Du så jeg svarte om skaphenger lenger opp, når de andre begynte å argumentere for vanlig henger så hang jeg meg på. Jeg kan legge til at Tyssehengeren med 50cm karmer og kapell er veldig tørr. Du ser jeg beskrev at jeg har tilgang på skaphenger men fant fort ut at det var for ofte jeg trenger frakte noe langt og kjøpte meg Tysse hengeren. Har i praksis aldri brukt skaphengeren etter det. Skaphengeren medfører også et veldig høyt drivstoff forbruk.
Du så jeg svarte om skaphenger lenger opp, når de andre begynte å argumentere for vanlig henger så hang jeg meg på. Jeg kan legge til at Tyssehengeren med 50cm karmer og kapell er veldig tørr. Du ser jeg beskrev at jeg har tilgang på skaphenger men fant fort ut at det var for ofte jeg trenger frakte noe langt og kjøpte meg Tysse hengeren. Har i praksis aldri brukt skaphengeren etter det. Skaphengeren medfører også et veldig høyt drivstoff forbruk.
Litt tåpelig å kjøre gitarer, forsterkere og annet bandutstyr i åpen henger? Jeg har hvertfall ikke råd til å erstatte slikt utstyr annen hver uke
Jeg har ikke sett at du har skrevet at det er det du skal frakte, jeg bare konstaterer at en henger med kapell fungerer veldig bra til veldig mye og kanskje leser andre også en slik tråd og finner ut at dette bør de sjekke grundigere før de kjøper en skaphenger. Er klima i skaphengeren godt nok til slike varer kan kanskje neste spørsmål være ?
Jeg skrev jeg skulle frakte bagasje. Bagasje kan være mangt.
Bagasje kan likefullt være kofferter til 20 reisende som skal ut å fly. Alle har ikke nødvendigvis regntette kofferter med seg.
Når det gjelder klima til slike varer, så må en huske på at disse fraktes gjerne fra flyplass til hotell. Vi snakker om alt fra 15 minutter til noen timer i reise. Dette er slik type bandutstyr som nettopp kommer ut fra et fly, hvor det ikke tas videre hensyn til om gitarene må strenges om på grunn av feil klima. I så tilfelle er disse artistene på en annen skala og har gjerne både privatfly og nightlinere de reiser med.
Hvorfor du trekker inn henger med karm og tipp når jeg ber om anbefalinger vedrørende skaphenger, må nesten du svare for selv. Hva jeg skal frakte, burde være irrelevant, all den tid jeg ba spesifikt om tilbakemeldinger på skaphenger.
Når jeg legger ut hengermodeller til prisklasser fra 80 000 og oppover, så kan man gjerne tenke seg at valget er noenlunde vurdert opp mot behov. Jeg trenger en henger som beskytter mot vær og vind, kan låses, er behagelig å kjøre langt og kort med, har full ståhøyde innvendig og ser pen ut. Jeg har 4 Sprintere i drift og ser derfor for meg en henger som ikke blir for liten, slik at den gjemmer seg bak bilen min, men ønsker en henger på tilsvarende bredde som bilene inkludert speil. Sprinterne mine er på rundt 3 meter høyde, hvilket gjør at skaphengeren får mindre luftmotstand og følger langt mer naturlig etter bilene. I tillegg kan bilene trekke 3500 kg i tilhengervekt.
De gangene jeg trenger henger med tipp, så leier jeg en. Jeg har allerede en åpen henger, biltralle og en eldre skaphenger.....
det virker som du ikke ønsker innspill, jeg nevnte dette fordi jeg disponerer en skaphenger sammen med en kollega som jeg ikke bruker fordi Tyssehengeren dekker normalt mitt behov bedre. Igjen antok jeg at dette kunne være nyttig for flere, beklager at du ikke syntes dette var relevant.
