(trådstarter)
   #31
 611     Bergen     0
Det var utvendig dimensjon som var anderledes. 0.2 mm målt med skyvelær. Han på tess reagerte også på det. Men det er fikset nå. Den fra tess passet perfekt. Ingen gjengetetning nødvendig.
Signatur

   #32
 627     Tromsø     0
Jeg var overbesvist om at det var rørgjenger av noe slag der hvor gjengene er synlige, derav mitt råd om gjengetetting. At man ikke skal benytte gjengetape i hydraulikksystem er jeg ikke enig i.. Det er klart at gjengetapen ikke skal inn i systemet, men om den legges korrekt er det aldri ett problem. Så får man heller bruke en annen form for smøremiddel på første gjengen for å unngå kaldsveis i høylegerte koblinger som SS316, Duplex osv...

Grunnen til at jeg ikke bruker flytende tetting som loctite osv er herdetid og garanti og styrke.. Om du ikke kan garantere at gjengene er HELT rene kan du ikke regne med at loctiten blir tett.. Herdetiden er også for lang for mitt bruk i jobben på plattformen. Nå er det ingen krise om du får en hydraulikklekkasje på en graver, men gasslekkasje her ute er litt mer kjedelig...

lekasje minigraver. - 76c98f7e294f4393b685b8e0569d8930.jpg - mckaos86
   #33
 627     Tromsø     0
Det var utvendig dimensjon som var anderledes. 0.2 mm målt med skyvelær. Han på tess reagerte også på det. Men det er fikset nå. Den fra tess passet perfekt. Ingen gjengetetning nødvendig.


Så bra at det ordnet seg da Smile
  (trådstarter)
   #34
 611     Bergen     0
Obs!
Det var ikke blå olje. Det var kjøleveske!
Jeg blandet oljen i feil beholder. :S
Eier var ikke fornøyd.
Oljen ligger på toppen så den vil ikke blande seg. Og vi ut mesteparten av oljen da vi snudde tanken.
Jeg er litt stresset nå kan man si Ermm
Signatur
HSt
   #35
 35,438     Lillestrøm kommune     0
Ikke tøm kjølevæske på batteriet Laughing

Min far hadde en på jobben som hadde tatt vinterservicen hjemme for første gang og hun hadde vært veldig grundig. Batteriet var helt dødt dagen etter...
   #36
 909     Hordaland     0
Hadde mistanke om at det kunne være kjølevæske, men jeg har ikke peiling på hydraulikkolje, så det kunne like gjerne vert det.

Har selv en frostvæskelekkasje på bilen min som jeg trodde var en oljelekkasje forrige uke. Samme seige konsistens, men underlig klar i forhold til den svarte motoroljen jeg forventet.
En smaksprøve gav klart svar på at det ikke var olje hos meg. Seigheten kom nok av at frostvæsken lå på varm asfalt og det meste av vannet hadde fordampet.
   #37
 10,486     Akershus     1
Må nok innrømme at jeg også hadde blitt ganske så misfornøyd om noen helte hydraulikkolje på kjølevæskebeholderen.
Signatur

TSt
   #38
 13,730     2
"Rekorden" vår hittil er batterisyre som motorolje på nytt strømaggregat. Bruker må ha gjort grundig jobb siden syre var levert i slik flerkammer flaske som bare skulle trykkes ned på et tørr ladet batteri.  Motor luktet rart og hadde skåret seg.
   #39
 6,009     Finnmark     0
Har hørt om bensinpumpe som gikk i stykker gjentatte ganger på en Subaru Forrester. Siden det ikke er mye feil på disse ble bensin sendt til analyse......
Dette avdekket plumbo i bensinen!!!! Det var et sjalusidrama som førte til "hevn" med plumbo i bensinkannene.......
Signatur