Jeg har laget en proxy for Yale lås og Yale alarm. Ligger på GitHub og npm. Tror jeg kalte den yale-proxy eller noe. Tror jeg gjorde den til async call, da Yale er litt treg på responsen.
Skal man ha opplåsing fra Google assistenten via stemmestyring på selve mobilen, så kunne man jo bare brukt innebygget NFC i telefonen til å låse opp døra direkte (ala en slik Yale Tag).
Den gamle var 4,5 år gammel og hadde kjent problematikk med at hakereilen løser ut i tide og utide og ødelegger dørkarmen. Den nye har ikke dette problemet i det hele tatt, og er mye stillere og mer kontant og oppfører seg egentlig som en helt annen (og mye bedre) lås.
Yale Support gjorde seg først dumme, men etter at jeg insisterte på at jeg hadde sammenlignet min gamle med en kamerats nye lås og at det definitivt var noe galt med hakereilen på min, viste det seg at det var et kjent problem og et enkelt løp å følge:
1. Få epostbekreftelse fra Yale på at man har vært i kontakt med dem, og at låskassen skal skiftes på garanti 2. Ta med epost og kvittering til butikken 3. Få ny låskasse med hjem 4. Bytte ut låskasse og levere tilbake den gamle til butikken.
Sliter litt med at Yale Doorman nesten annnehver natt begynner å ule. Feilmelding "Ute av posisjon" Så må jeg "åpne opp låsen med Verisure appen og låse igjen, og den er fin igjen.
Etter at den ulte i dag, så åpnet og lukket jeg låsen, og så gikk jeg til inngangsdøra og åpnet den, og lukket den etter meg. Den låste. Så trakk jeg døra hardere inn mot meg, og alarmen begynte å ule.
Synes vår Doorman V2 er litt vanskelig av seg, må legge nøkkel brikke bortpå for at den skal låse seg opp, skal det ikke være nok å holde denne over låsen?
Mulig det har vært diskutert i tråden før, men noen som vet hvordan man strammer opp dørhåndtaket? Mitt henger veldig langt ned og virker veldig slapt etter fire års bruk. Er det en fjær eller noe som kan byttes?
https://www.npmjs.com/package/yale-proxy
Kan være du må oppdatere token en gang i året eller noe. Men funket sist jeg testet.
Skal man ha opplåsing fra Google assistenten via stemmestyring på selve mobilen, så kunne man jo bare brukt innebygget NFC i telefonen til å låse opp døra direkte (ala en slik Yale Tag).
Den gamle var 4,5 år gammel og hadde kjent problematikk med at hakereilen løser ut i tide og utide og ødelegger dørkarmen. Den nye har ikke dette problemet i det hele tatt, og er mye stillere og mer kontant og oppfører seg egentlig som en helt annen (og mye bedre) lås.
Yale Support gjorde seg først dumme, men etter at jeg insisterte på at jeg hadde sammenlignet min gamle med en kamerats nye lås og at det definitivt var noe galt med hakereilen på min, viste det seg at det var et kjent problem og et enkelt løp å følge:
1. Få epostbekreftelse fra Yale på at man har vært i kontakt med dem, og at låskassen skal skiftes på garanti
2. Ta med epost og kvittering til butikken
3. Få ny låskasse med hjem
4. Bytte ut låskasse og levere tilbake den gamle til butikken.
Sliter litt med at Yale Doorman nesten annnehver natt begynner å ule. Feilmelding "Ute av posisjon"
Så må jeg "åpne opp låsen med Verisure appen og låse igjen, og den er fin igjen.
Etter at den ulte i dag, så åpnet og lukket jeg låsen, og så gikk jeg til inngangsdøra og åpnet den, og lukket den etter meg. Den låste. Så trakk jeg døra hardere inn mot meg, og alarmen begynte å ule.
Mitt henger veldig langt ned og virker veldig slapt etter fire års bruk. Er det en fjær eller noe som kan byttes?