9,065    8    15  

Får ikke åpnet Yale Doorman

 7     3
Hei!
Jeg overtok nylig en bolig med YD montert på ytterdør. I det siste har jeg fått et seriøst problem da den på en måte låser seg slik at jeg verken får åpnet fra innsiden eller utsiden. Problemet utarter seg slik: jeg forsøker å åpne fra innsiden ved å ta håndtaket ned - dør er låst. Forsøker å vri videre mot venstre - får negativ lyd. Nødåpning fungerer. Åpne fra utsiden: taster kode - negativ lyd. Tenke jeg skulle spørre her om noen har opplevd det samme før jeg bruker penger på låsesmed/ringer Yale. Jeg vet koden jeg taster er korrekt. Jeg overtok for 2 mnd siden og problemet oppstod for 2 uker siden. Første gangen åpnet den seg neste morgen men nå har den stått i lås siden i går. Bruker verandautgangen da jeg er usikker på hvor mye man skal bruke nødåpneren. Står ingenting i manualen ang dette og forrige eier hadde ingen problemer. 

På forhånd takk for svar Smile

HSt
   #1
 35,438     Lillestrøm kommune     1
Med skade på kabel så leser låsen feil kode, dette fra erfaring med andre kodelåser. Litt motstandsøkning i kabel og den leser en 7'er som en 6'er osv.
  (trådstarter)
   #2
 7     0
Wow, takk for svært raskt svar!

Ok, først, hva gjør jeg for å fikse dette om dette er problemet?
Og, vil skade på kabel ha noe å si for åpning innenfra?
Har byttet batterier forresten.
HSt
   #3
 35,438     Lillestrøm kommune     0
Jeg kjenner ikke låsen godt nok, så innenifra problemet kan jo tyde på et tilleggsproblem. Men er det 2 ledere som begge er i beknip så kan det jo være nesten brudd på begge. Er det tastaturlyd når du trykker taster ? Hvis ja sjekk om 9'er sifferet gir lyd, dette sifferet er det første som faller helt ut. På andre låser byttes tastatur og ledning.
  (trådstarter)
   #4
 7     1
Alle tastene lager lyd, så da er det kanskje ikke det som et problemet?
Får kanskje ta og ringe Yale.
   #5
 17     Ski, Akershus     8
Hei!

Symptomene du beskriver tilsier at låskassen må byttes. Normalt skal en i slike tilfeller henvende seg til forhandleren en kjøpte produktet fra, men i dette tilfellet har du kanskje ikke original kjøpskvittering. Jeg ber deg derfor sende en henvendelse til TrioVing, så skal vi sende den en ny låskasse vederlagsfritt.


hilsen oss på TrioVing Smile




Signatur
   #6
 3,210     Vestlandet     1
Hei!

Symptomene du beskriver tilsier at låskassen må byttes. Normalt skal en i slike tilfeller henvende seg til forhandleren en kjøpte produktet fra, men i dette tilfellet har du kanskje ikke original kjøpskvittering. Jeg ber deg derfor sende en henvendelse til TrioVing, så skal vi sende den en ny låskasse vederlagsfritt.


hilsen oss på TrioVing Smile






Gjelder dette tilbudet alle som har problemer med sin yd-lås?
  (trådstarter)
   #7
 7     0
Hei!

Symptomene du beskriver tilsier at låskassen må byttes. Normalt skal en i slike tilfeller henvende seg til forhandleren en kjøpte produktet fra, men i dette tilfellet har du kanskje ikke original kjøpskvittering. Jeg ber deg derfor sende en henvendelse til TrioVing, så skal vi sende den en ny låskasse vederlagsfritt.


hilsen oss på TrioVing Smile





Hei!

Tusen hjerteligtakk for det!
Fantastisk kundeservice 😊

Svarer på PM nu.


   #8
 17     Ski, Akershus     1
Hei!

Symptomene du beskriver tilsier at låskassen må byttes. Normalt skal en i slike tilfeller henvende seg til forhandleren en kjøpte produktet fra, men i dette tilfellet har du kanskje ikke original kjøpskvittering. Jeg ber deg derfor sende en henvendelse til TrioVing, så skal vi sende den en ny låskasse vederlagsfritt.


hilsen oss på TrioVing Smile







Gjelder dette tilbudet alle som har problemer med sin yd-lås?

Hei!

Du skal normalt henvende deg til forhandleren, - det er i de tilfellene hvor man har kjøpt et hus/leilighet at det kan være en ukjent forhandler. Om du ikke vet dette, så kontakter du oss på TrioVing. Kontaktinformasjon om Yale-produkter finner du her:
http://www.yale.no/no/yale/norge/kontakt/


Signatur