5,802
6
9
Dårlig erfaring med Trademax!
65
2
Siden Trademax ikke ønsker å rydde opp i denne saken, så får jeg høre med fornuftige folk her inne.
Den 29. september 2019 bestilte vi ny sofa fra Trademax. Modell: Dubai - Nypris 20.000,- tilbud 17.500,- Sofaen var på lager, men kom først etter drøye 3 uker, greit nok. Problemet var snarere at den hadde en rekke skader (totalt 14) knyttet til håndtering/pakking og transport. Vi klagde og etter hauger av mail, bilder og videogrunnlag ble vi enige om en kompensasjon på 3.000,- Greit nok.
MEN etter noen ukers bruk viser det seg at serpentinfjærene under noen av modulene er i ferd med å løsne. Etter 3 måneders moderat bruk har totalt 8 fjærer løsnet helt. (se bilder) Vi tar igjen kontakt med kundeservcie, men blir møtt av en overraskende arrogant holdning hvor de hevder at vi har mottatt kompensasjon tidligere (pakke og transportskader) og ikke lenger har noen klagerett eller garanti. Jeg vil opplyse om at Trademax har utvidet garanti på sofaer og senger til 10 år (5 år mer enn Forbrukerkjøpsloven) da de er sikre på at deres produkter har fantastisk kvalitet. Jeg forklarer til vedkommende på kundeservice at klagen er knyttet til kvalitet/bruk og ikke har sammenheng med skadene som følge av pakking og transport. Jeg får svar etter noen dager (de tar seg god tide der borte) at jeg allerede har mottatt kompensasjon og er uten klagerett.
På dette tidspunktet har jeg blitt "hummer-rød", men det hjelper så lite. Min oppfatning er at dette er totalt urimelig og useriøst. Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan de kan tro at dette er grei kundebehandling? Hva tenker dere, er jeg på jordet, eller må de bare ta seg sammen?!
Den 29. september 2019 bestilte vi ny sofa fra Trademax. Modell: Dubai - Nypris 20.000,- tilbud 17.500,- Sofaen var på lager, men kom først etter drøye 3 uker, greit nok. Problemet var snarere at den hadde en rekke skader (totalt 14) knyttet til håndtering/pakking og transport. Vi klagde og etter hauger av mail, bilder og videogrunnlag ble vi enige om en kompensasjon på 3.000,- Greit nok.
MEN etter noen ukers bruk viser det seg at serpentinfjærene under noen av modulene er i ferd med å løsne. Etter 3 måneders moderat bruk har totalt 8 fjærer løsnet helt. (se bilder) Vi tar igjen kontakt med kundeservcie, men blir møtt av en overraskende arrogant holdning hvor de hevder at vi har mottatt kompensasjon tidligere (pakke og transportskader) og ikke lenger har noen klagerett eller garanti. Jeg vil opplyse om at Trademax har utvidet garanti på sofaer og senger til 10 år (5 år mer enn Forbrukerkjøpsloven) da de er sikre på at deres produkter har fantastisk kvalitet. Jeg forklarer til vedkommende på kundeservice at klagen er knyttet til kvalitet/bruk og ikke har sammenheng med skadene som følge av pakking og transport. Jeg får svar etter noen dager (de tar seg god tide der borte) at jeg allerede har mottatt kompensasjon og er uten klagerett.
På dette tidspunktet har jeg blitt "hummer-rød", men det hjelper så lite. Min oppfatning er at dette er totalt urimelig og useriøst. Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan de kan tro at dette er grei kundebehandling? Hva tenker dere, er jeg på jordet, eller må de bare ta seg sammen?!
En burde heller ikke ha ventet til 8 fjærer har løsnet, må jo ha oppdaget dette før alle 8 var løse. (Når en har gått er det naturlig at den neste blir overbelastet osv) Disse to punktene svekker saken deres men ellers så bør det være som TS skriver.
-Selv om TS har signert på dette ifm oppgjøret for transportskaden, så er den ikke lovlig og faller vekk.
Her må nok TS være sirlig nøyaktig og skriftlig dokumentere ting og legge det frem til selger at dette er reklamasjon som ikke er kobla til transportskaden.
Om vi skulle følge Trademax sin logikk blir verden interresant som forbruker. La oss si at du kjøper ny bil hos Møller og får avslag i prisen pga. en bulk i panseret. En uke etter ryker girkassen. "Sorry kamerat, du har allerede fått kompensasjon"
Jeg kommer til å kjøre dette gjennom alle kontakter jeg har i media og diverse forum om de ikke rikker seg.
Og i ettertid, ikke ta i mot varer med synlige skader. Bruk angreretten.
Eventuellt få sjåfør til å notere skaden på fraktbrevet, mens du ser på.
Og bruk mobilen til å ta bilder med, ja sånn har det blitt.