#61
 496     Stavanger     0
På 19 år er det kun denne ene kunden som jeg kan huske som har spurt etter en detaljert beskrivelse.

Slike kunder får selvsagt ikke så veldig gunstig pris neste gang.

Liker best å bruke arbeidstiden på å jobbe.

   #62
 5,188     Østlandet     0

Eg jobber i bransje som har full fokus ang dette med kundebehandling. Eg er ein av dei beste selgerene i norden og målet mitt er å gje kunden noko meir enn han forventer.
Uff da. Er du selger?

Når det gjelder topic så har du en dårlig sak. Det er ingen som skriver 5 eller 10 minutter. Påbegynte halvtimer rundes opp.
Signatur
   #63
 451     Stavanger     0

Ligger meir bak dette her med at det blir 50% sjanse for reklamasjon, men dette blir kanskje neste tema på forumet. Me får sjå. Det einaste eg ser at det er veldig mange tømrere her på forum, men det kommer mange gode ting fram som me må ha i bakhode som kunde feks tjener ikkje peng viss dei har kunden i fokus, må skrive litt ekstra på regningene. Litt her og litt der så blir det peng dette også. Krrrrrrrrrrrrrr ;D



Tror at vi som ikke er tømmermenn, elektrikker, rørlegger osv skal være veldig glad for at det er mye fagfolk her inne. Hvordan skulle det sett ut når vi andre luringer skulle gå i gang med forskjellige prosjekter, og vi bare hadde andre like dumme luringer som oss selv å spørre? ;D Bit heller i det sure eple du gutten, du får ikke sympati og forståelse for problemet ditt.
   #64
 765     Østfold     1
Var visst vanskelig dette, men det er ikke kundeservice å arbeide gratis for kunder - det er idoti.

Kunderservice er å være tilgjengelig, komme når man skal, gjøre det man skal, komme med fornuftige innspill på problemstillinger, opptre ryddig og generelt sett holde avtaler.

Dugnad driver man med for idrettslag og musikkorps. Ikke nordens beste selger.
Signatur
  (trådstarter)
   #65
 478     0

Var visst vanskelig dette, men det er ikke kundeservice å arbeide gratis for kunder - det er idoti.

Kunderservice er å være tilgjengelig, komme når man skal, gjøre det man skal, komme med fornuftige innspill på problemstillinger, opptre ryddig og generelt sett holde avtaler.

Dugnad driver man med for idrettslag og musikkorps. Ikke nordens beste selger.

Her er det ikkje snakk om dugnad. Her er det snakk om å vere fornuftigt. Totaltsett så betaler eg 10 timer for ein snekker som har vert 8 timer. No var spørsmålet kva som var normalt i byggebransjen og eg har skjønt at dette er normalt og kunden har ingenting han skulle ha sagt. Heilt greitt å skrive regning med gaffel. Greitt å veta i framtida når eg bruker ein annan snekker. Her må kunden vere på vakt. No veit eg at andre også reagerer på akuratt dette firmaet eg har brukt så det er ikkje bare meg som reagerer.

Eg har hatt andre snekkere til andre oppgaver og dei har vore prakteksempel. Ingenting å utsette på dei. Dei beste eg har hatt er dei som bygget garasje hos meg. 2 fra littauen som bygger garasje for eit norsk firma. Det er heilt utruleg kor flinke dei var, kjappe og skikkelig gjort.  

Hadde eg vist dette så skulle byggmesteren fått tatt ned stillasen og ordnet opp etter seg da han tar betalt for det, og eg gjør jobben. Eg kunne brukt dei timene til å få gjort jobben skikkeligt for det ligger meir bak dette spørsmålet som ikkje er tatt fram for spørsmålet kva som er vanligt å føre timer for. Betaler faktisk 1100 for ting som byggmesteren har problemer å forklare.
   #66
 1,445     0
Hos meg skrev snekkerene de timene de var på jobb, den ene dagen kunne det være 8 timer, en annen dag kunne det være 6 timer osv.

   #68
 18     0
Det er noe som heter rigg og drift i et prosjekt. Når snekkerene er på ditt prosjekt i lengre tid, trenger de ikke å gjøre dette annet enn ved oppstart og ved slutt. Når det er snakk om en dags arbeid, må dette gjøres samme dag. Derfor blir det ekstra arbeid for håndverkeren som han selvfølgelig skal ha betalt for.
Signatur
  (trådstarter)
   #69
 478     0

Det er noe som heter rigg og drift i et prosjekt. Når snekkerene er på ditt prosjekt i lengre tid, trenger de ikke å gjøre dette annet enn ved oppstart og ved slutt. Når det er snakk om en dags arbeid, må dette gjøres samme dag. Derfor blir det ekstra arbeid for håndverkeren som han selvfølgelig skal ha betalt for.

Det ligger meir bak dette spørmålet. Eg kan godt forklare meg. Eg var heime denne dagen og var med som hjelper til å sette opp stillase, bære glass og andre ting som alle kan gjøre. Eg var med å ryddet opp igjen, tok ned stillasen da snekker bare forsvant da han hadde dårleg tid. Såg personen på veg heim rett etter at han hadde vore hos meg, men tok seg betalt for 40 minutter(viss runde av så blir det ein 1/2 time for mykje). her er det ikkje snakk om penger, men prinsipp.

Kaller du dine kunder for idiot også?
   #70
 1,445     0
En kamerat av meg fikk en til å bygge på huset, snekkeren hadde lang kjørerute men han ble jo aldri ferdig, snekkeren var vel der bare i 2-4 timer hver gang og fikk regning for full dag, da blir det kostbart.
Nå har han sagt han opp og vil velge noen andre.