5,049    5    3  

Advarsel - arrogant kundebehandling på Maxbo Vækerø

 1     Enebolig     2
Nå er frustrasjonen vår stor og vi ønsker å dele med oss litt av de dårlige erfaringene vi har hatt i vår kontakt med Maxbo Vækerø. Dette er et langt innlegg, men dersom dere vurdere å benytte dere av Maxbo Vækerø så bør dere lese dette.

I november i fjor oppdaget vi at to av kjellervinduene i vårt hus fra 1911 lekker inn vann når regnet står på. Vi kontaktet flere byggmesterfirmaer i Oslo, men få av de gadd overhodet å svare oss tilbake. Vi fikk omsider hjelp til justering av vinduene av det ene firmaet, men dette løste ikke problemet og i februar i år oppdaget vi igjen at det lekker inn vann. Vi skjønte da at det var på tide å bytte vinduene. Vinduene må gå innover grunnet gitter utenfor og siden det er et gammelt hus, skal de nye vinduene være i samme stil med gjennomgående sprosser. Målene er slike at de må spesialbestilles. Byggmesterfirmaet som skulle hjelpe oss dukket imidlertid aldri opp og vinduene ble aldri bestilt.

Min far driver byggefirma i utlandet og lovet å hjelpe oss etter at vi lenge hadde prøvd å få noen i Oslo til å hjelpe oss. Dermed skulle vi bare bestille vinduene selv og så tar han det når han kommer i sin ferie i juli.

Nå startet runddansen...

Vi tok mål av vinduene. Jeg hadde en bomtur på Maxbo, hvor jeg ikke klarte av å få tak i noen som kunne hjelpe. Noen dager senere besøkte min mann Maxbo Vækerø for å bestille vinduene. Han fikk kontakt med en medarbeider i vindus--/døravdelingen og forklarte at vi hadde en vindusbestilling som hastet. Medarbeideren sa at han ikke kunne ta imot bestilling, hvis vi ikke sendte en e-post med bilde av vinduene. E-posten kunne sendes direkte til avdelingen. Vi oversendte bilder i mail 17. mai. I Maxbos kontaktsider står det at de svarer tilbake innen 24 timer (virkedager, selvsagt). Men når det hadde gått 5 arbeidsdager og vi fortsatt ikke hadde hørt noe, så dro jeg til Maxbo for å snakke med de. Det viste seg at vindusavdelingen var ubemannet og det var ikke ventet noen som skulle jobbe der den dagen. Denne informasjonen fikk jeg av avdelingen ved siden av. Jeg forklarte at vi hadde prøvd å få tak i noen som kunne hjelpe oss med vindusbestilling og siden vi må ha vinduene levert til juli i år, så haster det. Det viste seg at det sto en medarbeider fra Maxbo Proff avdelingen og overhørte samtalen. Han lovet å hjelpe, selv om jeg er privatperson.

Jeg fikk kontaktinfo og måtte enda en gang sende over en mail, siden han ikke hadde tilgang til mailen på vindusavdelingen. Han noterte ned min mailadresse og min manns adresse og skulle se etter mailen. Jeg prøvde å videresende e-posten min mann hadde sendt men fikk hele tiden feilmelding om at mailen ikke kunne mottas. Det sluttet med at jeg dro hjem og tok en utskrift for å dra tilbake til Maxbo og levere den i hånden til medarbeideren på Proffavdelingen. Han skulle høre av seg på ettermiddagen (dette var en fredag), men senest tirsdag etter pinsen. Vi ventet på beskjed og hørte ingenting. Jeg ringte onsdag etter pinse for å purre på tilbakemelding. Da sier medarbeideren at alt er klart og det ordner seg. Jeg trenger ikke å stresse med dette. Han skulle oversende ordrebekreftelse dagen etterpå. Vi hører fortsatt ikke noe og jeg purrer en gang på mail og en gang på mail. Fredag 29.mai får jeg beskjed om at nå har medarbeideren funnet en leverandør som kan klare leveransefristen. Jeg drar til Maxbo og får kopi av tilbudet. Ser da at Proff medarbeideren på Maxbo har snudd på målene slik at mål for bredde og høyde er omvendt. Dette påpeker jeg og han må ta en ny runde med leverandøren. Jeg påpeker også at det ikke står innadslående på orderen, men han mener at det har han bestilt. Etter påtrykk fra meg skriver han det i orderen.

