263    3    0  

Håndverkerkonflikt

 286     Arendal     0
Når håndverker har gjort en feil, som må rettes opp! Håndverker mener at byggevareleverandør er også skyld i feilen, men sier han skal ordne opp! Håndverker sier de er på randen av konkurs! Hvordan går man frem som forbruker? I loven står det at feilen skal rettes innen rimelig tid! Hva er rimelig tid? 

   #1
 4     0
Samle dokumentasjon og rådspør med advokat. Advokat er dyrt, men det er dyrere å måtte fikse golvet selv. Vi fikk dekket deler av advokat gjennom husforsikringen. Du har klaget skriftlig og håndverker har vedkjent mangelen så er jeg enig i at det skal utbedres innen rimelig tid. Rimelig tid jurdisk er en vurderingssak der en må se situasjon til situasjon. Min personlige mening er at knirk i golv bør utbedres inen 3 måneder, men det kan være andre vurderinger her.

Vi slet selv med en sak der husbygger var konkurs, og utførende firma mente at de ikke hadde skyld, og de som leverte undergolvet mente at der ikke var mangel på deres side. Denne frem og tilbake varte alt for lenge og vi ble til sist informaert om at byggevareleverandøren frasa seg saken grunnet tid. Det ble hett om ørene da, men med litt utblåsning og advokathjelp så kom vi til en løsning. Vi entet nok alt for lenge før vi benyttet tyngre skyts og fikk fremgang i saken.
HSt
   #2
 35,438     Lillestrøm kommune     0
Eller som jeg skrev i annen tråd så vil advokat runden få fortgang i konkurs prosessen og TS står tomhendt tilbake så det er ikke så lett å gi gode råd
  (trådstarter)
   #3
 286     Arendal     0
Noen som har erfaring med Forbrukerrådet i håndverkerkonflikter?