Tja, det handler vel også litt om hvordan man behandler Li-ion batterier. Av seks stk jeg kjøpte i 2011 er fem fremdeles i gang.
Nyere batterier skal ha større buffer i bunn, bommerten mange gjør er at de kjører batteriet helt ned og lar det ligge uten å lade opp.
Løsningen for alle Li-ion batterier er å unngå topp og bunn. Lad før tomt og ikke la batteriet ligge over vinteren på hytta verken helt fullt eller helt tomt.
Noe som har noe formening om hva som kan være galt med min gamle DHP 453? Redd kanskje jeg har kjørt den for hardt. Den spiser 3.0AH batterier. Lett hullborring med ordentlig hullbor er allikevel en prøvelse. Blir kokvarm og det ryker litt ut.
Noe som har noe formening om hva som kan være galt med min gamle DHP 453? Redd kanskje jeg har kjørt den for hardt. Den spiser 3.0AH batterier. Lett hullborring med ordentlig hullbor er allikevel en prøvelse. Blir kokvarm og det ryker litt ut.
Er den klar for pensjonering?
Hva med å demontere for så å rengjøre den innvendig. Mulig det kan hjelpe.
Jeg har DDF480(Z) og er stor fornøyd. Batteriene varer dødslenge. Jeg skrudde inn nesten en hel eske med 6x100 i vått impregnert, 2x6 og 2x8. Uten problemer. Var en skrue den slet litt med, da satt jeg i 1 gir og den spiste seg inn. Det er batteri indikator med 3 lys i. Aner ikke hvor mye det var igjen på batteriet, ble brukt till litt forskjellig denne uken. Men indikatoren var fortsatt på 3 led så nesten fult. På slutten av jobbingen i går hadde jeg 2 led. Nesten 100 stk 6x100 i vått treverk og fortsatt 2/3 igjen av batteriet er ganske imponerende.
Jeg har DDF480(Z) og er stor fornøyd. Batteriene varer dødslenge. Jeg skrudde inn nesten en hel eske med 6x100 i vått impregnert, 2x6 og 2x8. Uten problemer. Var en skrue den slet litt med, da satt jeg i 1 gir og den spiste seg inn. Det er batteri indikator med 3 lys i. Aner ikke hvor mye det var igjen på batteriet, ble brukt till litt forskjellig denne uken. Men indikatoren var fortsatt på 3 led så nesten fult. På slutten av jobbingen i går hadde jeg 2 led. Nesten 100 stk 6x100 i vått treverk og fortsatt 2/3 igjen av batteriet er ganske imponerende.
Nyere batterier skal ha større buffer i bunn, bommerten mange gjør er at de kjører batteriet helt ned og lar det ligge uten å lade opp.
Løsningen for alle Li-ion batterier er å unngå topp og bunn. Lad før tomt og ikke la batteriet ligge over vinteren på hytta verken helt fullt eller helt tomt.
Ingen?:)
DJV 181 eller DJV 182...
.........billigst om du har 18 volt Makita fra før.....
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Den 181 var jo en god pris på også. Byggmakker har den inne så da kan jeg hente den imorgen:)
Noe som har noe formening om hva som kan være galt med min gamle DHP 453? Redd kanskje jeg har kjørt den for hardt. Den spiser 3.0AH batterier. Lett hullborring med ordentlig hullbor er allikevel en prøvelse. Blir kokvarm og det ryker litt ut.
Er den klar for pensjonering?
Hva med å demontere for så å rengjøre den innvendig. Mulig det kan hjelpe.
Makita DDF480Z
Jeg har DDF480(Z) og er stor fornøyd. Batteriene varer dødslenge. Jeg skrudde inn nesten en hel eske med 6x100 i vått impregnert, 2x6 og 2x8. Uten problemer. Var en skrue den slet litt med, da satt jeg i 1 gir og den spiste seg inn.
Det er batteri indikator med 3 lys i. Aner ikke hvor mye det var igjen på batteriet, ble brukt till litt forskjellig denne uken. Men indikatoren var fortsatt på 3 led så nesten fult. På slutten av jobbingen i går hadde jeg 2 led.
Nesten 100 stk 6x100 i vått treverk og fortsatt 2/3 igjen av batteriet er ganske imponerende.
oppussing av atriumrekkehus-Solgt
Elektriker/Service Ingeniør
Er det 5.0ah batteri du bruker?