Har fått et godt (kanskje) tilbud på en 1,8t minigraver, men er litt slark i kongen og har hørt at det er dyrt å reparer slark i kongen. Men dyrt er et vidt begrept, noen som vett med en finger i lufta sånn ca hva det vil koste?
At en gravemaskin har slakk bare ETT sted, har jeg aldri hørt om før.
At det er mer slark i bomsvingen (kongen) på minigravere som har det, er helt vanlig. Det er det leddet som får desidert mest slitasje og påkjenninger, og hvor slitasjen gjerne viser seg først.
On topic: er det bare bolten og foringene som er slitt, så blir det ikke så dyrt. Kan tenke meg en tusenlapp eller to, pluss moms, for bolt+foringer på en såpass liten maskin. Må det sveises og linjebores fordi selve godset rundt hullene er slitt, så flyr tusenlappene fortere.
Så ble det til slutt graver, valget ble en 2008 Volvo EC35C - ikke importert. Har det blå "volvoskiltet" ;) Volvo maskin har en avdeling på Frogner, så da går det vel an å få tak i deler, service og sertifisering der.
Får den på onsdag så da blir det litt tut og kjør, og snart må man ta seg "maskinlappen" - må bare øve litt først ;D
Styr unna billig kina maskiner. Disse mangler som regel CE merking og Samsvarserklæring. Deletilgangen er dårlig innlands, og det er mye styr med å importere deler. Velg et merke med en norsk forhandler
Jeg har ingen erfaring med å handle derfra, men ser at han selger mye. Så vidt jeg vet, er det i hovedsak import.
På en enkel henvendelse fikk jeg noen svar som ikke liknet folkeskikk i det hele tatt, men jeg har spurt om andre ting senere og fått ordentlige svar. Antar han hadde en dårlig dag, og at han ikke kan omsette så mange maskiner uten å være seriøs.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Med så mye dokumentasjon og egenrevisjoner som kreves nå for tida, så havner man vel i saksa om noe skjer og ingen forsikringer er da sikkert gyldige
Hva er grunnen til at den er slitt i ET punkt; er de andre utbedret ?
At det er mer slark i bomsvingen (kongen) på minigravere som har det, er helt vanlig. Det er det leddet som får desidert mest slitasje og påkjenninger, og hvor slitasjen gjerne viser seg først.
On topic: er det bare bolten og foringene som er slitt, så blir det ikke så dyrt. Kan tenke meg en tusenlapp eller to, pluss moms, for bolt+foringer på en såpass liten maskin. Må det sveises og linjebores fordi selve godset rundt hullene er slitt, så flyr tusenlappene fortere.
da er det ikke behov for linjeboring, visst hullet ikke er alt for utslitt
Får den på onsdag så da blir det litt tut og kjør, og snart må man ta seg "maskinlappen" - må bare øve litt først ;D
På en enkel henvendelse fikk jeg noen svar som ikke liknet folkeskikk i det hele tatt, men jeg har spurt om andre ting senere og fått ordentlige svar. Antar han hadde en dårlig dag, og at han ikke kan omsette så mange maskiner uten å være seriøs.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.