De har oppdatert allerde så en kan styre lokalt med Bluetooth for å berolige de som er redde, men jeg har ingen tro på at disse ikke kommer sterkt tilbake og kommer til å fortsette å støtte de som er levert.
Men er volumene til leverandørene små kan en komme opp i probleme slik som app til Opel Ampera etter salget av Opel fra GM til Stellantis.
Generelt er levetiden på teknologi produkter kortere enn før.
Ladebokser og andre produkter som er koblet med skytjenester vil trolig oppleve det er skytjenesten som først stenger. Spørsmålet er da om skytjenesten er avgjørende for at produktet skal fungere.
Om levetiden til ladebokser kan sammenlignes med vaskemaskiner og kjøleskap, eller TV, eller mobiltelefoner er jeg usikker på. Noen leverandører kommer til å forsvinne eller bli kjøpt opp.
Til Ampera-E har det kommet en alternativ tjeneste. Hvor mye den er solgt er usikkert, men om det finnes et marked er det håp noen tar jobben med å finne en alternativ løsning. Finnes det mange potensielle kunder vil være større interesse for å utvikle en løsning f forhold til om det bare er solgt små kvanta.
Men er volumene til leverandørene små kan en komme opp i probleme slik som app til Opel Ampera etter salget av Opel fra GM til Stellantis.
Ladebokser og andre produkter som er koblet med skytjenester vil trolig oppleve det er skytjenesten som først stenger. Spørsmålet er da om skytjenesten er avgjørende for at produktet skal fungere.
Om levetiden til ladebokser kan sammenlignes med vaskemaskiner og kjøleskap, eller TV, eller mobiltelefoner er jeg usikker på. Noen leverandører kommer til å forsvinne eller bli kjøpt opp.
Til Ampera-E har det kommet en alternativ tjeneste. Hvor mye den er solgt er usikkert, men om det finnes et marked er det håp noen tar jobben med å finne en alternativ løsning.
Finnes det mange potensielle kunder vil være større interesse for å utvikle en løsning f forhold til om det bare er solgt små kvanta.