedmoney by the seller, we will make every effort to recover funds for you.
However, please note that under the terms of the Buyer Complaint Policy, recovery of funds is not guaranteed. To learn more about the BuyerComplaint process, go to the PayPal website and click the Security Centerlink located at the bottom of every page. There are no other details regarding this transaction at this time. We appreciate your business, and thank you for your patience andcooperation in helping us with this matter.
Hei Sonic-x Har opplevd det samme med denne selgeren. Bestilte ved juletider og har aldri sett noe til makita settet. Var nok litt naiv når jeg stolte på hans unnskyldninger mhp. frakttider, og at det er blitt borte i posten. Han hadde tross alt god rating. Har hatt direkte mail kontakt inntil et par måneder siden. Etter det har han ikke svart. Skal prøve å ta saken gjennom kortselskapet som du har gjort og se hva som skjer.
Mange ting som tyder på at denn epersonen har hatt en total kollaps mht nettsalg. ting som minner veldig om en enkel og grei konkurs som man sier på norsk... leit og trist, får håpe ting ordner seg via paypal og ebay sentralt da.
Mange ting som tyder på at denn epersonen har hatt en total kollaps mht nettsalg. ting som minner veldig om en enkel og grei konkurs som man sier på norsk... leit og trist, får håpe ting ordner seg via paypal og ebay sentralt da.
Flere ting som denne selgeren gjentatte ganger har gjort feil; - Ikke sendt varer, og likevel sagt at varer er sendt. Først når claims ble åpnet ble pengene gitt tilbake/varer sendt. - Uthalet saken ved å ikke svare på henvendelser, evt. si at postgang tar mye tid.
Jeg opplever EBay som delvis ansvarlig her, da de har en policy som lar kjøpere trekke tilbake negative kommentarer. Etter at jeg ikke fikk varen gikk jeg gjennom feedbacken til han, og det er tydelig en gjenganger at han ikke sender varer (også for lenge siden, så ikke noe som har startet 'nå'). Folk gir han da negativ kommentar og så tilbyr han pengene tilbake/varene sendt, og da tillater EBay at man trekker en negativ kommentar noe mange da også gjør.
Men, jeg tror EBay har nå endret denne praksisen - det er vel ikke lengre mulig å trekke negative kommentarer.?
Jeg opplever dette som svindel/lureri. Hadde det vært konkurs, så hadde han ikke sagt at varene var sendt. Gitt at han faktisk har sendt pakker, så nekter jeg å tro at *så* mange pakker går bort som det kan antydes fra feedbacken til han, uten at han ville ha begynt å legge forsikringer på pakkene.
Min sak ligger nå hos PayPal etter jeg gikk til kortselskapet og forklarte situasjonen og startet en charge back.
Jeg har ikke kommet videre i anmeldelsen, men det blir neste steg dersom ikke charge back hos kortselskapet går i boks. Alt av kontaktinformasjon har jeg.
Idag mottok jeg den gledelige nyhet om at hele beløpet jeg betalte til "ajm9136" for Milwaukee-pakken inkl frakt er overført fra Paypal til min konto ;D
Det tok sin tid, men det ordnet seg jammen til slutt :)
Nevner at jeg fikk svar fra min bank i går, de sier at Teller (de som driver med Visa i Norge) skal sette inn pengene som jeg tok fra kortet for å betale ajm9136 via PayPal.
Det er desverre ikke hele beløpet, men svært mye av det (hadde noe innestående på PayPal som jeg brukte).
Dermed har jeg følgende råd som jeg kommer til å følge i fremtiden;
* Husk alltid å åpne en case hos PayPal etter 3 og 1/2 uker etter du har kjøpt - dette uansett om den er på vei eller ikke. Du har kun 4 uker frist hos PayPal - deretter hjelper de deg ikke. Legg det i kalenderen! * Husk alltid å åpne en case hos EBay etter 55 dager etter du har kjøpt - dette uansett om den er på vei eller ikke. Du har kun 60 dager frist for å åpne Claim hos EBay. Legg det i kalenderen! * Husk alltid å bruke kredittkort - debit kort kan gå (viser det seg i mitt tilfelle) men kredittkort er beste sikkerhet. * Dersom du ikke kommer noen vei med PayPal eller EBay, si ifra til banken/kortselskapet. Det er her ting begynte å skje for min del.
Nå er jeg en erfaring rikere, og et verktøysett mindre... Ja, ja, de pengene kommer uansett godt med nå som oppusningskontoen går mot slutten.
Til slutt så nevner jeg at jeg har handler *svært mye* på EBay osv. og dette er faktisk første gangen jeg har opplevd problemer. Derfor sier jeg på ingen måte at ting er usikker - jeg har i utgangspunktet svært gode erfaringer.
Han sendte så et Makita sett med il-post som jeg mottok etter bare noen dager. Drillen solgte jeg for ham her i norge så han ikke skulle tape så mye penger på meg.
Dear XXXXXXXXXXXXXX,
We recently received notice from your credit card company that you filed a chargeback stating that you did not receive merchandise you paid for. Please review the details of the disputed transaction below and the stepsfor what to do next.
