9,285    17    0  

Rydde på byggeplassen selv

 378     Noruega     0
Vi skal bygge en liten  hytte på fjellet og ser på hva som kan gjøres selv.
I den forbindelse vurderer vi å stå for ryddingen selv, det vil si rydde og kjøre bort avfall. Vi sparer raskt 15 000 på dette selv om det vil gå noen helger).

Hytta bygges med pre-cut materialer og har en grunnflate på 70 kvm, samt hems.
Jeg vil tror det blir relativt lite kapp og avfall etter arbeidet. Innvendig skal jeg ordne det meste selv (ikke el og rør)...

Jeg tenkte at byggmester kan bruke et av rommene til å samle opp avfall og at jeg kom opp hver 2 uke får å rydde og gjøre annet forefallende arbeid.

Tror dere dette er gjennomførbart eller blir det en umulig/urimelig situasjon for byggmester?

   #1
 265     0
Dette er selvfølgelig til god hjelp for byggmesteren, og vil bli satt pris på. Men ved mindre han har timebetalt så er det vanskelig å sette en pris på hva dette er verdt, og dermed vanskelig å si hvor mye prisavslag skal få.
  (trådstarter)
   #2
 378     Noruega     0
Tenkte mest på å slippe egen konteiner som jeg må betale 10-15 000 for...
Kontraktsmessig er det jeg som må stå for oppryddingen uansett...
   #3
 1,093     Skjetten     0
Det å bruke ett inv. rom til å samle drit i hadde jeg ikke likt selv (tømrer selv)... Ofte skal du kanskje inn i dette rommet, bevege deg inni huset langsvegger og div. å da vil disse tingene være i veien.

Ofte samler vi opp i hauger på utsiden av byggeplassen (langs nabo grensa) men lett i nærheten for å hentes med tilhenger.
Signatur
  (trådstarter)
   #4
 378     Noruega     0
Samle det på utsiden høres bra ut for meg... men er dette en grei løsning for tømrer eller kan han nekte på en slik løsning?

Blir det mye kapp og annet avfall på et så lite bygg da tro?
   #5
 5,112     Troms     0
Er vel snart ferdig med husbygging, og å leie container er vel verdt pengene... Det blir utrolig mye søppel nderveis.
Skulle vi kjørt bort dette, så hadde vi ikke gjort stort annet. Betaler kun 5000,- i leie pr år for en container og det koster ca 1800,- pr gang den må tømmes og byttes.
Signatur
  (trådstarter)
   #6
 378     Noruega     0
Takk for svar!

Det er jo fint at enkelte har en god avtale på konteiner, men for min del snakker vi altså om 10-15 000 og en hytte med grunnflate på 70 kvm... ikke store brakka med andre ord... og så er det pre-cut byggesett levert av Byggma... jeg klarer ikke  se for meg at det blir så enorme mengde avfall... men det er jo godt mulig jeg tar grådig feil!

Det er heller ikke snakk om mange månedene som skal brukes på å sette opp hytta etter at grunnarbeid er ferdig. Tror det er snakk om 2 måneder...
   #7
 476     0
Spurte på pris i Haugesund på konteiner. De skulle ha 3500 for 1 ukes leie og 1 tonn innhold. Ran!

   #8
 489     0
Jeg kjøpte tilhenger med høye karmer for å bruke som kontainer. Snekkerne fyltye avfallet i hengeren. Den tømte jeg når den var full på gjenbrukstorget. I og med at jeg sorterte ved tømming var dette gratis.

Tilhengeren er kjekk og ha også nå etter byggeprosessen.
  (trådstarter)
   #9
 378     Noruega     0
Jeg vurderer også å kjøpe en henger med karmer og topp.

Hvor ofte måtte du tømme og hvor lenge varte selve byggeperioden?
   #10
 476     0
Har kjøpt henger, men koster 200kr for boogie henger på miljøstasjon i Haugesund. Kanskje det svarer seg uansett. Vet ikke hvor mye avfall husbygging produserer. Alt er precut, så er ikke så mye foreløpig.