802
42
4
Hvordan komme i kontakt med Eltel networks?
735
1
Hadde ikke trodd at jeg måtte lage en forumpost her for å få hjelp til noe så idiotisk..
Eltel skal fikse internett og TV i gaten. På Skjold i Bergen. Det er noen problemer med kobbernettet. (Har bestilt fiber men det tar 6-12 uker før det installeres).
Jeg har ikke hatt nett eller TV i snart en uke og vi og ungene holder på å gå på veggene her. Hjemmekontor er jo forbannede umulig..
Telenor har absolutt ingen peiling og bare forskyver forventet frist for reperasjon gang etter gang.
Eltel er komplett umulig å få fått i. De svarer ikke på tlf.
Er det noen som har tips til hvordan man kan komme igjennom til Eltel? Dette firmaet har elendig rykte på kundebehandling i likhet med Telenor..
Eltel skal fikse internett og TV i gaten. På Skjold i Bergen. Det er noen problemer med kobbernettet. (Har bestilt fiber men det tar 6-12 uker før det installeres).
Jeg har ikke hatt nett eller TV i snart en uke og vi og ungene holder på å gå på veggene her. Hjemmekontor er jo forbannede umulig..
Telenor har absolutt ingen peiling og bare forskyver forventet frist for reperasjon gang etter gang.
Eltel er komplett umulig å få fått i. De svarer ikke på tlf.
Er det noen som har tips til hvordan man kan komme igjennom til Eltel? Dette firmaet har elendig rykte på kundebehandling i likhet med Telenor..
har telenor faktisk sendt ut ordre?
Jeg vil anta at Telenor har sendt ut orde da jeg har sett Eltel ved to anledninger. De åpnet og målte litt i et kobingsskap nede ved veien. Det tok ca 5 min så var de forduftet igjen.
Jeg har forøvrig fått svar fra kommunikasjonsansvarlig i Eltel at mitt spørsmål blir videresendt til kundemail. Jeg har ikke store forhåpningene til "snarlig" svar her heller..
Denne tråden vil bli oppdatert med status helt til de klarer å få fingen ut.
Jeg vurderer sterkt å si opp hele fiber bestillingen pga dette tullet. Det blir for useriøst og slett.
siden ingenting skjer så er det å anta at feilen er lokal for deg (dvs fra avgrener og inn til deg) og kostnaden er sikkert såppas stor at saken treneres.
selvom de er pålagt av NKOM å oppretteholde drift så har telenor alle mulighter til å terminere abn om kostnad blir for stor desverre
sier du opp fiberbestillinga di som kommer du sannsynligvis til å få et bruddgebyr på 9000 om fiber er utbyggingsfasen
Eltel trakk fiberkabel til huset for en stund tilbake. Rett over terrassen slik at den slang seg i veggen ved vindkast. Det tok 6mnd med tlf fram og tilbake før de kom og fjernet den. Ingen ny er trekket enda..
Jeg må vente til ny fiber er installert før jeg eventuelt kam velge en ny leverandør om det ikke blir bra.
Vil tro det er et avbestillingsgebyr om man sier opp avtalen for fort ja
-Det kundeforholdet kunne nok ha starta litt bedre vil jeg tro.
Likefullt så ser det jo ut som at så lenge de leverer innenfor 6-12 uker som indikert, så er det ikke så mye man kan ta dem på. Frustrasjonen rundt manglende nett++ er forståelig selvsagt.
En løsning er jo å gå for mobilt bredbånd i denne perioden ting er nede.
(Telenor tilbyr jo det når eks vanlige kobberlinjer/adsl ramler ned)
TV kan løses via Rikstv-pakke.
Plutselig en dag for sikkert to år siden kom det en montør på døren som verken kunne snakke engelsk eller norsk. Han pekte på et kart på denne adressen og sa "fiber". Ingenting mer en det.
Ingen beskjed ble gitt i forkant.
Før jeg visste ordet av det hadde de stekket fiber over hovedveien og rett foran terrasse. Huset er høyere en veien så kabel heller nedover. Man kan ta på kabel uten å strekke armen engang. Den hang direkte foran huset og var festet litt inn på kortveggen. Da deiset kabel i veggen ved vindkast. Det er litt plagsomt vil man tro?
Det var ikke lett å komme i kontakt med Telenor å få opprettet sak, men til slutt gikk det. Etter 6 mnd fram og tilbake.
En dag ringte en montør fra Eltel og bekreftet at det var et uheldig kabelstrekk. Samme dag ble kabel pent og pyntelig fjernet.
Jeg har vært høflig og behersket hele veien og forstår at det er ikke vedkommende i andre enden av telefonen sin feil. Dette er det mange som ikke forstår og tenner på alle plugger og skjeller ut førstemann de finner.
Nå etter 1 uke uten nett og null informasjon og ingen kunne hjelpe så kjenner jeg at jeg er passe forbanna. Dato for feilretting har blitt endret hver eneste gang den er nådd. Dette er demotiverende og rett og slett useriøst. Da blir jeg forbanna.
Men kanskje det er lys i enden av tunnelen her.
Jeg ringte Telenor i dag og først nå får jeg info om at det er kabelbrudd og de må grave. Dette høres tidkrevende ut.
Jeg krevde å få fiber så snart som mulig. Vedkommende var ganske behjelpelig og det ble opprettet en hastesak.
Like etter ble jeg oppringt av Eltel og planlagt installasjon kan bli allerede i morgen ser det ut til. Det må jeg si, hvis dette går seg til så blir det stjerne i boken.
Den her er ganske stor, med kraftige kabelklammer.
Ville det ikke vært naturlig å skjøte denne på loftet? Er det mulig?
Oppdatering: Jeg ser at dette er samme kabelen som kommer inn fra stolpen ute. Ingen skjøt hele veien. Har de tatt prøvd å spare tid ved å unngå å skjøte kabel? Det er noe som ikke stemmer..
Dessverre (i mine øyne) har Eltel hentet inn utenlandsk arbeidskraft de siste årene etter at jeg sluttet fra Litauen. Ikke at det er noe galt i dette, men jeg mener at dersom man skal ha montører som skal ha noe som helst kontakt med kunder for utarbeidelse av løsninger etc, så bør man ha noen som snakker norsk.
Nå aner jeg ikke om hvordan det er mulig med føringsveier etc. Men er dette et rom ved en yttervegg, eller er det midt i huset?
Det vanlige i min verden var å plassere utstyret en plass hvor kunden ønsket det, mtp på fibermodem, dette må stå et sted med strøm, herfra kan man gå med en hvit nettverkskabel (cat6 helst) til tv og/eller trådløs router
Er det noe i veien for at den hvite boksen kabelen er terminert i er på loftet og trekke CAT6 fra der? Det er et kaldt og tørt loft.
Montørene var østeuropeisk ja, men snakket ganske greit engelsk så kommunikasjon var ingen utfordring heldigvis.