jaf
   #21
 6,176     tromsø     0
Å holde tilbake penger har en vidunderlig virkning. Blir de sendt til innkasso blir den trukket tilbake hvis det er tvist som er grunn til manglende betaling. Du er ikke den første som ikke betaler for ikke utført arbeid eller feil utført arbeid.... ;D

  (trådstarter)
   #22
 110     Tysvær     0
Det er brukt en standardblankett. Men husker ikke hva den heter i farten. De kan bruke 6 måneder totalt på sine arbeider. Jeg kan bruke inntil 3 måneder på mitt (fordi om det har jeg ingen planer om).
jaf
   #23
 6,176     tromsø     0
Ville lest den blanketten flere ganger.Legg den på sengebordet.Husprodusent kan fakturer når de vil.....Men de er bare du som kan godkjenne og betale den.Er det sant at spon er vannskadet ville eg ikke betalt før den var skiftet. Etterhvert som du betaler mister utbygger motivasjon for å utbedre skaden. Skal du ha folk fra litauen som sansynligvis ikke er snekkere til å legge taket når de ikke klarer å legge spon...(og holde vannet borte) ;D
  (trådstarter)
   #24
 110     Tysvær     0
Har avtalt med daglig leder at faktura nr.2 ikke skal betales før huset er tett, og ikke før han er tilbake fra ferie og vi har fått snakket sammen. Dessverre er jeg en utålmodig sjel ...
Tenkte kanskje jeg skulle be om en ny kontrakt, der vi får på en ferdigstillelsesdato osv. Men det er vel et langt skudd det.....
Siste redigering: Monday, August 9, 2010 12:59:35 PM av stratos
   #25
 2,397     Bjørkelangen     0
her lukter det ufaglærte folk uten form for utdannelse er fagkunnskap.det er som jaf at gulvspon må byttes.jeg jeg hvert deg så hadde jeg ringt en takstmann eller et annet tømrer for å se på kvalitet på arbeidet.da tar du med deg ei bok som du skriver feil å mangler i.den slenger du på bordet til byggeleder`n dette må utbedres før jeg betaler noe som helst.
ta gjerne et møte med tømrerene og byggeleder å si du ikke er fornøyd med det som forgår på byggeplassen.
Signatur
jaf
   #26
 6,176     tromsø     0
Hvis banken som gir byggelån finner ut at de ikke blir gjort faglig arbeid kan de holde tilbake penger. Noen banker engasjerer egne takstfolk for å kvalitetsikre dette. Pantets verdi ligger i huset, utføres dårlig arbeid svekkes pantets verdi. I følge husbankreglene skal et hus til og med vedlikeholdes .Dette blir presisert med egne rettlingslinjer. Du er ikke urimelig hvis du holder tilbake penger,du vil jo sikre pantets verdi/kvalitet. Press ikke på med ferdigstillelse,tenk kvalitet...prøv å vær til stede selv.... Smile
   #27
 4,148     Oslo Vest     0
du kan starte med å sjekke byggepermen og se om de har kontrollsystem og f.eks avviksrapporter. Dersom det ikke foreligger kan det synes som de bryter vilkåret for å ha ansvarsrett og du kan påberope deg et tilsyn. Det ønsker nok ikke entreprenør. Jeg synes, som andre har foreslått, at dere umiddelbart bør skaffe dere en rådgiver og han bør delta på deres vegne på samtlige byggemøter.
Signatur

   #28
 1,093     Skjetten     0
Hvor bygger dere på Karmøy (firmanavn ?) og hvor lenge har byggearbeidet pågått ?
Signatur
  (trådstarter)
   #29
 110     Tysvær     0
Vi har en snekker i familien på samboeren min sin side. Så vi har kontrollen på at alt blir gjort skikkelig, er bare at det går så sa%&"ns tregt. Sponplatene kunne evt høvles over når de var tørre, ikke vet jeg..  Var på tomta i går, og da hadde det ikke skjedd noe mer. Det er tydligvis ikke prioritert i det hele tatt å få dette huset tett!!  >:( 
Selgeren er helt topp og stiller alltid opp, så frem til vi fikk med byggeleder å gjøre var alt i skjønneste orden.
Siste redigering: Monday, August 9, 2010 1:00:15 PM av stratos
   #30
 7,685     Bærum     0
Har gulvsponen svellet opp er den vel bare å kaste. Da har den mistet styrke og bør ikke brukes. Firmaet er ikke bedre enn det du som kunde opplever. At selgeren er grei hjelper lite.