Når jeg kommer hjem ser jeg at også vår leveringsadresse er feil angitt. Siden vi skal ha leveranse hjem til oss, sender jeg en mail til leverandøren og gjør oppmerksom på feilen og presiserer for sikkerhets skyld at vinduene skal være innadgående. Jeg mottar en mail fra vindusleverandøren om at orderen ikke er mulig å gjennomføre, siden de ikke produserer innadgående vinduer!! Leverandøren tar kontakt med Proff medarbeideren på Maxbo, som ringer og sier at han må kansellere orderen. Han sier videre at han har en annen løsning med Uldal og at de har lovet å kunne levere i midten av juli. Han skal gjøre om på orderen. Helgen kommer og vi tror at alt er i orden. Mandag har vi fortsatt ikke mottatt ordrebekreftelse. Jeg må purre igjen. Dagen etter får vi beskjed om at leveranse ikke er mulig får 29. juli. Vi må kansellere hele orderen og har tapt ca 4 uker i prosessen med Maxbo (medregnet bomturer hvor vi ikke får hjelp). Vi får ikke en gang en beklagelse tilbake over alt rot som har oppstått.

For sikkerhets skyld har jeg imidlertid tatt direkte kontakt med en annen vindusleverandør før helgen, for informasjon om de kan levere de vinduene vi trenger innen midten av juli. I løpet av helgen får jeg svar tilbake at det kanskje lar seg gjøre og informasjon om forhandler i Oslo (Tore Ligaard as). Tidlig mandag har jeg et tilbud fra Tore Ligaard as i mailboksen. Her kan en snakke om effektivitet.

Konklusjonen er at en bør unngå Maxbo Vækerø. Nå skal det sies at vi har pusset opp huset vårt over en 10-års periode og har kun negative erfaringer med Maxbo Vækerø. Vi har gått dit når vi ikke har fått til å dra andre steder, simpelthen fordi det ligger nærmest oss. Vi har ALDRI mottatt god hjelp, ikke heller min far som vet hva han leter etter som fagperson.

   #1
 1,076     1484     0
Man får det man betaler for da, siden prisnivået der borte er helt hinsides, kan man jo forvente..... elendig service i tillegg !
Signatur
   #2
 8,022     Bærum     0
At det er null kundebehandling på Maxbo Vækerø er gammelt nytt. Hvorfor handle på det stedet i det store og hele når det finnes alternative sjapper.

Da jeg innhentet tilbud på komplett Decra tak nylig slengte jeg for moro skyld på Maxbo Vækerø på listen av mottakere - for å se hvor mye dyrere enn alle andre de er. Men som forventet kom det aldri noe svar på epost'en.

Når det gjelder vinduer er det kun en ting som gjelder - bestilling rett fra fabrikk på windoornet.com. Fungerer glimrende hver gang - uten håpløse mellomledd.
   #3
 1,420     Oslo     0
Hvorfor fortsette å ha noe med Maxbo å gjøre når du har hatt så mange dårlige erfaringer med dette firmaet? Og hvis man har pusset opp i ti år, burde man vite det cozmo informerer om ovenfor - om bestilling rett fra fabrikk.
For øvrig forteller du ikke noe nytt. Maxbo på Hamar og Maxbo på Notodden er like elendige. De driter i kundene sine, dvs. ignorerer/overser kundene. Ingen service eksisterer og jeg reiser dit kun når jeg vet eksakt hva jeg skal ha og plukker selv materialer, skruer etc. etc. ...
Signatur
   #4
 3,233     Vestfold     0
Dårlig service er det nok av. Jeg er ikke vanskelig når det gjelder å finne andre. Feil skjer, men susehuer som jatter med og ikke aner/driter i hva man sier kan godt få sitte der uforstyrret. Bare så synd det er mange nok som finner seg i sånt..
   #5
 255     Trøndelag     1
Tore Ligaard anbefales virkeli altså. Har pussa opp 2 hus å utelukkende bestilt dører å vinduer derfra.
Signatur