Skandiabanken er også NUF/LTD selskap, om alle ltd selskap er useriøse, sier du da at det ikke finnes et eneste seriøst selskap i hele England :P Men ja,er nok endel useriøse som bruker det, men er nok et ufortjent rykte, mange useriøse enkeltmannsforetak og...
Signatur
Behov for graving,transport,containere,anleggsgartner tjenester? Behov for å leie maskiner og utstyr? Mail: Naessmaskin@outlook.com / post@ksn-as.no www.ksn-as.no Tlf:48018107 | PM
Men opplegget her er vel at du selv står som importør av din vare. Du bare setter bort jobben med papirene for en billig penge.
Hva skjer da om det er en feil på din vare? Ringe til Kina og klage? Da kan du banne på at ingen av dem snakker noe annet enn kantonesisk.
Den eneste som er garantert en fortjeneste her er han som tar en liten sum av alle for å ordne med papirene for dem. Han trenger ikke så stor fortjeneste siden han ikke trenger ta høyde for skadde eller ødelagte produkter eller ting som går i stykker før reklamasjonstiden er ute.
Nettopp. Det store problemet er her ikke at det er et Ltd/filial...
Fra vilkårene: "Vær oppmerksom på at du som kunde hos kinafabrikken blir en importør av et produkt direkte fra vår utvalgte spaprodusendt i Kina. Reklamasjon og videre kommunikasjon etter handelen foregår mellom kunde og direkte med fabrikken. Det er fabrikken som stiller 5års garanti og ikke Kinafabrikken Ltd."
Du bestiller et dusjkabinett til to tusen kroner og det blir levert hjemme hos deg. Du har allerede betalt de to tusen som innbefatter noen kroner til Kinafabrikken og så kom det et momskrav på fem hundre på de to tusen.
Totalt totusen femhundre kroner for et kabinett som ellers selges for seks tusen kroner. Billig.
Men så virker ikke skiten og du tar kontakt med produsenten. Etter mye frem og tilbake får du endelig svar og de svarer "Ikke noe problem, bare returner til oss så sender vi et nytt"
Problemet er at all rimelig transport går FRA Kina TIL Norge og returen koster deg tre tusen kroner. Å få igjen momsen kan du glemme for det er så innviklet at skal du få til det må du betale noen for det og det koster deg mer enn hva du har betalt i moms.
OK, dette er litt verste falls tenkning. Det er bare å reise og se på lageret tilde som driver med import av billige varer fra Kina. Det flyter over av varer de har fått i retur. Kineserne har ikke samme syn på kvalitet som det vi har i Europa. Det er det store problemet med å handle der.
Når du bestiller fra, eller rettere sagt via, slike som Kinafabrikken må du være obs på at du har i praksis ingen garantier what so ever. Dermed må du være villig til å akseptere at av og til får du varer som ikke virker eller som går i stykker etter kort tid.
Det er også det geniale fra Kinafabrikken sin side. Du er selv importør og dermed er det du selv som har ansvaret for godkjenninger. Så virker badet greit i flere år uten problemer og du tenker ikke noe på det. Så selger du huset og en dag får du brev fra forsikringen som opplyser om at en kortslutning i det badet du importerte fra Kina tydeligvis ikke er av den standard som kreves i Norge og siden du er importør krever forsikringen å se godkjenningspapirene eller at du betaler regresset på 1,2 mill etter brannen.
Jeg tror vi vil få se mer av slike hendelser. Forsikringen blir tøffere og tøffere.
En bekjent av meg hadde bygget om på en bil, fjærer og dekkdimmensjon var tydelig endret. Og så fikk han en buss i siden på bilen. Takstmannen oppdaget ombyggingen og mente den var grunnen til kollisjonen, noe som var bare vås men han kom unna kom på grunn av at han hadde en dialog med biltilsynet om godkjenning og skulle vise bilen noen dager etter og hadde godkjenningspapirer på alt. Ellers hadde han fått en regning på rundt 650 tusen penger.
Det er så rått at det lille håret jeg har på toppen krøller seg.
Mandera AS / www.dittnyebad.no selger også billige steamdusjer osv, men prisene er høye hvis man sammenligner med 2 000 kr fra kinafabrikken. Jeg antar at minst en kineser har deltatt i produksjonen av produktene Mandera selger, men forhandleren er norsk forholder seg til norske regler og godkjenningskrav og evt reklamasjoner må rettes til Mandera AS.