-----------------------------------Transaction Details-----------------------------------
Seller's Name: XXXXXXXXXXXXXX
Seller's Email: XXXXXXXXXXXXXX@aol.com
Seller's Transaction ID: XXXXXXXXXXXXXX
Transaction Date: Feb XX, 2008
Transaction Amount: -$XXX.XX
USDCase #: XXXXXXXXXXXXXX
Your Transaction ID: XXXXXXXXXXXXXX
-----------------------------------What To Do Next-----------------------------------
If you received the merchandise after filing the chargeback or mistakenly initiated this chargeback, please follow the steps below to cancel it:
1. Log into your PayPal account and go to the Resolution Center.
2. On the Transaction Disputes page, select Open Disputes from thedrop-down menu and locate your transaction.
3. Click the Cancel button under the Action column for your transaction.
4. On the Chargeback Details page, click the Cancel Chargeback button.
5. Complete the steps to confirm that you are canceling this chargeback.
If you wish to continue with this chargeback, no further actions arerequired by you at this time.
-----------------------------------Due Dates-----------------------------------
None
-----------------------------------Other Details-----------------------------------
We encourage buyers to initiate communication with sellers if they have aproblem with a transaction. Through open communication, many disputes can be resolved amicably. In cases where communication does not resolve aproblem, you may file a claim through the Buyer Complaint process. Once you file a claim, PayPal will investigate the case and attempt to cometo a fair resolution. If our investigation determines that you are owedmoney by the seller, we will make every effort to recover funds for you.
However, please note that under the terms of the Buyer Complaint Policy, recovery of funds is not guaranteed. To learn more about the BuyerComplaint process, go to the PayPal website and click the Security Centerlink located at the bottom of every page. There are no other details regarding this transaction at this time. We appreciate your business, and thank you for your patience andcooperation in helping us with this matter.
Sincerely, PayPal Chargeback Department
Har opplevd det samme med denne selgeren.
Bestilte ved juletider og har aldri sett noe til makita settet. Var nok litt naiv når jeg stolte på hans unnskyldninger mhp. frakttider, og at det er blitt borte i posten. Han hadde tross alt god rating.
Har hatt direkte mail kontakt inntil et par måneder siden. Etter det har han ikke svart. Skal prøve å ta saken gjennom kortselskapet som du har gjort og se hva som skjer.
leit og trist, får håpe ting ordner seg via paypal og ebay sentralt da.
Lekehusbloggen min
Terassebyggebloggen
260m2 bta trehus etter TEK07, Thermia Optimum G2 8kw i serie med 200ltr OZO Super. 180m energihull. Roth vannbåren varme.
Flere ting som denne selgeren gjentatte ganger har gjort feil;
- Ikke sendt varer, og likevel sagt at varer er sendt. Først når claims ble åpnet ble pengene gitt tilbake/varer sendt.
- Uthalet saken ved å ikke svare på henvendelser, evt. si at postgang tar mye tid.
Jeg opplever EBay som delvis ansvarlig her, da de har en policy som lar kjøpere trekke tilbake negative kommentarer. Etter at jeg ikke fikk varen gikk jeg gjennom feedbacken til han, og det er tydelig en gjenganger at han ikke sender varer (også for lenge siden, så ikke noe som har startet 'nå'). Folk gir han da negativ kommentar og så tilbyr han pengene tilbake/varene sendt, og da tillater EBay at man trekker en negativ kommentar noe mange da også gjør.
Men, jeg tror EBay har nå endret denne praksisen - det er vel ikke lengre mulig å trekke negative kommentarer.?
Jeg opplever dette som svindel/lureri. Hadde det vært konkurs, så hadde han ikke sagt at varene var sendt. Gitt at han faktisk har sendt pakker, så nekter jeg å tro at *så* mange pakker går bort som det kan antydes fra feedbacken til han, uten at han ville ha begynt å legge forsikringer på pakkene.
Min sak ligger nå hos PayPal etter jeg gikk til kortselskapet og forklarte situasjonen og startet en charge back.
Jeg har ikke kommet videre i anmeldelsen, men det blir neste steg dersom ikke charge back hos kortselskapet går i boks. Alt av kontaktinformasjon har jeg.
- Thies.
Det tok sin tid, men det ordnet seg jammen til slutt :)
Nevner at jeg fikk svar fra min bank i går, de sier at Teller (de som driver med Visa i Norge) skal sette inn pengene som jeg tok fra kortet for å betale ajm9136 via PayPal.
Det er desverre ikke hele beløpet, men svært mye av det (hadde noe innestående på PayPal som jeg brukte).
Dermed har jeg følgende råd som jeg kommer til å følge i fremtiden;
* Husk alltid å åpne en case hos PayPal etter 3 og 1/2 uker etter du har kjøpt - dette uansett om den er på vei eller ikke. Du har kun 4 uker frist hos PayPal - deretter hjelper de deg ikke. Legg det i kalenderen!
* Husk alltid å åpne en case hos EBay etter 55 dager etter du har kjøpt - dette uansett om den er på vei eller ikke. Du har kun 60 dager frist for å åpne Claim hos EBay. Legg det i kalenderen!
* Husk alltid å bruke kredittkort - debit kort kan gå (viser det seg i mitt tilfelle) men kredittkort er beste sikkerhet.
* Dersom du ikke kommer noen vei med PayPal eller EBay, si ifra til banken/kortselskapet. Det er her ting begynte å skje for min del.
Nå er jeg en erfaring rikere, og et verktøysett mindre... Ja, ja, de pengene kommer uansett godt med nå som oppusningskontoen går mot slutten.
Til slutt så nevner jeg at jeg har handler *svært mye* på EBay osv. og dette er faktisk første gangen jeg har opplevd problemer. Derfor sier jeg på ingen måte at ting er usikker - jeg har i utgangspunktet svært gode erfaringer.
- Thies.