95    3    0  

Vannskadet baderomsmøbel

 83     0
Hadde noen som hvertfall kaller seg fagfolk i reklamene sine til å montere baderomsmøblene vi handlet hos dem. Nå 7 og ett halvt år senere (ja, jeg vet at reklamasjonstiden er 5) oppdager vi at servantskapet er ødelagt grunnet fukt. Har ikke oppdaget det før pga. skaden er kun på den ene siden mot en vegg og det er kun 20cm mellom vegg og skap. Finner ut at de ikke har montert det i henhold til brukerveiledningen, de har ikke fuget mellom skap og servant og det er heller ikke fuget mellom vegg og servant slik det står i anvisningen. Tok kontakt og hørte om det var noen sjangs for at de ordnet opp i det med tanke på at det ikke var montert riktig, men det var de ikke interessert i. Hva ville dere gjort? Bare godtatt det? Får ikke til å godta det siden det ikke er montert riktig fra starten av…. noen tanker? 

  (trådstarter)
   #1
 83     0
Har fått svar fra produsent at det SKAL brukes silikon der. Ifølge de som monterte så er det helt vanlig å ikke gjøre det…
TSt
   #2
 13,730     0
Da ville jeg spurt produsent om de kunne tenke seg å hjelpe deg ved at de kontakter forhandleren din.

Noen få har 10 år garanti på bad men det gjelder kanskje ikke. Det er forhandler som har levert innredningen og ikke du som har kjøpt den og fått de til å montere ?
  (trådstarter)
   #3
 83     0
Er i dialog med produsent nå, men sånn jeg ser det så kan jo ikke de lastes for noe som ikke er montert i henhold til deres bruksanvisning. Da mener jeg forhandler bør ordne opp. Det er forhandler som har levert og montert alt på badet. 10 års garantien gjelder og visstnok bare på tettheten på rommet og ikke på innredningen.