Etter å ha sett prisen på brukte skaphengere endte jeg med 7,5tonn lastebil med skap og lift. Med skapmål på 610x240x230 er det langt bedre plass enn noen skaphenger. Med stor henger måtte jeg tatt E-lappen, mens med lastebil slipper jeg det. (Har BCD-lapp. Alle som er et par år eldre enn meg og husket å be om et stempel da nye førerkortregler ble innført kan kjøre lastebil opptil 7,5t). Med den nye ordningen for årsavgift kan også skiltene leveres inn i perioder den ikke skal brukes.
Etter å ha sett prisen på brukte skaphengere endte jeg med 7,5tonn lastebil med skap og lift. Med skapmål på 610x240x230 er det langt bedre plass enn noen skaphenger. Med stor henger måtte jeg tatt E-lappen, mens med lastebil slipper jeg det. (Har BCD-lapp. Alle som er et par år eldre enn meg og husket å be om et stempel da nye førerkortregler ble innført kan kjøre lastebil opptil 7,5t). Med den nye ordningen for årsavgift kan også skiltene leveres inn i perioder den ikke skal brukes.
Hei
Jeg har allerede thermo-skapbil med tillatt totalvekt 16 000 kg, hvorav rundt 8000kg er nyttelast.
For the record, så har jeg følgende; 1 lastebil med skap og kjøl, 16 000 kg 2 turbusser med 50 sitteplasser 1 MB Sprinter minibuss, med tillatt hengervekt 3500 kg 2 MB Sprinter personbil, med tillatt hengervekt 3500 kg 1 VW Caravelle kombinertbil 2 VW Touran, 1 7-seter og 1 5-seter 4 Peugeot Partner personbiler 2 Peugeot Expert personbil 1 Toyota Prius+ 7seter 1 åpen varehenger 1 lukket skaphenger med innvendige mål 420*160*160cm
Da håper jeg at jeg har presisert at mitt behov gjelder skaphenger som nevnt innledningsvis
TS tror trådene er eksklusive for trådstarter, Petter tenkte vel som meg at han hadde informasjon han mente kunne være nyttig for de som er på jakt etter skaphenger
TS (meg) var nok i den befatning at det ble svart på de spørsmålene jeg fremmet, all den tid at hverken lett lastebil eller åpen henger med karmer er relevant i forhold til skaphenger.
Som HSt nevner lengre oppe i samtalen, at han hang seg på videre diskusjon etter noen andre nevnte en generell tilhenger, så kan man jo dra dette med lett lastebil videre - som at man kan kjøpe lastebil med trekker og kjøpe ei brakke som kan brukes til både campingvogn, tilhenger og lasterom. Gjerne med en krane på hytta slik at denne brakka kan tiltes etter behov og settes på multihenger hvis man skulle ønske seg en form for flyttbar campingvogn. Så kunne vi videre dratt inn hva lovverket sier om dette, for så å hive inn et par kommentarer om Solvik-Olsen og like etterpå FrP, for selvsagt nevne markedsøkonomi, Trump og USA, så kommer vi til bombingen av Syria og muslimer som er sprengkåte, og alt blir tilslutt den Hellige Treenighet sin feil.
Jeg trodde vi holdt oss til spørsmålet, og ikke kom med all annen irrelevant informasjon. Hvorfor skulle jeg trenge en lastebil, hvis jeg trenger en henger for å frakte bagasje til personene som sitter inni bilen?
Men men. Et forum for boligbyggere er gjerne ikke rette plassen å få konstruktive tilbakemeldinger på, tydeligvis
Litt tåpelig å kjøre gitarer, forsterkere og annet bandutstyr i åpen henger?
Jeg har hvertfall ikke råd til å erstatte slikt utstyr annen hver uke
Jeg skrev jeg skulle frakte bagasje.
Bagasje kan være mangt.
Bagasje kan likefullt være kofferter til 20 reisende som skal ut å fly.
