Når man skal drive med slikt på egenhånd kan det være greit å sjekke opp mulighetene før man kler igjen veggen. Som elektriker hadde jeg jaget læregutter fra arbeidsplassen om de hadde gjort noe sånt fordi de ikke spurte meg. Det som blir kledd inn er noe dritt å ta igjen.
Grunnen til at dette skjøtestykket ikke er så "utbredt" er jo at det er en temmelig uvanlig løsning. Har ikke sånne i bilen, og jeg har MYE i bilen. Bruker ofte å sette boksene på hver side av staven om de skal stå ved siden av hverandre. Da er man heller ikke så avhengig av rammestørrelser ved fremtidig bytte av matriell.
Trodde ting var litt mer logisk oppbygget i 2010-11. Kanskje bedre med en Europeisk standard.
Dette har vel bare vært slik de siste 30-40 årene, så det er på langt nær logisk nei ;)
http://www.elko.no/wsp/elko2_nor/frontend.cgi?func=catalog.show&table=PRODUCT&prod_id=11719&func_id=1001&l3exp=1694&l2exp=1691&l1exp=1688&template=product
Men jeg forstår jo tanken din. Ting bør være så enkle at selv en ingeniør forstår det.
Takk for den, President Grønning.
Håper bare Elko også får litt morro av alle disse innleggene.
Synd om de ikke følger med.
Når man skal drive med slikt på egenhånd kan det være greit å sjekke opp mulighetene før man kler igjen veggen. Som elektriker hadde jeg jaget læregutter fra arbeidsplassen om de hadde gjort noe sånt fordi de ikke spurte meg. Det som blir kledd inn er noe dritt å ta igjen.
Grunnen til at dette skjøtestykket ikke er så "utbredt" er jo at det er en temmelig uvanlig løsning. Har ikke sånne i bilen, og jeg har MYE i bilen. Bruker ofte å sette boksene på hver side av staven om de skal stå ved siden av hverandre. Da er man heller ikke så avhengig av rammestørrelser ved fremtidig bytte av matriell.