Publisert av ByggeBolig
Slik endte Jørgen opp med drømmegarasjen
Innhold i samarbeid med Din side – Alle foto: Jørgen Iversen Lie
Jørgen Iversen Lie (33) har så lenge han kan huske hatt en bilinteresse godt over gjennomsnittet. Dette ble en viktig faktor da han og samboeren skulle velge garasje.
– Jeg hadde nok ikke sett for meg en drømmegarasje på forhånd, men med en bilhobby langt over gjennomsnittet, var mer plass viktig for meg. Før brukte vi låven med en liten carport, og dette ble rett og slett for lite, sier Iversen Lie.
"Jeg har vært kjempefornøyd med alt fra startprosessen, service, levering og til garasjen sto ferdig på tunet"
Sjekk prisen på din drømmegarasje her.
Bilentusiasten har alltid hatt 2-3 biler samtidig, deriblant en gammel juvel av en BMW E30. Behovet for mer plass uten å betale skjorta var derfor viktig, og gleden ble stor da han så hva han kunne få fra Igland Garasjen, sammenlignet med andre produsenter og leverandører.
– Med et nyrenovert hus var budsjettet noe begrenset. Jeg brukte derfor litt tid på å sjekke rundt og hente inn tilbud. Det var faktisk ved en tilfeldighet at jeg kom over det gode tilbudet, og jeg falt for garasjen med én gang, sier Iversen Lie.
– Størrelsen var selvfølgelig viktig, og vi ønsket også at garasjen lignet mest mulig på huset. Nå ser de helt like ut på grunn av den samme takvinkelen. Vi valgte også mer takhøyde ned til første etasje. Loftet blir da noe lavere, men den ekstra takhøyden i første etasje er verdt det. Det er jo denne etasjen som blir mest brukt, og loftet brukes stort sett til oppbevaring, sier han.
"Garasjen er 14 meter lang, men kunne fint ha vært 140 meter"
Garasjens bruttoareal er på 95,2 kvadratmeter nede og 57,6 kvadratmeter på loftet. Jørgen valgte likevel løsningen med trapp opp til loftet på utsiden. Dette ga enda mer areal å boltre seg på nede.
– Ved å ha trappa på utsiden fikk vi enda mer plass å boltre oss på i første etasje. Man kan også velge mellom ulike tilbygg, lenger port og overbygg så lenge det passer med målet, sier han videre.
Her kan du lese mer om de ulike modellene til Igland Garasjen.
Det er ikke bare biler garasjen ble laget for. Målet var å bygge en garasje som kunne brukes til alt.
– Garasjen er mer eller mindre delt i to. Port én og to er til bruksbiler, og den andre halvdelen er avskjermet med egen port. Her får jeg drevet med bilinteressen min hvor jeg blant annet bygger bildeler. I tillegg har jeg laget et eget fotostudio. Vi kan også sette inn langbord og arrangere barnebursdag, og med fliser på gulvet er det superenkelt å holde rent, forteller han videre.
– Jeg må få skryte av de som satte opp garasjen. Det var tre stykker som kom mandag formiddag i stiv kuling og pøsregn, og allerede samme fredag var garasjen ferdig, og alt var ryddet. Det lå ikke engang en skrue igjen på tunet. De startet altså mandag, og fire dager senere sto garasjen ferdig oppsatt, sier Iversen Lie imponert.
Det smarte med Igland Garasjen er at den kommer som byggesett. Med ferdig reisverk og sidepanel blir kostnaden langt mindre, og tiden det tar å sette opp garasjen blir betraktelig mindre.
– Totalopplevelsen er helt klart ti av ti. Jeg har vært kjempefornøyd med alt fra startprosessen, service, levering og til garasjen sto ferdig på tunet. Om det er noe jeg angrer på, så er det at vi ikke bygde den større enn vi i utgangspunktet planla. Garasjen er jo 14 meter lang, men kunne fint ha vært 140 meter. Det blir aldri nok plass, ler Iversen Lie.
Ønsker du tilbud på ny garasje? Klikk her.