Alle har ikke nødvendigvis regntette kofferter med seg.
Når det gjelder klima til slike varer, så må en huske på at disse fraktes gjerne fra flyplass til hotell.
Vi snakker om alt fra 15 minutter til noen timer i reise.
Dette er slik type bandutstyr som nettopp kommer ut fra et fly, hvor det ikke tas videre hensyn til om gitarene må strenges om på grunn av feil klima.
I så tilfelle er disse artistene på en annen skala og har gjerne både privatfly og nightlinere de reiser med.
Hvorfor du trekker inn henger med karm og tipp når jeg ber om anbefalinger vedrørende skaphenger, må nesten du svare for selv.
Hva jeg skal frakte, burde være irrelevant, all den tid jeg ba spesifikt om tilbakemeldinger på skaphenger.
Når jeg legger ut hengermodeller til prisklasser fra 80 000 og oppover, så kan man gjerne tenke seg at valget er noenlunde vurdert opp mot behov.
Jeg trenger en henger som beskytter mot vær og vind, kan låses, er behagelig å kjøre langt og kort med, har full ståhøyde innvendig og ser pen ut.
Jeg har 4 Sprintere i drift og ser derfor for meg en henger som ikke blir for liten, slik at den gjemmer seg bak bilen min, men ønsker en henger på tilsvarende bredde som bilene inkludert speil.
Sprinterne mine er på rundt 3 meter høyde, hvilket gjør at skaphengeren får mindre luftmotstand og følger langt mer naturlig etter bilene.
I tillegg kan bilene trekke 3500 kg i tilhengervekt.
De gangene jeg trenger henger med tipp, så leier jeg en.
Jeg har allerede en åpen henger, biltralle og en eldre skaphenger.....
Med den nye ordningen for årsavgift kan også skiltene leveres inn i perioder den ikke skal brukes.
Hei
Jeg har allerede thermo-skapbil med tillatt totalvekt 16 000 kg, hvorav rundt 8000kg er nyttelast.
For the record, så har jeg følgende;
1 lastebil med skap og kjøl, 16 000 kg
2 turbusser med 50 sitteplasser
1 MB Sprinter minibuss, med tillatt hengervekt 3500 kg
2 MB Sprinter personbil, med tillatt hengervekt 3500 kg
1 VW Caravelle kombinertbil
2 VW Touran, 1 7-seter og 1 5-seter
4 Peugeot Partner personbiler
2 Peugeot Expert personbil
1 Toyota Prius+ 7seter
1 åpen varehenger
1 lukket skaphenger med innvendige mål 420*160*160cm
Da håper jeg at jeg har presisert at mitt behov gjelder skaphenger som nevnt innledningsvis
Som HSt nevner lengre oppe i samtalen, at han hang seg på videre diskusjon etter noen andre nevnte en generell tilhenger, så kan man jo dra dette med lett lastebil videre - som at man kan kjøpe lastebil med trekker og kjøpe ei brakke som kan brukes til både campingvogn, tilhenger og lasterom. Gjerne med en krane på hytta slik at denne brakka kan tiltes etter behov og settes på multihenger hvis man skulle ønske seg en form for flyttbar campingvogn.
Så kunne vi videre dratt inn hva lovverket sier om dette, for så å hive inn et par kommentarer om Solvik-Olsen og like etterpå FrP, for selvsagt nevne markedsøkonomi, Trump og USA, så kommer vi til bombingen av Syria og muslimer som er sprengkåte, og alt blir tilslutt den Hellige Treenighet sin feil.
Jeg trodde vi holdt oss til spørsmålet, og ikke kom med all annen irrelevant informasjon.
Hvorfor skulle jeg trenge en lastebil, hvis jeg trenger en henger for å frakte bagasje til personene som sitter inni bilen?
Men men.
Et forum for boligbyggere er gjerne ikke rette plassen å få konstruktive tilbakemeldinger på, tydeligvis