Tenkte jeg skulle dra opp igjen denne tråden litt. Som jeg skrev skulle jeg til flisekompaniet for å reklamere på dette, det gjorde jeg første gang i september i 2011, fikk da vite at dette produktet var helt nytt, og at PCI samlet opp alle reklamasjoner og skulle gjøre en gjennomgang av disse før året var omme.
Jeg var også innom flisekompaniet i slutten av november, og tok opp saken igjen. Han som stod i kassa da, hadde ikke hørt om denne saken før, men han sa også at alle saker skulle gjøres opp før årsslutt, og at jeg skulle bli kontaktet da. Fikk da også vite at det var flere som hadde hatt problemer med denne fugemassen.
Tiden gikk og jeg hørte ikke noe mer, og bestemte meg for å dra innom flisekompaniet i slutten av januar i år. Til min forskrekkelse møtte jeg en låst dør, med en lapp som sa at de hadde lagt ned butikken. Fikk da vite at denne butikken og en annen i en naboby, hadde samme eier. Så jeg gikk da videre til den butikken. De hadde selvsagt aldri hørt om min sak, og sa at PCI hadde gjort opp alle reklamasjoner før årsslutt. Med andre ord, de 2 som tok i mot min reklamasjon i 2011 har altså ikke tatt seg bryet med å gjøre noe med saken.
De har nå tatt opp saken med PCI, og flisekompaniet og PCI skal komme på befaring i morgen. Kommer med update da jeg vet hvordan saken ender! Håper det ender bra, og foreløpig har servicen jeg har fått på butikken i nabobyen vært strålende!
Grunne, tynne flisfuger blir selvfølgelig mer vare for uttørking både under og etter fuging. Kan være at mosaikkflisene skulle vært fuktet før fuging og etterbehandlet med vann noen dager i etterkant. Det er heller ikke utrolig at det kan oppstå spenningsforskjeller mellom dype og grunne fuger.
For litt over et år siden totalrestaurerte vi badet vårt gjennom comfort skøyen. For rundt 5 mnd. siden oppdaget vi at fugemassen på gulvet i dusjen hadde smuldret bort/blitt til "leire" og vi hadde fått hull der fugemassen hadde vært. Jeg ringte murermester som umiddelbart sa han var kjent med problemet (bla. på sitt eget bad) og at det dreide seg om et parti fugemasse som hadde en produksjonsfeil.
Det kom det en fyr og skrapet opp fugemassen der det var hull og fylte på ny, det var imidlertid en svært begrenset utbedring da han bare refugen en liten del av dusjen og de nye fugene fikk etter bare en mnd. tid samme hull som de gamle hadde.
Deretter har vi hatt flere runder på mail og med ny befaring, denne gang fra Flisekompaniet som var leverandør av fugemassen, men vi blir altså ikke enige da de mener det ikke er nødvendig å bytte noe annet enn fugene inni dusjen. Jeg ser begynnende skader på fugemassen også utenfor dusjen og mener at i hvert fall alt på gulvet må byttes ut.
Fugemassen som ble brukt heter PCI geofug og ble introdusert på det norske markedet like før vi bestilte baderomsjobben.
Er det noen her som har samme problemet eller har tips til hvordan jeg skal gå fram for å få rettet opp i dette problemet?
Hei, heter fugemassen din geofug? Jeg har akkurat samme problemet og det skal visst dreie seg om et parti defekt fugemasse. Har du kontaktet leverandøren for reklamasjon?
Oppdaga idag same problem med fugene. Dei tåler ikkje vaten. Fugene i dusjen både på vegg og golv går i oppløysing, samt fugene framfor inngangsdøra. Alle fugene er fuga med PCI geofug kjøpt i desember 2011. Har kun budd i huset ein månad. Korleis har det gått med andre som har hatt dette problemet? Har PCI påtatt seg noko ansvar? Eventuelt har dei erstatta/ skifta alle fugene. Eg meinar at alle fugene bør skiftast, ikkje berre dei i dusjen. Då eg skura golvet igangen og på gjestebadet (kun wc som er brukt, ikkje dusj) virka det som om fugene gjekk i oppløysing, dei vart kvit og missfarga.
Tenkte jeg skulle dra opp igjen denne tråden litt. Som jeg skrev skulle jeg til flisekompaniet for å reklamere på dette, det gjorde jeg første gang i september i 2011, fikk da vite at dette produktet var helt nytt, og at PCI samlet opp alle reklamasjoner og skulle gjøre en gjennomgang av disse før året var omme.
Jeg var også innom flisekompaniet i slutten av november, og tok opp saken igjen. Han som stod i kassa da, hadde ikke hørt om denne saken før, men han sa også at alle saker skulle gjøres opp før årsslutt, og at jeg skulle bli kontaktet da. Fikk da også vite at det var flere som hadde hatt problemer med denne fugemassen.
Tiden gikk og jeg hørte ikke noe mer, og bestemte meg for å dra innom flisekompaniet i slutten av januar i år. Til min forskrekkelse møtte jeg en låst dør, med en lapp som sa at de hadde lagt ned butikken. Fikk da vite at denne butikken og en annen i en naboby, hadde samme eier. Så jeg gikk da videre til den butikken. De hadde selvsagt aldri hørt om min sak, og sa at PCI hadde gjort opp alle reklamasjoner før årsslutt. Med andre ord, de 2 som tok i mot min reklamasjon i 2011 har altså ikke tatt seg bryet med å gjøre noe med saken.
De har nå tatt opp saken med PCI, og flisekompaniet og PCI skal komme på befaring i morgen. Kommer med update da jeg vet hvordan saken ender! Håper det ender bra, og foreløpig har servicen jeg har fått på butikken i nabobyen vært strålende!
Det kom det en fyr og skrapet opp fugemassen der det var hull og fylte på ny, det var imidlertid en svært begrenset utbedring da han bare refugen en liten del av dusjen og de nye fugene fikk etter bare en mnd. tid samme hull som de gamle hadde.
Deretter har vi hatt flere runder på mail og med ny befaring, denne gang fra Flisekompaniet som var leverandør av fugemassen, men vi blir altså ikke enige da de mener det ikke er nødvendig å bytte noe annet enn fugene inni dusjen. Jeg ser begynnende skader på fugemassen også utenfor dusjen og mener at i hvert fall alt på gulvet må byttes ut.
Fugemassen som ble brukt heter PCI geofug og ble introdusert på det norske markedet like før vi bestilte baderomsjobben.
Er det noen her som har samme problemet eller har tips til hvordan jeg skal gå fram for å få rettet opp i dette problemet?
Jeg har akkurat samme problemet og det skal visst dreie seg om et parti defekt fugemasse. Har du kontaktet leverandøren for reklamasjon?
Har ikke merket noe på veggene utenfor dusjsone.