1,461    21    6  

Priser på rørlegger, hva er normalt?

 6     0
Hei!
Vi bor i et sameie der jeg er styreleder og har "rammeavtale" med et Rørlegger firma i Oslo, dvs vi bruker de på alt at VVS. Rabatten er 10%, ikke store greiene, men vi har vist alltid brukt dem, og de kjenner rørsystemene her som er praktisk. Bygg fra 1955.
 
Stusser litt på fakturaene vi får fra dem. Har sjeldent brukt rørlegger selv, så er usikker på hva ting koster.
Men det oppstod en liten lekkasje fra en vannkran i kjelleren som gjorde at det kom litt dråper når kranen var igjen. Ringte inn og fikk beskjed om at det gikk fort og fikse og ikke ville koste all verden.
Fikk likevel regning på 7380kr. Er ikke dette dyrt? Eller er det noe man bør regne med. Står også oppført med 3 timers bruk. Det var vist fordi de ikke hadde riktig blandebatteri i bilen og måtte kjøpe det i butikken.


Setter pris på tilbakemeldinger.  Hvis dette er normale priser er det jo veldig greit, eller om vi burde forhøre oss litt rundt. 
Priser på rørlegger, hva er normalt? - IMG_1579.jpg - Nikkor1

HSt
   #1
 35,438     Lillestrøm kommune     0
Det er mange som lever på slike rammeavtaler, jeg har sett noen grusomme fakturaer på f.eks montasje av en 4 veis stikk 3m fra sikringsskap med ledig kurssikring.
   #2
 3,737     Asker     0
Tja. Sa du noe om hva slag kran du trengte. Sendt bilder? Ville sagt at det ikke er veldig relevant for deg hva de ulike tingene er, men at beskjed om at «dette ikke burde koste så mye ikke er helt i samsvar med 7k i regning. Kanskje be om 1 time avslag, og si at du synes det er mer rettferdig.
Signatur
   #3
 1,702     0
Hei,
Vi vet ikke hvor lang tid jobben tok. Ingen rørleggere har blandebatterier i bilen (det er hundrevis av forskjellige typer) To tre timer inkludert grossist, er helt normalt. Ikke glem at staten skal ha sin del av kaka også...25 %
   #4
 142     0
Hei,
Vi vet ikke hvor lang tid jobben tok. Ingen rørleggere har blandebatterier i bilen (det er hundrevis av forskjellige typer) To tre timer inkludert grossist, er helt normalt. Ikke glem at staten skal ha sin del av kaka også...25 %

Staten skal i første omgang kun ha 20%.
TSt
   #5
 13,730     0
Vet ikke hvordan boas1 får annen moms sats men for de fleste så er det 25%. Viktig å prøve å få gikk nok info når en bestiller så bilde av deler en tror trengs kan være kjekt for å forsøke å spare en tur.
   #7
 1,702     0
Vet ikke hvordan boas1 får annen moms sats men for de fleste så er det 25%. Viktig å prøve å få gikk nok info når en bestiller så bilde av deler en tror trengs kan være kjekt for å forsøke å spare en tur.

Ja, men rørlegger må på grossist uansett i dette tilfelle.

HSt
   #8
 35,438     Lillestrøm kommune     0
Hei,
Vi vet ikke hvor lang tid jobben tok. Ingen rørleggere har blandebatterier i bilen (det er hundrevis av forskjellige typer) To tre timer inkludert grossist, er helt normalt. Ikke glem at staten skal ha sin del av kaka også...25 %

Ja det er organiseringen av arbeidet som er feil, det er jo ikke rart at mange ikke tenker tanken en gang på å ringe rørlegger.

I Oslo er det rørleggere som tar fast pris på kran med installasjon.

På enkle jobber burde jo rørlegger ha spurt om et bilde på mobilen og så tatt turen til grossisten med 5 slike.

   #9
 1,702     1
Hei,
Vi vet ikke hvor lang tid jobben tok. Ingen rørleggere har blandebatterier i bilen (det er hundrevis av forskjellige typer) To tre timer inkludert grossist, er helt normalt. Ikke glem at staten skal ha sin del av kaka også...25 %

Ja det er organiseringen av arbeidet som er feil, det er jo ikke rart at mange ikke tenker tanken en gang på å ringe rørlegger.

I Oslo er det rørleggere som tar fast pris på kran med installasjon.

På enkle jobber burde jo rørlegger ha spurt om et bilde på mobilen og så tatt turen til grossisten med 5 slike.


I drømmeland fungerer den teorien, og mange har prøvd å gått konk.
Parkering, kjøretid og stoppekraner som ikke fungerer er en del av hverdagen for en servicerørlegger. Dette bør jo en Forum Konge med neste 30 000 poster forstå.
HSt
   #10
 35,438     Lillestrøm kommune     0
Nei, har ikke nødvendigvis forståelse for dette, siden de her hadde rammeavtale så burde firma også være kjent med om stengekran o.l fungerer. Så dette virker mer som en sovepute for letttjente penger.

Det går jo an å spørre kunden også om de vet om stoppekran fungerer ok. Og så må prisbeskrivelse mot kunden samsvare med planlagt løp, det stemte heller ikke i dette tilfellet