Er jo typisk norsk og aldri klage eller stille spørsmål rundt noe som helst heller da. Selv om noen skal ha det til det motsatte. Da har dem ikke vært uten for norges grenser og sett seg rundt.
Har jobbet rundt om kring mange steder selv både innenlands og utenlands. Har mer en en gang blitt innprentet i hode fra store firma, alt i fra Statoil til mindre lokale at når vi setter oss på ræva i arbeidstiden utover det normale eller fakturer for unormalt høy overtid så stjeler man fra arbeidsgiver, noe som det igjen blir mye styr ut av etter hvert mange steder.
Arbeidstempoet i norge er ikke akkuratt veldig høyt altid... ::)
Og når en starter og kalle folk dust så har en i praksis tapt diskusjonen her inne.... Skjerpings!
*Flisespikke modus* Ang. spising/ha lunsj på arbeidsplassen så er det fakstisk HMS regler for hva som er lov eller ikke. Og spise mitt i byggesonen er vel en ting som det blir slått ned på i større bedrifter. Skal en spise på jobb så skal det vel legges til rette for dette rent hygenisk og mtp. sikkerheten og annet dill! Ikke at jeg personlig er så veldig enige i alt dette da...
En må få lov og sette spørsmål om hva som er normale normer uten og bli "skjelt ut" (?) Men om noen av dem som har svart her er repsentative for vanlig jengs i bransjen så er det litt skremmende...
Syns du det er rart at folk blir forbanna av flisespikkeri. Han har fått utført jobben, har ikke tatt seg tid til å få flere tilbydere og begynner å sutre fordi han har valgt å bruke en som ikke ville gi han en fast pris. Gjort er gjort og rein er rein. GET OVER IT, MAN! Ingen har tvunget deg til dette her.
Ser du er byggmester. Så du ville ha tatt 1/2 time for å hente ein henger på veg til jobben? Og ein 1/2 time for å levere eit glass? Det som er problemet i byggebransjen er at det er mange som ikkje har kunden i fokus. No tenkte eg å bestille eit kjøkken til 120000, men det kan dette firma bare glemme. Hadde dette byggefirma vore litt meir kundevenlig så hadde dei hatt ein jobb på 200.000. Synd for dei.
Syns du det er rart at folk blir forbanna av flisespikkeri. Han har fått utført jobben, har ikke tatt seg tid til å få flere tilbydere og begynner å sutre fordi han har valgt å bruke en som ikke ville gi han en fast pris. Gjort er gjort og rein er rein. GET OVER IT, MAN! Ingen har tvunget deg til dette her.
yeah! ..og rett skal være rett! ikke litt sjevt, gjelder vel også regningen.
Minner meg om når jeg er på butikken og tilfeller hvor ting er feilpriset med en krone og to; hvorfor skal jeg ta den byrden? Handler om prinnsipper slik jeg ser det.
Når du fyller benisn, 50 liter for, la oss det er oppgitt 13 kr litern, da vil du ha det til 13 kr, ikke 13,50. Du kommer inn og skal betale og klager på det. Dama i sjappa sier "get over it" du valgte selv og fylle...
Hjelper lite med all verdens "kunden i fokus"-opplegg om man ikke tjener penger. Skal man tjene penger (drive forsvarlig) kan man hverken bedrive dugnad, eller la være å fakturere faktiske kostnader. Byggebransjen er vel den bransjen med flest konkurser, og det kan jo tyde på litt mye kundefokus og litt lite regneferdigheter.
At foretaket du har brukt har god lønnsomhet betyr ikke nødvendigvis at de svindler kundene sine (deg), men at det tar betalt for den jobben de fakisk gjør, med underliggende kostnader du ikke har fått med deg/vil aksepere. At leverandøren har god økonomi er strengt tatt en større fordel for forbtuker enn det motsatte, mtp reklamsojner og garantier.
No tenkte eg å bestille eit kjøkken til 120000, men det kan dette firma bare glemme. Hadde dette byggefirma vore litt meir kundevenlig så hadde dei hatt ein jobb på 200.000. Synd for dei.
Fortsetter dei slik så møter dei nok veggen.
Spørs om de hadde takket ja til jobben når de vet at du sitter med stoppeklokke og notatblokk mens de jobber.
Jo da, men kva er kostnaden med å hente ein henger som er ferdigpakket på veg til jobb? Byggebransjen er det mange useriøse og mykje rart derfor går dei konkurs. Eg snakket med forbrukarrådet i dag og dei sa at eg må få ein skikkelig spesifisert regning slik at det blir lettare å reklamere seinare. Dei sa også at det er mykje grums i denne bransjen. Stoler heller ikkje i det heile på denne byggmestaren og da står eg sterkare viss det blir ein tvist.
