Absolutt. Men det er jammen farlig å gå på taket også. Eller langs veien.
Folk som sammenlikner slikt, vil aldri bli enig med fagfolk. De mener at alt skal være lov og opp til den enkelte å vurdere. Jeg tør påstå at 4-5 muttere er mer sannsynlig å få til enn ren gjetting med ledninger. Men vi blir uansett ikke enige.
En del lover ber nærmest om å bli brutt dog - spesielt når de er skikkelig lættis.
Konsekvensen av å ikke feste hjulboltene på bilen med korrekt moment ved dekkskifte kan bli like fatale som en ledning som ikke er festet med korrekt moment i klemma. Men det er lov å skifte hjulbolter selv.
Du ville blitt overrasket om du jobbet med dette daglig. Veldig tror jeg. Og med all respekt for de som....klarer å skifte hjul selv......det ER faktisk lettere enn en lysbryter, folk har ikke snøring på hvor ledningene skal, og enda verre blir det hvis det er en vrihylse inni bildet. Som regel kjøper de feil bryter også.
Så så veldig "lættis" synes jeg ikke det er. Folk er mye mer opptatt av å koble "de derre to ledningene, for den gulgrønne sa naboen at man ikke trengte" enn å skru på bilen. Blir skitten av sånt. Men hjulene tar de fleste menn seg av selv, det stemmer.
Ser poenget for så vidt. En lysbryter kan kobles feil, mens et hjul kan bare skrues på på en måte. Jeg trolig litt farget av at jeg er mer enn middels opptatt av disse tingene
En del lover ber nærmest om å bli brutt dog - spesielt når de er skikkelig lættis.
Konsekvensen av å ikke feste hjulboltene på bilen med korrekt moment ved dekkskifte kan bli like fatale som en ledning som ikke er festet med korrekt moment i klemma. Men det er lov å skifte hjulbolter selv.
Du ville blitt overrasket om du jobbet med dette daglig. Veldig tror jeg. Og med all respekt for de som....klarer å skifte hjul selv......det ER faktisk lettere enn en lysbryter, folk har ikke snøring på hvor ledningene skal, og enda verre blir det hvis det er en vrihylse inni bildet. Som regel kjøper de feil bryter også.
Så så veldig "lættis" synes jeg ikke det er. Folk er mye mer opptatt av å koble "de derre to ledningene, for den gulgrønne sa naboen at man ikke trengte" enn å skru på bilen. Blir skitten av sånt. Men hjulene tar de fleste menn seg av selv, det stemmer.
Ser poenget for så vidt. En lysbryter kan kobles feil, mens et hjul kan bare skrues på på en måte. Jeg trolig litt farget av at jeg er mer enn middels opptatt av disse tingene ;)
Her tar du feil. Eit hul kan monterast på feil side av bilen, med retningsbestemt mønster, vil vannplaningsegenskapane spesietl, verte dårlige. Itilegg kan nok enkelte snu felgen ut inn :D
Og bruk av feil hjulboltar/mutterar er en gjengangar også.
så det er ikkje berre elektrikaryrke som er rakettforskning.
En del lover ber nærmest om å bli brutt dog - spesielt når de er skikkelig lættis.
Konsekvensen av å ikke feste hjulboltene på bilen med korrekt moment ved dekkskifte kan bli like fatale som en ledning som ikke er festet med korrekt moment i klemma. Men det er lov å skifte hjulbolter selv.
Du ville blitt overrasket om du jobbet med dette daglig. Veldig tror jeg. Og med all respekt for de som....klarer å skifte hjul selv......det ER faktisk lettere enn en lysbryter, folk har ikke snøring på hvor ledningene skal, og enda verre blir det hvis det er en vrihylse inni bildet. Som regel kjøper de feil bryter også.
Så så veldig "lættis" synes jeg ikke det er. Folk er mye mer opptatt av å koble "de derre to ledningene, for den gulgrønne sa naboen at man ikke trengte" enn å skru på bilen. Blir skitten av sånt. Men hjulene tar de fleste menn seg av selv, det stemmer.
Ser poenget for så vidt. En lysbryter kan kobles feil, mens et hjul kan bare skrues på på en måte. Jeg trolig litt farget av at jeg er mer enn middels opptatt av disse tingene ;)
Her tar du feil. Eit hul kan monterast på feil side av bilen, med retningsbestemt mønster, vil vannplaningsegenskapane spesietl, verte dårlige. Itilegg kan nok enkelte snu felgen ut inn :D
Og bruk av feil hjulboltar/mutterar er en gjengangar også.
så det er ikkje berre elektrikaryrke som er rakettforskning.
Det er ikke alle dekk som er retningsbestemte. Egentlig er jeg mer bekymret for jekken enn selve monteringen av hjulet når det gjelder Ola Tommeltott.
Folk som sammenlikner slikt, vil aldri bli enig med fagfolk. De mener at alt skal være lov og opp til den enkelte å vurdere. Jeg tør påstå at 4-5 muttere er mer sannsynlig å få til enn ren gjetting med ledninger. Men vi blir uansett ikke enige.
Ja, jeg har mistet et hjul engang...
Ser poenget for så vidt. En lysbryter kan kobles feil, mens et hjul kan bare skrues på på en måte. Jeg trolig litt farget av at jeg er mer enn middels opptatt av disse tingene
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Basert på logikken tidligere i innlegget bør du altså ikke skifte noen lysbryter selv i alle fall.... ;D ;D
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Her tar du feil.
Eit hul kan monterast på feil side av bilen, med retningsbestemt mønster, vil vannplaningsegenskapane spesietl, verte dårlige.
Itilegg kan nok enkelte snu felgen ut inn :D
Og bruk av feil hjulboltar/mutterar er en gjengangar også.
så det er ikkje berre elektrikaryrke som er rakettforskning.
Nei. Men skrur fortsatt på bil. Blitt flink å etterstramme hjulbolter for eksempel
Det er ikke alle dekk som er retningsbestemte. Egentlig er jeg mer bekymret for jekken enn selve monteringen av hjulet når det gjelder Ola Tommeltott.