utfra tegninger ser det ut for at kjeller er 142m2 og 1. etg er 153 m2. loft i tillegg.
Disse er målene på første utkast. Du må se på de siste tegningene hvor grunnflaten er ca 230 kvm.
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Noen begynte å snakke om 690= 3*230. Det blir ikke helt riktig, fordi loftet blir noe mindre, men blir kanskje kjeller på 200, 1.etasje på 230, 2.etasje på 150? Det er kjempestort!!! Og koster sikkert mer enn 6 million hvis man ikke ta MYE av jobben selv...
BRA - Bruksareal Hele boligens indre areal, inkludert innervegger, måles fra innsiden av ytterveggene.
BTA - Bruttoareal Hele boligens ytre areal, men boder og rom, eksklusive balkong/ veranda. Alle etasjer regnes med.
BYA - Brutto Ytre Areal I følge NS 3940 pkt. 6.1 skal bygningsdeler som ikke, eller bare ubetydelig, går over terrengnivå, f.eks. lyssjakt, utvendig kjellertrapp, terrasse, gårdsplass over kjelleretasje ikke medregnes i BYA. Vanligvis er dette blitt praktisert slik at bygningsdeler og konstruksjoner som ligger mer enn 0,5 m over planert terrengs gjennomsnittsnivå rundt bygningsdelen/konstruksjonen medregnes i BYA. Slike bygningsdeler/konstruksjoner kan være t.eks. utvendig trapp og terrasse.
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Jeg får kjøkkenet alene til å bli 45 kvadratmeter i originalpostingen, mens det har vokst til 60 kvadratmeter på tegningen i svar # 13.
Stort. Kjøkkenet aleine er på størrelse med en treromsleilighet. I tillegg er det en minst like stor hall med to trapper uten noen klart definert funksjon annet enn å stå på stas. Det virker litt som et drømmeslott som med fordel kan skaleres ned en god del. Hva skal til for å få en god eller bedre bokvalitet (inkludert lavere bygge- og lånekostnader, lavere fyringsutgifter, lavere kommunale avgifter, mindre flater å holde reint og vedlikeholde) på et mindre areale?
Hvis dette unge paret begge har inntekter et stykke opp på det sjusifrete eller gratis tomt, tilgang på billige materialer og stor egeninnsats, er det kanskje en drøm som kan realiseres. Kanskje.
Signatur
Bor i horisontaldelt tomannsbolig fra 1948 i Tromsø. Utdannet geolog, jobber i med gravesøknader i kommunen.
Hvis man må fullfinansiere noe slikt blir renter, gebyr og avdrag ca 90 000 kr pr mnd, eller godt over 1 million pr år. Får håpe TS har litt oppsparte midler å spytte inn.
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Kan TS svare på spørsmål om størrelse?? Er det grunnflate på 230 kvm eller BRA på 230 kvm??!
Jeg tror det må være BRA eller lignende på 230kvm...
Da er rundt 6 mil. ikke så feil.
Utvendige mål i 1.etg er 18,6m x 10,5m = 195,3m2 + 2 stk utstikk på 7m x 2,4m = 33,6m2
Ja dette huset blir stort...
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
spent på om det kommer svar på en del spørsmål til TS.
hvilket firma bygger elementene og hva ble prisen? hvor stort er det? blir det levert ferdig oppsatt utvendig med tak og innvendig kun maling/tapetsering?
spennende tråd, håper ikke TS har blitt skremt bort av skeptikere
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Du må se på de siste tegningene hvor grunnflaten er ca 230 kvm.
BRA - Bruksareal
Hele boligens indre areal, inkludert innervegger, måles fra innsiden av ytterveggene.
BTA - Bruttoareal
Hele boligens ytre areal, men boder og rom, eksklusive balkong/ veranda. Alle etasjer regnes med.
BYA - Brutto Ytre Areal
I følge NS 3940 pkt. 6.1 skal bygningsdeler som ikke, eller bare ubetydelig, går over terrengnivå, f.eks. lyssjakt, utvendig kjellertrapp, terrasse, gårdsplass over kjelleretasje ikke medregnes i BYA. Vanligvis er dette blitt praktisert slik at bygningsdeler og konstruksjoner som ligger mer enn 0,5 m over planert terrengs gjennomsnittsnivå rundt bygningsdelen/konstruksjonen medregnes i BYA. Slike bygningsdeler/konstruksjoner kan være t.eks. utvendig trapp og terrasse.
http://www.byggebolig.no/bygge-nytt-pusse-opp/bra-og-bya-forklaring/
Stort. Kjøkkenet aleine er på størrelse med en treromsleilighet. I tillegg er det en minst like stor hall med to trapper uten noen klart definert funksjon annet enn å stå på stas. Det virker litt som et drømmeslott som med fordel kan skaleres ned en god del. Hva skal til for å få en god eller bedre bokvalitet (inkludert lavere bygge- og lånekostnader, lavere fyringsutgifter, lavere kommunale avgifter, mindre flater å holde reint og vedlikeholde) på et mindre areale?
Hvis dette unge paret begge har inntekter et stykke opp på det sjusifrete eller gratis tomt, tilgang på billige materialer og stor egeninnsats, er det kanskje en drøm som kan realiseres. Kanskje.
Får håpe TS har litt oppsparte midler å spytte inn.
spent på om det kommer svar på en del spørsmål til TS.
hvilket firma bygger elementene og hva ble prisen?
hvor stort er det?
blir det levert ferdig oppsatt utvendig med tak og innvendig kun maling/tapetsering?
spennende tråd, håper ikke TS har blitt skremt bort av skeptikere
Skulle gjerne likt å sett byggebudsjettet, for størrelsen er bare sinnsyk, så hvordan dere får det til, blir bare imponerende.
http://byggeblogg.kentho.biz