Artig tråd å lese:) Ved slike diskusjoner liker jeg å be vedkommende som er misfornøyd med å forsøke å sette seg litt i den andre stolen (som daglig leder av en service bedrift). Hva om du som daglig leder ikke skulle ta betalt for den ekstra hjelpen (tenker på disse berømte 10 minuttene) du gjør? Denne mannen (som muligens er dårlig å rygge, men som kanskje er en jæxxx på å skifte vindu) kunne jo vært hos en annen kunde og fakturert timer på han. Hvis man som daglig leder skal drive dugnad på den måten, så tror jeg ikke det går så lang tid før styret eller regnskapsfører/revisor begynner å etterspørre. Tror vi "alle" har vært der du er, litt små forbanne, du kunne jo klart det selv osv. Men ikke bruk tid på å irritere deg, ingen som vinner på det. Ta heller en saklig telefon til daglig leder i dette firmaet og be om en mer detaljert beskrivelse av hva som har blitt gjort, da gjerne i detalj. Er han vanskelig, så si at du skal selge huset, og vil ha dokumentasjon på alt du ikke selv har gjort. Og neste gang, kan du jo tilby deg selv å kjøre stillaset? Appropos stillaset (husk dere østlendinger, stillas skrives med to (to) l`er, ikke stilase, stilasje osv ;D ) dette er vel også brukt, det skal settes opp, godkjennes (tviler vel litt på at det var gjort, og da ville man jo bruke tid på det og...) rives, eventuelt rengjøres, pakkes og sikres på henger. eh glemte bæring frem og tilbake , klokka tikker jo her og
Byggebransjen er vel den bransjen med flest konkurser, og det kan jo tyde på litt mye kundefokus og litt lite regneferdigheter.
haha! der fikk du meg til og le høyt her! er vel _andre_ grunner til at det startes opp haugevis med en-manns firma innenfor snekkerbransjen spesielt. Spør du meg så er det altfor lett og starte opp. Mange som burde gå i jobb litt lengre før dem på død & liv skal ha sitt eget foretak.
At bransjen skal leve er jge enig i, men da bør det vel skje over bordet(?) for om en skal fakturere litt extra her og der "fordi en skal overleve" så har en et problem. Er av slike grunner folk handler mer og mer på steder som bygmax også. En VET hva det koster og hvor mye. Slik vil det sikkert bli mer og mer av i andre bransjer også. De små går til grunne. Trist at de går slikt i grunn. Selv så liker jeg og støtte egen nærbutikk, byggebutikk, snekker, rørlegger, men ikke til enhver pris da, og ihverfall ikke om det skal gå på service og humør. For en merker raskt byggmestere og andre ledere i sammfunnet som er under press og derav i et dritt humør og skal skylde alt på alle andre...
Men heldigvis så er det mange, sikker de fleste som er åpne og greie og jobbe/handle med.
Hva om han istedet for å skrive f.eks 16 minutter og 23 sekunder på hengerhenting, og 13 minutter & 37 sekunder på opprydding, heller skriver 30 min hengerhenting, siden de skriver kun hele og halve timer? Det du krangler på (Og skal til forbrukerrådet med) er altså 30 min for mye opprydding? Hva med å skrive det på kontoen for erfaring med at du ikke skal bruke dette firmaet senere? Mange har vel opplevd langt dyrere lærdommer enn det.
Har jobbet rundt om kring mange steder selv både innenlands og utenlands. Har mer en en gang blitt innprentet i hode fra store firma, alt i fra Statoil til mindre lokale at når vi setter oss på ræva i arbeidstiden utover det normale eller fakturer for unormalt høy overtid så stjeler man fra arbeidsgiver, noe som det igjen blir mye styr ut av etter hvert mange steder.
Arbeidstempoet i norge er ikke akkuratt veldig høyt altid... ::)
Og når en starter og kalle folk dust så har en i praksis tapt diskusjonen her inne.... Skjerpings!
*Flisespikke modus*
Ang. spising/ha lunsj på arbeidsplassen så er det fakstisk HMS regler for hva som er lov eller ikke. Og spise mitt i byggesonen er vel en ting som det blir slått ned på i større bedrifter. Skal en spise på jobb så skal det vel legges til rette for dette rent hygenisk og mtp. sikkerheten og annet dill! Ikke at jeg personlig er så veldig enige i alt dette da...
En må få lov og sette spørsmål om hva som er normale normer uten og bli "skjelt ut" (?) Men om noen av dem som har svart her er repsentative for vanlig jengs i bransjen så er det litt skremmende...
