#61
 21,481     Enebolig     0


Det er nesten uten unntak alltid "mens du først er her" som vi ikke vet om.


Høyrest ut som det ikkje berre er "kontoret" som er problemet. Kvifor tek du på deg ekstraarbeid viss du veit det fører til at neste kunde må vente? Det går an å seie at du gjerne vil ta på deg ekstraarbeidet, men då må du gjere det ein annan dag elles rekk du ikkje din neste avtale.


Fordi da blir kunden misfornøyd? Hadde du likt det? "Det tar jo bare 10 min, men så var det en ting til.." Du hadde sannsynligvis aldri godtatt at jeg droppet 5 meter kabel med bryter og stikk for å reise til neste kunde. Da måtte du betalt for minst en halvtime ekstra fordi det tar tid å kjøre til deg, dra ut de 20 artikklene jeg trenger for å gjøre det og tilbake igjen. Ikke et personlig angrep på deg, men sånn er faktisk folk flest.

Og folk flest slår meg ikke ihjel om jeg kommer en halvtime senere. Hvorfor kan ikke dere kunder bli flinkere til å si det dere skal ha gjort med en gang? Det er tydeligvis ikke bare meg og mine kollegaer som skaper problemer..

Det er som det nevnes i en annen tråd; Det er alltid for dyrt og skal helst være ferdig før man kommer ut av bilen.

   #62
 382     Oppland     0
At hånderkere ikke ringer å sier i fra om forsinkelser er det ingen undskyldning for, men i disse yrkene er det lite som skal til før man er ute å kjører med timeplanen!

Håndverkere er ikke en type folkeslag, vi er like forskjellige som alle andre. Noen tar bedre ansvar enn andre også i denne bransjen!
Signatur
   #63
 401     0

Fordi da blir kunden misfornøyd? Hadde du likt det? "Det tar jo bare 10 min, men så var det en ting til.." Du hadde sannsynligvis aldri godtatt at jeg droppet 5 meter


Dei aller fleste vil nok ha forståelse for dette viss dei berre får forklart det. Ein kan også tenke seg at viss "alle" skal ha utført tilleggsarbeid så tek ein høgde for dette når ein booker. Å ta på seg arbeid ein ikkje har tid til er ein sikker måte å sørge for utilfredse kundar.
   #64
 21,481     Enebolig     0


Fordi da blir kunden misfornøyd? Hadde du likt det? "Det tar jo bare 10 min, men så var det en ting til.." Du hadde sannsynligvis aldri godtatt at jeg droppet 5 meter


Dei aller fleste vil nok ha forståelse for dette viss dei berre får forklart det. Ein kan også tenke seg at viss "alle" skal ha utført tilleggsarbeid så tek ein høgde for dette når ein booker. Å ta på seg arbeid ein ikkje har tid til er ein sikker måte å sørge for utilfredse kundar.


Jeg vet, og dette har jeg tatt opp med saksbehandlerene. Vi er verdensmestere i å ikke gjøre ferdig jobber før vi må videre. Og det kan ikke føre til fornøyde kunder.

Folk flest forstår mindre enn du tror, og noen ganger er det forståelig hvis de er hjemme fra jobb osv. Klarer meg bare jeg har nøkkel, men håndverkere har dessverre fått et kjipt rykte for å være kjeltringer også.

Det er mye som skal funke for at alle blir fornøyde. Poenget mitt er derfor at man ikke alltid skal kaste dritten etter de som kommer hjem til kunden for å gjøre jobben.

Jeg har vært hos nok kunder der jeg egentlig burde snu i døra. Det finnes grenser for hva man skal finne seg i. Og det gjelder selvfølgelig kunden også. Men å få overhøvling for å komme en halvtime for sent i vårt yrke er rett og slett ikke riktig.
   #66
 4,148     Oslo Vest     0


Som man har hevdet før, tjener man ikke penger overlever man ikke. Dette vil jeg tro de fleste som jobber i privat sektor skjønner, i offentlig derimot....


Meget, meget tåpelig påstand.


Hva er det som er tåpelig i min påstand om at man må tjene penger og ha overskudd for å overleve?

Som offentlig ansatt er det jo mange som bare er på jobb og får utbetalt lønnen sin UTEN å produsere noe positivt for landet sitt. Lønnen blir jo utbetalt om mangjør noe eller ikke.
Signatur

   #68
 401     0

så når kunde bestiller 1 times jobb legg inn to timer og hvor skal man fakturere den siste timen som kanskje ikke blir noe av til han som bestiller eller neste kunde?


Eller ikkje legg inn slack og drit i å påta seg fristande tilleggsarbeid dersom dette fører til at neste kunde må vente. Dette må bli ei avveiing.

Eg veit godt at det ikkje er råd å gjere alle til lags. Ein kan komme langt på veg ved å overholde dei avtalane ein har gjort. Dersom ein overbooker og sjonglerer med kundens tid kan ein iallfall ikkje klage dersom kunden blir sur.