Jeg kjøpte en steamdusj av disse som ble montert i min forrige bolig. Har ikke vært noe probelm med den og hverken elektrikkeren eller rørleggeren som hjalp meg med å rigge den opp reagerte med vantro.
Men ja,er nok endel useriøse som bruker det, men er nok et ufortjent rykte, mange useriøse enkeltmannsforetak og...
Mail: Naessmaskin@outlook.com / post@ksn-as.no
www.ksn-as.no
Tlf:48018107 | PM
Nettopp. Det store problemet er her ikke at det er et Ltd/filial...
Fra vilkårene: "Vær oppmerksom på at du som kunde hos kinafabrikken blir en importør av et produkt direkte fra vår utvalgte spaprodusendt i Kina. Reklamasjon og videre kommunikasjon etter handelen foregår mellom kunde og direkte med fabrikken. Det er fabrikken som stiller 5års garanti og ikke Kinafabrikken Ltd."
Lykke til med reklamasjonen!
Du bestiller et dusjkabinett til to tusen kroner og det blir levert hjemme hos deg.
Du har allerede betalt de to tusen som innbefatter noen kroner til Kinafabrikken og så kom det et momskrav på fem hundre på de to tusen.
Totalt totusen femhundre kroner for et kabinett som ellers selges for seks tusen kroner. Billig.
Men så virker ikke skiten og du tar kontakt med produsenten. Etter mye frem og tilbake får du endelig svar og de svarer "Ikke noe problem, bare returner til oss så sender vi et nytt"
Problemet er at all rimelig transport går FRA Kina TIL Norge og returen koster deg tre tusen kroner. Å få igjen momsen kan du glemme for det er så innviklet at skal du få til det må du betale noen for det og det koster deg mer enn hva du har betalt i moms.
OK, dette er litt verste falls tenkning. Det er bare å reise og se på lageret tilde som driver med import av billige varer fra Kina. Det flyter over av varer de har fått i retur. Kineserne har ikke samme syn på kvalitet som det vi har i Europa. Det er det store problemet med å handle der.
Når du bestiller fra, eller rettere sagt via, slike som Kinafabrikken må du være obs på at du har i praksis ingen garantier what so ever. Dermed må du være villig til å akseptere at av og til får du varer som ikke virker eller som går i stykker etter kort tid.
Dette var det jeg tengte. konkret hva som kan bli problem.
hvis man skal handle på slike steder må man være villig til å tape de pengene man satser for å gjøre en "god" deal.
Så virker badet greit i flere år uten problemer og du tenker ikke noe på det. Så selger du huset og en dag får du brev fra forsikringen som opplyser om at en kortslutning i det badet du importerte fra Kina tydeligvis ikke er av den standard som kreves i Norge og siden du er importør krever forsikringen å se godkjenningspapirene eller at du betaler regresset på 1,2 mill etter brannen.
Jeg tror vi vil få se mer av slike hendelser. Forsikringen blir tøffere og tøffere.
En bekjent av meg hadde bygget om på en bil, fjærer og dekkdimmensjon var tydelig endret. Og så fikk han en buss i siden på bilen. Takstmannen oppdaget ombyggingen og mente den var grunnen til kollisjonen, noe som var bare vås men han kom unna kom på grunn av at han hadde en dialog med biltilsynet om godkjenning og skulle vise bilen noen dager etter og hadde godkjenningspapirer på alt. Ellers hadde han fått en regning på rundt 650 tusen penger.
Det er så rått at det lille håret jeg har på toppen krøller seg.
Spør etter godkjenning på denne..
Har ikke noe godt å si om Kina varer og tro meg, jeg kjenner til en del produkter.
Normal levetid på stimagr?? Kjenner til enkelte som går sund etter 3mnd. Dyser sprekk osv osv osv.
Prøv å skaff deler til dette om 5 år....
styr unna, er det ikke rom i budsjettet for en god dusj kjøpt hos en lokal rørlegger så avvent til budsjettet er på plass.
IFØ, Porsgrund Showerama. er dusjer du skifter ut fordi du blir lei av dem ikke for at de går sund.
Jeg kjøpte en steamdusj av disse som ble montert i min forrige bolig. Har ikke vært noe probelm med den og hverken elektrikkeren eller rørleggeren som hjalp meg med å rigge den opp reagerte med vantro.