Gjort er gjort og rein er rein. GET OVER IT, MAN! Ingen har tvunget deg til dette her.
Fortsetter dei slik så møter dei nok veggen.
yeah! ..og rett skal være rett! ikke litt sjevt, gjelder vel også regningen.
Minner meg om når jeg er på butikken og tilfeller hvor ting er feilpriset med en krone og to; hvorfor skal jeg ta den byrden? Handler om prinnsipper slik jeg ser det.
Når du fyller benisn, 50 liter for, la oss det er oppgitt 13 kr litern, da vil du ha det til 13 kr, ikke 13,50. Du kommer inn og skal betale og klager på det. Dama i sjappa sier "get over it" du valgte selv og fylle...
Byggebransjen er vel den bransjen med flest konkurser, og det kan jo tyde på litt mye kundefokus og litt lite regneferdigheter.
At foretaket du har brukt har god lønnsomhet betyr ikke nødvendigvis at de svindler kundene sine (deg), men at det tar betalt for den jobben de fakisk gjør, med underliggende kostnader du ikke har fått med deg/vil aksepere.
At leverandøren har god økonomi er strengt tatt en større fordel for forbtuker enn det motsatte, mtp reklamsojner og garantier.
Spørs om de hadde takket ja til jobben når de vet at du sitter med stoppeklokke og notatblokk mens de jobber.
Byggebransjen er det mange useriøse og mykje rart derfor går dei konkurs.
Eg snakket med forbrukarrådet i dag og dei sa at eg må få ein skikkelig spesifisert regning slik at det blir lettare å reklamere seinare. Dei sa også at det er mykje grums i denne bransjen. Stoler heller ikkje i det heile på denne byggmestaren og da står eg sterkare viss det blir ein tvist.
Ved slike diskusjoner liker jeg å be vedkommende som er misfornøyd med å forsøke å sette seg litt i den andre stolen (som daglig leder av en service bedrift).
Hva om du som daglig leder ikke skulle ta betalt for den ekstra hjelpen (tenker på disse berømte 10 minuttene) du gjør? Denne mannen (som muligens er dårlig å rygge, men som kanskje er en jæxxx på å skifte vindu) kunne jo vært hos en annen kunde og fakturert timer på han. Hvis man som daglig leder skal drive dugnad på den måten, så tror jeg ikke det går så lang tid før styret eller regnskapsfører/revisor begynner å etterspørre.
Tror vi "alle" har vært der du er, litt små forbanne, du kunne jo klart det selv osv. Men ikke bruk tid på å irritere deg, ingen som vinner på det. Ta heller en saklig telefon til daglig leder i dette firmaet og be om en mer detaljert beskrivelse av hva som har blitt gjort, da gjerne i detalj. Er han vanskelig, så si at du skal selge huset, og vil ha dokumentasjon på alt du ikke selv har gjort. Og neste gang, kan du jo tilby deg selv å kjøre stillaset? Appropos stillaset (husk dere østlendinger, stillas skrives med to (to) l`er, ikke stilase, stilasje osv ;D ) dette er vel også brukt, det skal settes opp, godkjennes (tviler vel litt på at det var gjort, og da ville man jo bruke tid på det og...) rives, eventuelt rengjøres, pakkes og sikres på henger. eh glemte bæring frem og tilbake , klokka tikker jo her og
haha! der fikk du meg til og le høyt her! er vel _andre_ grunner til at det startes opp haugevis med en-manns firma innenfor snekkerbransjen spesielt. Spør du meg så er det altfor lett og starte opp. Mange som burde gå i jobb litt lengre før dem på død & liv skal ha sitt eget foretak.
At bransjen skal leve er jge enig i, men da bør det vel skje over bordet(?) for om en skal fakturere litt extra her og der "fordi en skal overleve" så har en et problem. Er av slike grunner folk handler mer og mer på steder som bygmax også. En VET hva det koster og hvor mye. Slik vil det sikkert bli mer og mer av i andre bransjer også. De små går til grunne. Trist at de går slikt i grunn. Selv så liker jeg og støtte egen nærbutikk, byggebutikk, snekker, rørlegger, men ikke til enhver pris da, og ihverfall ikke om det skal gå på service og humør. For en merker raskt byggmestere og andre ledere i sammfunnet som er under press og derav i et dritt humør og skal skylde alt på alle andre...
Men heldigvis så er det mange, sikker de fleste som er åpne og greie og jobbe/handle med.
Det du krangler på (Og skal til forbrukerrådet med) er altså 30 min for mye opprydding?
Hva med å skrive det på kontoen for erfaring med at du ikke skal bruke dette firmaet senere? Mange har vel opplevd langt dyrere lærdommer enn det.