Ingen sprekking og flassing? Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Mange sier at epoxy blir mye problemer.
Heller nok for øyeblikket mest til en enkel behandling med Heydi Tett-i-toppen.
Ingen sprekking eller flassing her. Har også en tung (+150kg) verktøyvogn som står på små harde hjul i garasjen. Har trillet denne flere ganger rundt uten antydning til sprekking. Liker du en pen finish på garasjegulvet med minimalt vedlikehold, anbefaler jeg epoxy. Men husk, piggdekk er fyfy...
Hei Remi, spennede lesning er selv som smått i gang med tilsvarende. Med hensyn til grunnmur er det en del ting jeg lurer på. Du brukte plater og murte oppå. Hvorfor disse isolasjonsplatene? Hvor tykk betong er det i såla? Ser at du ikke øker dybden der ringmuren skal stå, så for meg så virker der noe svakt i endene eller tar jeg helt feil her?
Ser bredden er 560cm, er det utvendig? Slik at det Bilene har ca 30-40 cm mindre enn det til rådighet? Driver litt å lurer på bredde selv, og med bildet du har lagt ut der bilene står inn får man jo litt perspektiv på det:)
Signatur
Amatør med økende/stor interesse for verktøy, og finsnekring/møbelsnekring.
Hei Remi, spennede lesning er selv som smått i gang med tilsvarende.
Med hensyn til grunnmur er det en del ting jeg lurer på. Du brukte plater og murte oppå. Hvorfor disse isolasjonsplatene? Hvor tykk betong er det i såla? Ser at du ikke øker dybden der ringmuren skal stå, så for meg så virker der noe svakt i endene eller tar jeg helt feil her?
Fordeler du har her er jo utrolig enkel forskaling da. Frister litt, men er som sagt usikker på om kantene på sålen holder.
Valget mitt er ringmur og gulv i 2 operasjoner med tilhørende forskalingsarbeid, eller din metode med såle og leca.
Hei. Beklager sent svar, men ikke ofte jeg er innom her lenger. Isolasjonsplatene er der for å hindre frost under såla. Såla er 10-12 cm tykk og er ferdigarmert betong. Det er ingen svakheter i ytterkantene eller hjørnene med den løsningen jeg har valgt. Dette holder i massevis. Det er bare en garasje som er uten loftsleilighet og veier ikke mye. Nå har garasjen stått der i 2 år, og enda har ingen kanter (selv der vi kjører bilene ut og inn daglig) løsnet. Jeg vurderte også slik du nevner, med ringmur og støpe såle i etterkant, men jeg valgte det enkleste.
Ser bredden er 560cm, er det utvendig? Slik at det Bilene har ca 30-40 cm mindre enn det til rådighet? Driver litt å lurer på bredde selv, og med bildet du har lagt ut der bilene står inn får man jo litt perspektiv på det:)
Ja, bredden på 560cm er utvendig. Trekk i fra ringmur på 2x15cm, så er innvendig bredde på ca 530cm. Skulle gjerne hatt bredere garasje, men som du kan se på bildene er det ikke plass til noe bredere.
Ingen sprekking eller flassing her. Har også en tung (+150kg) verktøyvogn som står på små harde hjul i garasjen. Har trillet denne flere ganger rundt uten antydning til sprekking. Liker du en pen finish på garasjegulvet med minimalt vedlikehold, anbefaler jeg epoxy. Men husk, piggdekk er fyfy...
Uansett er det ikke bare epoxy som gjør piggdekk til fyfy! ;)
T
Med hensyn til grunnmur er det en del ting jeg lurer på. Du brukte plater og murte oppå. Hvorfor disse isolasjonsplatene? Hvor tykk betong er det i såla? Ser at du ikke øker dybden der ringmuren skal stå, så for meg så virker der noe svakt i endene eller tar jeg helt feil her?
Mitt åsted, hvor tanken var ringmur til 45 cm høyde over garasjegulv (grimstad garasje): https://www.dropbox.com/s/ur7y9i85wr7kmlm/2013-09-16%2016.57.55.jpg
Fordeler du har her er jo utrolig enkel forskaling da. Frister litt, men er som sagt usikker på om kantene på sålen holder.
Valget mitt er ringmur og gulv i 2 operasjoner med tilhørende forskalingsarbeid, eller din metode med såle og leca.
Ser bredden er 560cm, er det utvendig? Slik at det Bilene har ca 30-40 cm mindre enn det til rådighet? Driver litt å lurer på bredde selv, og med bildet du har lagt ut der bilene står inn får man jo litt perspektiv på det:)
Hei.
Beklager sent svar, men ikke ofte jeg er innom her lenger.
Isolasjonsplatene er der for å hindre frost under såla. Såla er 10-12 cm tykk og er ferdigarmert betong.
Det er ingen svakheter i ytterkantene eller hjørnene med den løsningen jeg har valgt. Dette holder i massevis. Det er bare en garasje som er uten loftsleilighet og veier ikke mye. Nå har garasjen stått der i 2 år, og enda har ingen kanter (selv der vi kjører bilene ut og inn daglig) løsnet. Jeg vurderte også slik du nevner, med ringmur og støpe såle i etterkant, men jeg valgte det enkleste.
Ja, bredden på 560cm er utvendig. Trekk i fra ringmur på 2x15cm, så er innvendig bredde på ca 530cm. Skulle gjerne hatt bredere garasje, men som du kan se på bildene er det ikke plass til noe bredere.
kunne du forklart jvordan du koblet sensorene i åpneren?
jeg har samme som deg, men får di ikke til å virke?
et bilde inni åpneren din hadde vært topp
Hei.
Se på side 3 i denne manualen (oppe til høyre). Der ser du hvordan du kobler riktig utfra hvilken portåpner du har.
http://www.liftmaster.eu/produkte/download/770e.pdf
Edit:
Se også her: http://www.liftmaster.com.au/pdf/lm60k-mb_lm60r-mb.pdf Side 10, punkt 28.
Der er det lettere å se hvordan det kobles riktig.
Lykke til!