du har krav på å få vite hva skjer på byggeplassen uke for uke.du er ikke en vanskelig kunde for det. virker veldig useriøst dette firma syntes jeg. at du kun har hatt et møte med byggeleder er veldig spesiellt. på jobben har dem framtidsmøte hver eneste uke.gjerne på onsdag klokka ti.
Signatur
har fagbrev som tømrer. hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lett. 20 års erfaring.samme bedrift siden 1998. JM Entreprenør jobber jeg
Siden det er så mange som vet så mye her, så må jeg spørre om en annen ting også: Vi har ansvaret for å kjøre bort avfall, noe som er helt greit. Det som der i mot ikke er greit er viss dette innebærer at vi må springe rundt på hele tomta for å plukke opp noe de har slengt fra seg her og der. De må da vel kunne sammle alt i en haug, evt flere?? Kan ikke forstå at det kan være min jobb å rydde etter snekker/rørlegger/elektriker?!
Det at du rydder opp sparer masse tid som lett kan bli fakturert deg,selv om det er surt kan du "spare" tid og penger på å rydde opp. Håndverkerne bruker like lang tid som deg,greit at de konsentrerer seg om å produsere... .Jobber fortere selv når noen rydder for meg...Til tømrerbob, det regner grusomt på karmøy (rogaland?) ting kan fungere på østlandet,men på karmøy....Til stratos.....si at banken ønsker å se "nærmere" på ting og tang....byggeleder er redd for fakturaene sine....skrem han litt..(hvor han er svakest).han er jo litt eiendomsmegler....
når vi bygger blokker så gjør vi så her.hvert lag rydder etter seg. det laget som gipser yttervegger dem tar også å setter opp bunnsviller til delevegger. så kommer det laget som setter opp innervegger.dem gipser alt på en side. når dem har ryddet seg ut så kommer elektrikkere og rørleggere. da kan det laget som lukker veggene komme inn når trikker og rør er ferdig,men ikke før.er det rotete etter trikker`n så må dem gå tilbake å rydde etter seg.
dette funker veldig effektivt hos oss.vi får mye skryt av under entreprenør for det systemet her.
Signatur
har fagbrev som tømrer. hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lett. 20 års erfaring.samme bedrift siden 1998. JM Entreprenør jobber jeg
Jeg har ikke hatt noen sur tone en eneste gang i forhold til byggefirma. Der i mot har jeg hatt et tilfelle der jeg frustrert forklare selger hvordan jeg opplevde byggeperioden til nå. Spørsmålet mitt om ryddig var i grunn et generelt spørsmål. Jeg har ingen planer om å rydde opp. Det står i kontrakten at jeg skal ta containerkostnader, ikke at jeg skal rydde. Så det var bare det :) I går satte jeg opp en liste over ting som vi må diskutere på et møte. Så får satse på det ordner seg tilslutt. Ble faktisk positivt overrasket i dag når jeg var i huset en tur. De har faktisk satt i nesten alle vinduene nå, og begynt på kledningen ;D Hadde med meg en venn som er snekker i dag til å vurdere platene, og han sa grunnen til at platene svulmet var pga det var brukt for lite lim. Så hva byggfirma vil gjøre med det gjenstår å se...
Har akkurat vært på tomta igjen... Snakket med snekkrene. Synes det er litt rart hvordan jeg kan få en fremdriftsplan uten at snekkrene jobber etter en. I tillegg fikk jeg jo beskjed om at byggeleder var tilbake fra ferie denne uken. Altså har han vært på jobb i 4 dager nå uten å ta kontakt til tross for at jeg har prøvt å få tak i han. Jeg gir opp...
Hørte en interessant sak på radioen i dag. Det gjaldt forbrukerens rettigheter når håndverkere ikke møter opp eller ferdigstiller i tide. Problemet var at folk ikke hadde krav på erstatning hvis de ikke hadde hatt økonomisk tap pga. forsinkelsen. Representanten for håndverkerbransjen mente at sånn måtte det være ellers måtte firmaene legge inn så mye slakk at det ble dyrere for forbrukerne. Utrolig hvilken holdning denne bransjen har. Lurer på hvilken annen bransje som argumenterer for at det er riktig å ikke holde avtaler.
virker veldig useriøst dette firma syntes jeg.
at du kun har hatt et møte med byggeleder er veldig spesiellt.
på jobben har dem framtidsmøte hver eneste uke.gjerne på onsdag klokka ti.
hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lett.
20 års erfaring.samme bedrift siden 1998.
JM Entreprenør jobber jeg
en med treverk,en med gips og en med blanda avfall.
hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lett.
20 års erfaring.samme bedrift siden 1998.
JM Entreprenør jobber jeg
De er greie karer, bare ha en hyggelig tone ovenfor dem, så ordner det seg skal du se.
det laget som gipser yttervegger dem tar også å setter opp bunnsviller til delevegger.
så kommer det laget som setter opp innervegger.dem gipser alt på en side.
når dem har ryddet seg ut så kommer elektrikkere og rørleggere.
da kan det laget som lukker veggene komme inn når trikker og rør er ferdig,men ikke før.er det rotete etter trikker`n så må dem gå tilbake å rydde etter seg.
dette funker veldig effektivt hos oss.vi får mye skryt av under entreprenør for det systemet her.
hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lett.
20 års erfaring.samme bedrift siden 1998.
JM Entreprenør jobber jeg
Spørsmålet mitt om ryddig var i grunn et generelt spørsmål. Jeg har ingen planer om å rydde opp. Det står i kontrakten at jeg skal ta containerkostnader, ikke at jeg skal rydde. Så det var bare det :)
I går satte jeg opp en liste over ting som vi må diskutere på et møte. Så får satse på det ordner seg tilslutt.
Ble faktisk positivt overrasket i dag når jeg var i huset en tur. De har faktisk satt i nesten alle vinduene nå, og begynt på kledningen ;D
Hadde med meg en venn som er snekker i dag til å vurdere platene, og han sa grunnen til at platene svulmet var pga det var brukt for lite lim. Så hva byggfirma vil gjøre med det gjenstår å se...