#11
 22,342     Akershus     0
Jeg får ta en tur når kona skal ha noe annet på kjøpesenteret og jeg må bli med. Jeg får alltid litt tid til overs da.

   #12
 584     Midt-Norge     0
Elkjøp her har ikke et godt omdømme når det kommer til service (reklamasjon, reparasjon), men det virker som om de gir blanke i det. De har vel så stor kundekrets lell, og ingen reelle konkurrenter.
   #13
 7,685     Bærum     0
Jeg kjøpte en blender på Elkjøp. Etter en stund røk overgangen mellom glassbollen og motoren. Dette var en håpløs spinkel plastkonstruksjon. Ettersom jeg ikke fant kvitteringen tok jeg ikke med blenderen, men fortalte om dette når vi var på Elkjøp. Selgeren kunne da opplyse om dette var en vanlig feil og anbefalte å kjøpe et annet merke. For det første opplyste de ikke om denne svakheten når vi kjøpte blenderen, for det andre foreslo han ikke å refundere kjøpet. Når jeg spurte om han kunne skaffe plastdelen var svaret selvfølgelig nei. Ettersom blenderen kostet noen hundrelapper gadd jeg ikke forfølge saken. Konklusjonen er at Elkjøp har en dårlig kundeservice. De gidder konsekvent ikke hjelpe til å skaffe reservedeler til produktene de selger. Kjøp nytt er budskapet.
   #14
 3,387     0
Jeg har 3 reklamasjoner gående for tiden. Printer, pc og støvsuger. Absolutt ikke imponert av servicen og de forsøker hle tiden å få oss til å gi opp og kjøpe nytt.

Nå skal jeg levere telefonen for andre gang, pc er inne for tredje gang.
   #15
 22,342     Akershus     0

Konklusjonen er at Elkjøp har en dårlig kundeservice.

Før hadde jeg ikke noe problem med elkjøp da jeg kjente noen som arbeidet der.

Da jeg flyttet for ti år siden tenkte jeg at jeg kunne kjøpe meg hvitevarer og noen høytalere på Eljkøp. Alle hvitevarene fikk problemer innen fem år. Det er derfor jeg har så stor interesse for hvitevarer nå og satser på kvalitet.

Det som var mest idiotisk fra Elkjøp var en telefon jeg kjøpte. Den hang seg til stadighet. Dette ble fikset med ny software, med det var et hardware problem. Jeg krevde lånetelefon. (som jeg forøvrig fikk inkassovarsel på) Ved tredje forsøk fikk jeg beskjed om at nå var telefonen testet. Gjett om jeg ble forbannet da telefonen frøs etter to minutter hjemme.

Jeg gikk til Elkjøp og sa at jeg krevde ordentlig retting. Ny telefon eller gryn. Det var ikke så lett fordi telefonen jeg hadde kjøpt var brukt. (Demo) Jeg sa at da får de gi meg en demo tlf. Da sa han at de ikke hadde noen på lager. Hvorpå jeg må si at jeg leverte en slik telefon for en halvtime siden. Etter noe krangling fikk jeg lånetelefonen. Service? Men fylle postkassen min med tilbud kan de. (Min kompis arbeider ikke lenger på Elkjøp.)

Jeg hadde også en historie med en printer jeg kjøpte der. Enden på visa var at hadde fire defekte printere. Jeg brukte så mye tid på dette at det bare var å gi opp. Disse printerne fikk en "lykkelig" person etter en gisbort annonse på Finn.no. Lurer på om han har dratt av seg håret?
   #16
 4,110     Akershus (Follo)     0
Det er også et poeng hvilket merke du kjøper, ikke bare hvor du kjøper det.

