24,795
41
2
Hvordan klage på dårlig utført arbeid
11
Oslo
0
Hei
Vi har vært utrolig uheldige med en håndverker som har vært hos oss.
Mye av arbeidet er rett og slett så dårlig utført at jeg ikke hadde klart
å få det til så dårlig om jeg hadde forsøkt, uten at jeg skal begynne å
liste opp alt han har gjort feil.
I tillegg var det avtalebrudd på avtalebrudd, samt store vansker med
å få formidlet hvordan vi ønsket at ting skulle gjøres, spesielt skriftlig.
Vi har underveis klaget på utførelsen, og stoppet arbeidet, og gått
flere runder med forslag på reklamasjonsarbeid. Vi ble dessverre
aldri enig med dem, og ville ikke akseptere deres forslag til løsning.
Til slutt ble vi så lei at vi hev dem på dør, og dessverre betalte vi også
fakturaen (på 34.000kr), da vi på det tidspunktet trodde det som gjenstod
var relativt enkelt å rette opp og fullføre på egenhånd.
Nå viser det seg dessverre at det er en del flere, dyptgående problemer
med arbeidet - om man kan kalle det det - de har utført, og vi ønsker
å klage på nytt, og be om deler av pengene tilbake.
Det var selvsagt utrolig dumt å betale fakturaen uten å trippelsjekke
arbeidet de hadde utført, når vi allerede hadde hatt så mange problemer
med dem. Men det jeg lurer på nå er hvordan jeg bør gå frem for å ha
størst mulig sjanse til å få tilbake noen av pengene vi har kastet bort
på dette (i sannhet!) udugelige selskapet.
Mvh,
-Bob
Vi har vært utrolig uheldige med en håndverker som har vært hos oss.
Mye av arbeidet er rett og slett så dårlig utført at jeg ikke hadde klart
å få det til så dårlig om jeg hadde forsøkt, uten at jeg skal begynne å
liste opp alt han har gjort feil.
I tillegg var det avtalebrudd på avtalebrudd, samt store vansker med
å få formidlet hvordan vi ønsket at ting skulle gjøres, spesielt skriftlig.
Vi har underveis klaget på utførelsen, og stoppet arbeidet, og gått
flere runder med forslag på reklamasjonsarbeid. Vi ble dessverre
aldri enig med dem, og ville ikke akseptere deres forslag til løsning.
Til slutt ble vi så lei at vi hev dem på dør, og dessverre betalte vi også
fakturaen (på 34.000kr), da vi på det tidspunktet trodde det som gjenstod
var relativt enkelt å rette opp og fullføre på egenhånd.
Nå viser det seg dessverre at det er en del flere, dyptgående problemer
med arbeidet - om man kan kalle det det - de har utført, og vi ønsker
å klage på nytt, og be om deler av pengene tilbake.
Det var selvsagt utrolig dumt å betale fakturaen uten å trippelsjekke
arbeidet de hadde utført, når vi allerede hadde hatt så mange problemer
med dem. Men det jeg lurer på nå er hvordan jeg bør gå frem for å ha
størst mulig sjanse til å få tilbake noen av pengene vi har kastet bort
på dette (i sannhet!) udugelige selskapet.
Mvh,
-Bob
Da hadde håndverkerbransjen sluppet sånne aktørere.
Skal du ha utført en jobb,så bruk god tid på å finne flinke folk,IKKE bruk mitt anbud osv.
"To the best crew any user ever had, this may be the last time we're alltogether, but no matter what the future holds, no matter how far we travel, a part of us.. a very important part, will always remain here on ....-Sky."
Hvor mange tråder ser du ikke her på byggebolig,om folk som har blitt lurt.
Er kansje ikke så pent å si,men de har KUNNNNNNNNNN seg selv å takke.
"To the best crew any user ever had, this may be the last time we're alltogether, but no matter what the future holds, no matter how far we travel, a part of us.. a very important part, will always remain here on ....-Sky."
Det som kan gi deg rett til avslag da er at det er skjulte feil, prisen har vært helt urimelig (og da mener jeg helt borti natta og du kunne ikke vite det) eller at du ble truet til å betale.
Det er ikke vår oppgave å ta svindlerne. Det er heller ikke vi som legger begrensninger på hva menigmann kan gjøre hjemme. Det er det et fåtall mennesker som gjør.
Men om man faktisk fikk straff for å svindle via håndverktjenester, så hadde det tjent oss. For "ingen" stoler på en håndverker lenger.
Det er rart....ta noe tusenlapper fra et firma og få 15 år bak murene. Ta millioner fra privatpersoner og gå fri.
Nja, så enkelt er det vel ikke. Forutsatt at en har reklamert fører ikke betaling til at en har akseptert noe som helst (andre regler kan gjelde i entrepriseforhold etter standardavtaler). Særlig klart er dette når det gjelder skjulte feil/mangler som en blir klar over etter hvert.
I praksis sliter du likevel med denne saken. Den som har pengene har makta. Du kan prøve å ta denne møkkagjengen til Forliksrådet og deretter om nødvendig til retten (småkravsprosess, dvs svært små saksomkostninger). For et slikt beløp ville jeg ikke giddet, det koster tid, energi og penger.
Ta kontakt med dem, prøv å press frem et forlik ca på halvveien. Resten bør du skrive på kontoen for egenopplæring!! Og: Alle telefonsamtaler MÅ du bekrefte/oppsummere skriftlig på mail!!