Jeg starter klokka i det jeg setter meg i bilen fra kontoret, og stopper klokka i det jeg har parkert på kontoret. Så at de tar en time for en 10 minutters jobb er ikke helt unormalt. Men om du bor like ved så kunne de jo gitt deg litt service å droppet den ene timen.
Endelig så er det nokon som skjønner min frustrasjon. Viss ein ikkje har kontrakt så kan byggmesteren gjøre kva som helst med regningen uten at kunden har noko han skulle ha sagt, men eg har forbant meg på at eg skal ha ein skikkelig spesifisert regning på jobben viss det blir problemer seinare. Dette har eg krav på iflg forbrukarrådet. Kan vere greitt å ha viss han er like vanskelig som han har vore til no. Trur pengene til denne byggmesteren har gått til hodet for iflg skattelisten så lever han godt.
Som sagt tidligere, bare fordi det hadde vært artig å visst hva du klager over. Da jeg jobbet som snekker skrev vi alltid hele og halve timer. Ikke minutter og sekunder. Å levere et vindu tar ikke bare tiden du er på byggeplassen å lemper det av, det skal hentes, lastes og surres. Å hente et stilas er ikke bare tiden det tar å hekte på hengeren å rygge ut, det skal kjøres tilbake til lager å lempes der også.Dette gjør seg ikke selv, det er folk som skal betales for å gjøre dette. Alt dette er tid som går direkte på ditt oppdrag.
Min erfaring fra bransjen er at alt for mange snekkere er for "snille" når det kommer til dette, planlegger, henter plank, lager matriallister, fyller ut nødvendige skjema osv. uten å fakturere for dette.
Så når du sitter å klager på minutter virker det hele patetisk når du ikke engang tør oppgi prisen på arbeidet.
Fortsatt så skjønner ikkje eg kvifor du skal ha prisen for det består av dyre glass, foringer lister osv. Men han brukte 10 timer totalt. Av dette så brukte snekkeren 1 time på 10 minutter. 40 minutter(overtid) å parkere ein bil for han såg eg i privatbil rett etterpå da han hadde reist fra meg. Så eg føler at byggmesteren skriver regningene med gaffel. Det virker som du er av samme typen da du kaller det flisespikkeri.
Som det står lengere opp i tråden får man ikke betalt hvis man har brakke. Tar man til takke med bilen, plankestabelen eller min soleklare favoritt, et nylektet tak i deilig frisk vårluft med nydelige jenter trippende forbi på gaten, skal man ha betalte matpauser ette det jeg kan huske.
Sett bilen din på verksted skal du få se på dyrt, dust. Slike som deg er det umulig å gjøre til lags, det tar tid å gjøre ting skikkelig! Dersom ting går fort er det som regel på bekostning av noe og da hadde vel pipa fått en annen lyd når det var billig, men ikke tett. Hva hadde du sagt da? Skulle gjerne betalt litt mer for å fått det gjort skikkelig, hvorfor forventer du problemer? Det er kun du som lager problemer, hadde du betalt regninga di, fått problemer, reklamert, er jeg sikker på at vedkommende snekker hadde fikset det gladelig. Nå har du fått et dårlig kundeforhold på grunn av du egentlig ikke hvet hva du snakker om,ellers hadde du vel gjort jobben selv.
Sett bilen din på verksted skal du få se på dyrt, dust. Slike som deg er det umulig å gjøre til lags, det tar tid å gjøre ting skikkelig! Dersom ting går fort er det som regel på bekostning av noe og da hadde vel pipa fått en annen lyd når det var billig, men ikke tett. Hva hadde du sagt da? Skulle gjerne betalt litt mer for å fått det gjort skikkelig, hvorfor forventer du problemer? Det er kun du som lager problemer, hadde du betalt regninga di, fått problemer, reklamert, er jeg sikker på at vedkommende snekker hadde fikset det gladelig. Nå har du fått et dårlig kundeforhold på grunn av du egentlig ikke hvet hva du snakker om,ellers hadde du vel gjort jobben selv.
Du og synnes det er greitt at snekkeren tar 1 time for noko som tar 10 minutter og 1,5 time overtid for noko som tar 40 minutter? Du har ikkje skjønt poenget? Me som er kunden har ingen rettigheiter når byggmesteren sender regning viss ikkje det er avtalt pris på forhånd. Da hiver byggmesteren på det som passer dei utan me som kunde kan gjøre noko, men eg har lært at no skal eg ha skikkelig spesifisert reging slik at eg har noko eg skulle ha sagt viss reklamasjon. Stol ikkje på nokon :-[
PS! Har ingen problemer med å betale regningen, men rett skal vere rett. Dette meiner eg er lang vekk fra det som er fornuftigt
Så at de tar en time for en 10 minutters jobb er ikke helt unormalt. Men om du bor like ved så kunne de jo gitt deg litt service å droppet den ene timen.
Da jeg jobbet som snekker skrev vi alltid hele og halve timer. Ikke minutter og sekunder. Å levere et vindu tar ikke bare tiden du er på byggeplassen å lemper det av, det skal hentes, lastes og surres. Å hente et stilas er ikke bare tiden det tar å hekte på hengeren å rygge ut, det skal kjøres tilbake til lager å lempes der også.Dette gjør seg ikke selv, det er folk som skal betales for å gjøre dette.
Alt dette er tid som går direkte på ditt oppdrag.
Min erfaring fra bransjen er at alt for mange snekkere er for "snille" når det kommer til dette, planlegger, henter plank, lager matriallister, fyller ut nødvendige skjema osv. uten å fakturere for dette.
Så når du sitter å klager på minutter virker det hele patetisk når du ikke engang tør oppgi prisen på arbeidet.
Mvh
Snekker Eilertsen
Har snekkerene betalt matpause?
Snekker Eilertsen
Skulle gjerne betalt litt mer for å fått det gjort skikkelig, hvorfor forventer du problemer?
Det er kun du som lager problemer, hadde du betalt regninga di, fått problemer, reklamert, er jeg sikker på at vedkommende snekker hadde fikset det gladelig. Nå har du fått et dårlig kundeforhold på grunn av du egentlig ikke hvet hva du snakker om,ellers hadde du vel gjort jobben selv.
Du og synnes det er greitt at snekkeren tar 1 time for noko som tar 10 minutter og 1,5 time overtid for noko som tar 40 minutter? Du har ikkje skjønt poenget? Me som er kunden har ingen rettigheiter når byggmesteren sender regning viss ikkje det er avtalt pris på forhånd. Da hiver byggmesteren på det som passer dei utan me som kunde kan gjøre noko, men eg har lært at no skal eg ha skikkelig spesifisert reging slik at eg har noko eg skulle ha sagt viss reklamasjon. Stol ikkje på nokon :-[
PS! Har ingen problemer med å betale regningen, men rett skal vere rett. Dette meiner eg er lang vekk fra det som er fornuftigt