10,716
18
0
Løse fliser etter reparert membran
303
Sandnes
0
Hei,
Har nedfelt dusjsone med Unidrain sluk. 3mnd etter ferdigstillelse fant jeg ut at det lakk ned til kjelleren. Dette ble utbedret under garanti og membran mot sluk ble lagt på ny. Nå ca 8 mnd senere er de flisene som ble tatt opp løse. Jeg lurer på om fliselimen aldri herdet skikkelig da den har hatt en litt annen farge (dvs ser ut til å ha skilt seg). Nå har den nylagte fliselimen også forvitret.
Jeg regner med dette fortsatt er en garantisak. Er det noe jeg bør huske på, evt kreve når dette blir fikset?
Vi ønsker jo veldig gjerne å kunne stole på badet vårt.
Har nedfelt dusjsone med Unidrain sluk. 3mnd etter ferdigstillelse fant jeg ut at det lakk ned til kjelleren. Dette ble utbedret under garanti og membran mot sluk ble lagt på ny. Nå ca 8 mnd senere er de flisene som ble tatt opp løse. Jeg lurer på om fliselimen aldri herdet skikkelig da den har hatt en litt annen farge (dvs ser ut til å ha skilt seg). Nå har den nylagte fliselimen også forvitret.
Jeg regner med dette fortsatt er en garantisak. Er det noe jeg bør huske på, evt kreve når dette blir fikset?
Vi ønsker jo veldig gjerne å kunne stole på badet vårt.
De tok opp flisene og la ny membran under? Fortell meg hvilken garanti du har for at det ikke finnes overgang mellom ny og gammel membran som er uttett? Det faktum at du igjen avdekker mangler får varsellampene til å blinke mere enn en amerikansk saftblander på politibilen.
Reklamasjonen er i utgangspunktet såpass at badet burde vært tatt på nytt, alternativt at det ble lagt nytt gulv (flis på flis) med ny avrettning og diffusjonsåpen membran på toppen.
Jeg håper virkelig at dette er gjort med et firma som har ansvarsrett og forsikringen i orden.
Det er vel heller ikke mulig å få flis-på-flis pent mot sluken. Dermed er mulighetene litt begrenset.
Nå har ikke firmaet vært på befaring enda så jeg får avvente og se hva de foreslår og være klar på mine bekymringer.
Edit: vi har forøvrig kun råkjeller under og har mulighet til å inspirere under badet ved behov.
Hei.
Jeg hadde problem med at firmaet som la fliser her hadde lagt feil fall, og da aksepterte jeg løsningen med flis på flis for å rette fadesen.
Er ikke noe problem å få en pen avslutning mot sluk, legger jo på en ny slukrist i samme høyde som den gamle, så dette vil uansett ikke synes. Ergo alt vil være som før, bare bygger litt mer så kommer jo ann på hvor høy terskelen din mot tilstøtende rom er om dette er noe for deg
I utgangspunktet er en lekkasje reklamasjonsgrunn, og når gjennomført utbedring her "cowboy" og i tillegg danner grunnlag for ny reklamasjon, bør du
1) Forlange at utbedringen blir gjort med ny membran all over. Husk at overgangen mellom vegg og gulv også er kritisk. Spesielt i våtsonene. Cowboyløsninger her er å be om problemer.
2) Kreve avslag - da du i realiteten fjerner en mulighet for å legge flis på flis ved senere oppgradering (ansiktsløfting av badet - ikke total rehab)
Edit: badet er totalt nytt og kun elektro ble utført av annet firma.
I det du tar kontakt med firmaet som har gjort jobben, gjør klart at du gjerne kunne tenke deg en uavhengig tredjepart til å være med på befaring - slik at dere finner den beste løsning for alle parter. Takstmenn i nabolaget bør det være mulig å oppdrive.
Tenk litt som fandens advokat: Om du skulle solgt boligen i dag, hvor mye ville investeringen i nytt bad på - etter det jeg leser - under et år være. Enhver takstmann med det minste av fornuft ville gitt badet en TG3, uansett hvor fancy sluket er (les verdireduksjon på bolig tilsvarende prisen på et nytt bad).
Får starte med å undersøke takstmenn i området. Feilen er allerede rapportert inn uten noe annet enn fakta fra min side. Synsing får jeg komme med når jeg vet hvordan de reagerer foruten at de skal komme så snart som mulig.