Hva var det som var billig her? På ebay.com får man vel 18 volt LiIon batterier billigere enn her?
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Jeg jobber på verksted som reparerer bla. Makita, og 18v batteriene har endel problemer med elektronikken, tipper det er problemet ditt.
Siden de er kjøpt utenfor landet vil de ikke bli byttet av Makita, men alle batterier kjøpt her i landet og som er gått under 100 sykluser (vi har en Makita batteritester som leser av slikt) og som har fått elektronikkfeil blir byttet kostnadsfritt av Makita. (du får nytt, vi samler opp og sender defekte inn til Makita)
Jeg får vel inn 2-10 batterier hver måned som byttes pga dette problemet.
Er det fordi batteriene tømmes for langt ned? Det er ihvertfall et problem på LiPo-batterier.
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Det er godt mulig at jeg tapper ned batteriene for mye; men dette burde Makita sine produkter tatt høyde for. Jeg kjører på til det stopper; muligens bør jeg endre taktikk...
Der er jeg helt enig med deg. På såpass dyrt verktøy burde det i det minste være varsling på at du bør lade. Dyputlading er drepen på de fleste batterier, ikke bare LiIon. Og det er en av LiIon's store fordeler at de elsker klattlading. Jeg bytter gjerne batteri bare jeg går forbi laderen. Så har de også vart i snart 4 år med tungt arbeide og er fortsatt spreke. Batteriene inneholder jo en "effektmåler" så hvorfor ikke putte inn en buzzer som sier fra at man bør oppsøke en lader?
Svar: Da hadde de ikke solgt så mange erstatningsbatterier? :P
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
Makitabatteriene mine funker greit etter 3 år, men jeg tok livet av et nytt LiPo-batteri (RC-bil) for noen år siden fordi jeg kjørte det helt ned og ventet for lenge før jeg satte det på lading.
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
På ebay.com får man vel 18 volt LiIon batterier billigere enn her?
Det er ihvertfall et problem på LiPo-batterier.
Svar: Da hadde de ikke solgt så mange erstatningsbatterier? :P