Jeg kjøpte en ny laptop og docking station for etpar uker siden. Docking station vile ikke låse seg til PCen. Jeg ringte Fujitsu Siemens som stilte et enkelt spørsmål for å sjekke at jeg brukte riktig metode for å sette inn PCen. Dernest fikk jeg beskjed om at ny kom i posten. Og det gjorde den etter få dager. Case closed. Det er den 5te FS laptopen min, og det blir ikke den siste. De kan spare seg pengene med å sende meg reklame, jeg kjøper fra dem uten å sjekke konkurrentene!

Tidligere måtte jeg kjøpe nytt tastatur til en FS laptop da det gamle var fylt opp med kaffe og skit. De skulle ha 360,- + MVA! Og det tok et minutt å bytte det selv. Det går altså an å reparere dem for en latterlig billig penge.

For mange år siden kjøpte jeg printer hos Elkjøp. Den døde etter noen uker og Elkjøp var ikke interessert i å gjøre noe med det. Så ringte jeg leverandøren og det var ikke noe problem. Bare å sende den inn til dem. Her jeg kjøpt noe hos Elkjøp etter det? Gjett da vel. Jeg kan ikek fatte og begrape at det skal være så vanskelig når produsenten reparerer den uten problem!


Signatur
   #17
 24,032     Akershus     0
Heldig du. Har også en FJS-maskin, en lap-top. Føler meg svindlet!

Den bråker slik at ingen, absolutt ingen, orket å bruke den som lap-top. Har derfor vært brukt som stasjonær maskin i lydkasse. Et produkt som aldri skulle vært laget og aldri solgt.
Gjett hva jeg ALDRI skal kjøpe igjen! >Sad >Sad >Sad >Sad >Sad >Sad >Sad
Signatur

   #19
 4,110     Akershus (Follo)     0
Eller billigste modell?
Ingen av mine bråker. det hender vifta starter opp når jeg leser nettaviser der reklamen febrilsk prøver å tiltrekke seg oppmerksomhet. Eller om jeg laster opp en kompliser CAD tegning. Men som nå, når jeg er på et fredelig nettsted, så gidder ikke vifta starte i det hele tatt. Det kan jo også være at du har overforet den med hybelkaniner. Da prøver jo vifta alt den kan å kaste dem ut.

Eller bruker du laptopen som nøttevarmer? Om du har den på fanget så pass på at du ikke stenger luftinntaket. Det sies forøvrig at det ikke er bra for nøttene heller.  ;D
Signatur
  (trådstarter)
   #20
 21,481     Enebolig     0

Jeg kjøpte en blender på Elkjøp. Etter en stund røk overgangen mellom glassbollen og motoren. Dette var en håpløs spinkel plastkonstruksjon. Ettersom jeg ikke fant kvitteringen tok jeg ikke med blenderen, men fortalte om dette når vi var på Elkjøp. Selgeren kunne da opplyse om dette var en vanlig feil og anbefalte å kjøpe et annet merke. For det første opplyste de ikke om denne svakheten når vi kjøpte blenderen, for det andre foreslo han ikke å refundere kjøpet. Når jeg spurte om han kunne skaffe plastdelen var svaret selvfølgelig nei. Ettersom blenderen kostet noen hundrelapper gadd jeg ikke forfølge saken. Konklusjonen er at Elkjøp har en dårlig kundeservice. De gidder konsekvent ikke hjelpe til å skaffe reservedeler til produktene de selger. Kjøp nytt er budskapet.



Gjør som meg, registrer produktet på navnet ditt så slipper du å bevare kvitteringen. Dvs jeg gjør jo det i tillegg, men de har funnet produktet på navn hver gang jeg har levert noe hos Elkjøp.

Dette med lånetelefon er alle dårlige på. Jeg har en gammel liggende, orker ikke mase dersom jeg enkelt kan ordne det selv.


Det er veldig typisk å få tilbake elektronikk med kombinasjonen software\hardware som er såkalt testet. Min erfaring er at feilen aldri er funnet. Da krever man ny vare, og legger (om nødvendig) om til en mindre pen fremtreden.