Dette var stygt. Kan hende flisene ikke var plukket fra øverste hylle , men det hjørnet på bilde 4 sier mye om flisleggeren. Hadde aldri godtatt dette arbeidet !
ja dette var meget slett arbeid. Hadde aldri i verden godtatt dette selv. Har flislagt alle min bad, ett vaskerom og to ganger i huset vårt selv, og er ikke fagmann, men jeg klarte dette mye bedre selv.
Dette må dere absolutt klage på, da dere ikke kan godta dette.
Det er jo trist når det blir utført så dårlig arbeid, et prisavslag vil aldri kunne kompensere for såpass dårlig arbeid. Her gjelder det å finne bevis for at arbeidet, membrantykkelse eller kvaliteten på materialene ikke oppfyller de legitime krav dere som kjøpere kan stille.
Selv om vi alle sammen er enige om at det ser dritalt ut så er det et dårlig argument når det kommer til en reklamasjon. Det er viktig å finne konkrete ubestridelige forhold som gjør at en kan kreve at arbeidet gjøres opp igjen. Det er mulig at det å gå løs på membrantykkelsen med aktuelle målinger er løsningen selv om det innebærer en viss risiko. Om man tar opp og ikke finner for tynn membran er man blåst siden det er litt kostnader ved det. Men da vet man at membranen er i orden om ikke annet. I dette tilfellet vil det forundre meg meget om membranen i det hele tatt er i nærheten av godkjent tykkelse.
Vannopptak i flisene er også noe en bør se på og til sist er det jo punktet med håndverksmessig kvalitet. Slik at med så mange optiske feil i jobben så er det et argument sammen med tekniske feil en klarer påvise.
Poenget er at gjennom å skjelle ut utbygger kommer en ingen vei, kun gjennom saklig begrunnet reklamasjon kan en få rettet opp slike skavanker. Noen utbyggere tar straks tak i slike ting siden de er redde for å få et dårlig rykte som kan ødelegge for kommende prosjekter.
Noe her er nok ujevnt pga flis typen, da jeg ser det ene hjørnet på en av de hvite flisene. Men det er en flis, flisleggeren burde ha kassert. Ellers ser det litt ut som man er langt utenfor minimumsgrenser her. Fliser med ujevne kanter er generelt, ikke lette å få helt bra, da ujevnhetene skal være en del av det rustikke preget. Men, vippekant og slalom kjøring i fugene, som her er vel litt drøyt. Flere her som er skepisk til membaran, når det er så slett arbeid. Jeg stiller meg bak den skepsisen, da det later til at her har det vært hastverks arbeid. Hastver er lastverk......
For å ta en oppdatering har entreprenør nå skiftet ca 20 fliser på gulv og vegg, så de verste skjevhetene er rettet opp i. De fleste silikonfugene med problemer er også byttet ut.
Byttingen av fliser ga meg også sjansen til å ta en titt på membran på vegg (se vedlagte bilde). Smøremembranen virker å være veldig tynn, men det ligger en slags duk mellom membranen og de gamle flisene.
Det er altså lagt flis på flis, for å spare tid. Såvidt meg bekjent er det også membran under de gamle flisene, vil det ikke kunne være uheldig å ha to membraner?
Jeg synes dette virker veldig lite tillitsvekkende. Hvordan skal han fikse hullet i membranet du har? Kommer det fukt mellom de to membranene vil det trolig slippe på overflaten til de gamle flisene.
hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lett.
20 års erfaring.samme bedrift siden 1998.
JM Entreprenør jobber jeg
Ja var det ikkje det eg skreiv, eller brukte eg feil ord?
Kan hende flisene ikke var plukket fra øverste hylle , men det hjørnet på bilde 4 sier mye om flisleggeren.
Hadde aldri godtatt dette arbeidet !
Dette må dere absolutt klage på, da dere ikke kan godta dette.
Galácticos!
Her gjelder det å finne bevis for at arbeidet, membrantykkelse eller kvaliteten på materialene ikke oppfyller de legitime krav dere som kjøpere kan stille.
Selv om vi alle sammen er enige om at det ser dritalt ut så er det et dårlig argument når det kommer til en reklamasjon. Det er viktig å finne konkrete ubestridelige forhold som gjør at en kan kreve at arbeidet gjøres opp igjen. Det er mulig at det å gå løs på membrantykkelsen med aktuelle målinger er løsningen selv om det innebærer en viss risiko. Om man tar opp og ikke finner for tynn membran er man blåst siden det er litt kostnader ved det. Men da vet man at membranen er i orden om ikke annet. I dette tilfellet vil det forundre meg meget om membranen i det hele tatt er i nærheten av godkjent tykkelse.
Vannopptak i flisene er også noe en bør se på og til sist er det jo punktet med håndverksmessig kvalitet. Slik at med så mange optiske feil i jobben så er det et argument sammen med tekniske feil en klarer påvise.
Poenget er at gjennom å skjelle ut utbygger kommer en ingen vei, kun gjennom saklig begrunnet reklamasjon kan en få rettet opp slike skavanker. Noen utbyggere tar straks tak i slike ting siden de er redde for å få et dårlig rykte som kan ødelegge for kommende prosjekter.
For å ta en oppdatering har entreprenør nå skiftet ca 20 fliser på gulv og vegg, så de verste skjevhetene er rettet opp i. De fleste silikonfugene med problemer er også byttet ut.
Byttingen av fliser ga meg også sjansen til å ta en titt på membran på vegg (se vedlagte bilde). Smøremembranen virker å være veldig tynn, men det ligger en slags duk mellom membranen og de gamle flisene.
Det er altså lagt flis på flis, for å spare tid. Såvidt meg bekjent er det også membran under de gamle flisene, vil det ikke kunne være uheldig å ha to membraner?