Om ikke jeg tar feil så skal vel skjøtene, også på gipsplater forsterkes med bånd som legges vått i vått?!?
:o
Det er korrekt, og det ser det ut som det ikke er gjort. Må ikke finne på å betale noe dør det er 100% korrekt utført. Dette er noe som en ikke bare kan "rette på" i ettertid uten at hele badet må bygge spå nytt.
Min anbefaling er: hold penger tilbake til 100% korrekt utført jobb !!!
Jeg antar at du har fått konklusjonen allerede. I realiteten har du tatt "håndverkeren" i å gjøre ufagmessig arbeid. Du kan jo prise deg lykkelig over at du har avdekket denne mangelen før det er blitt mangler som det koster mye å rette opp i. Tenk deg konsekvensen av et slikt bad i bruk. Umiddelbart etter 5 års garantitiden er ute, vil følgeskadene være faktum - om ikke før.
En ting er å holde tilbake penger, en annen ting er å kreve prisavslag. Jeg ville nok forlangt en rabatt på allerede akseptert tilbud, da en ikke under noen omstendighet kan forvente at du som forbruker skal vite hva som er tilstrekkelig utført.
Risikoen du løper, er jo at utførende firma opptrer barnslig og tar hevn med å legge fliser "dårlig" - men innenfor akseptansekrav. Litt opp til deg å avgjøre.
Jeg ville prøvd meg med å være ryddig og strukturert. Gitt de en mulighet til å rydde opp og utføre ordentlig. Er det ingen ydmykhet å hente, kan du i prinsippet vurdere å heve kontrakten.
Signatur
Ethvert boligkjøp medfører bratt lærekurve om bygningsoppføring.
Den våtromsertifiseringen kan de stappe opp hvor solen aldri skinner.
Har selv pelmet ut flere håndtverkere som er rett og slett udugelig. Nå sitter jeg igjen med karer som jeg vet gjør en god jobb og er 100% verd lønnen. Folk må sette større krav og følge godt med. Ditt hus, dine penger, du bestemmer.
Enkelte "fagfolk" tar ikke ansvar eller eierskap for jobben de gjør i livet. Dette er gutta som fikk G i sløyd og aldri fant ut hva de skulle bli.
Fagrådet for våtrom skal bidra til å redusere våtromsskader, og er uenig.
– Våtrom er spesielt komplisert. Når de som er utdannet til dette gjør feil, betyr ikke det at det blir enklere for vanlige folk, sier faglig leder Lars Gulbrandsen til Hus & Bolig.
Merkelig logikk. Fordi fagfolk gir blanke f.... mener han at det ikke blir enklere for "vanlige folk". ???
Problemet er at fagfolk har erfaring med at tynn membran som er tynn som et sigarett papir holder ut garanti tiden på 5 år. Det legges jo for lite på nesten alle bad. Etter 3 -4 år begjynner det å lukte litt og då gjelder å overtale kunde om at det er lukt fra sluk..... Styrofoam plater, de blå for bad gir badet levetid så lenge at du blir lei badet til slutt, gips mygler jo av ingenting, det virker som det er noe i gips plater som er mat for mygel..(ved dusjing rett på vegg).
Om ikke jeg tar feil så skal vel skjøtene, også på gipsplater forsterkes med bånd som legges vått i vått?!?
:o
Det er korrekt, og det ser det ut som det ikke er gjort.
Må ikke finne på å betale noe dør det er 100% korrekt utført. Dette er noe som en ikke bare kan "rette på" i ettertid uten at hele badet må bygge spå nytt.
Min anbefaling er: hold penger tilbake til 100% korrekt utført jobb !!!
Galácticos!
En ting er å holde tilbake penger, en annen ting er å kreve prisavslag. Jeg ville nok forlangt en rabatt på allerede akseptert tilbud, da en ikke under noen omstendighet kan forvente at du som forbruker skal vite hva som er tilstrekkelig utført.
Risikoen du løper, er jo at utførende firma opptrer barnslig og tar hevn med å legge fliser "dårlig" - men innenfor akseptansekrav. Litt opp til deg å avgjøre.
Jeg ville prøvd meg med å være ryddig og strukturert. Gitt de en mulighet til å rydde opp og utføre ordentlig. Er det ingen ydmykhet å hente, kan du i prinsippet vurdere å heve kontrakten.
http://m.klikk.no/bonytt/article446884.ece
Den våtromsertifiseringen kan de stappe opp hvor solen aldri skinner.
Har selv pelmet ut flere håndtverkere som er rett og slett udugelig. Nå sitter jeg igjen med karer som jeg vet gjør en god jobb og er 100% verd lønnen. Folk må sette større krav og følge godt med. Ditt hus, dine penger, du bestemmer.
Enkelte "fagfolk" tar ikke ansvar eller eierskap for jobben de gjør i livet. Dette er gutta som fikk G i sløyd og aldri fant ut hva de skulle bli.
Reklamer og bekreft for all del med en mail.
Merkelig logikk. Fordi fagfolk gir blanke f.... mener han at det ikke blir enklere for "vanlige folk". ???