Kule alternativer på avstemningen, jeg har ikke peiling på hva jeg svarer på...
Jeg vet derimot fra vår uteparkering at jo smalere innkjørselen er sammenlignet med samlet bredde av bilene skal inn, jo lengre inn må vi kjøre dem for å ha manøvreringsrom når man skal inn og ut. To Poloer som står litt i vifteform innerst i garasjen kan klare seg med smalere port enn du har fått tilbud om, mens den kan bli trang om 15 år hvis en "normal stasjonsvogn" da har vokst med 20 cm både i lengde og bredde.
Signatur
Bor i horisontaldelt tomannsbolig fra 1948 i Tromsø. Utdannet geolog, jobber i med gravesøknader i kommunen.
Med god plass på venstre siden går nok ditt valg også siden du får åpnet venstre dør til ventre løp utenfor "portplassen". Bygger liknende og men har 90 grader sving før garasjen. Dette samt at henger skal benytte høyre løp fører til port på 5,5 m, den blir dyr.
En slektning har stor garasje med 4 meters port, det er ingen problemer å parkere to biler der..... Bare at bilene parkeres korrekt......også må man dreie litt på rattet når man kjører inn/ut..... Portbredden er ikke 100% avgjørende for avstand mellom biler....... Du vil ikke merke praktisk forskjell på dine to alternativer...... Ville bygd inn åpning nærmest vegg, slik at port blir mer mot midten av garasjen.....
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Hadde tidligere port på 427 bredde. Det gikk fint å få to biler inn, men porten stod helt inntil ene sideveggen, og det gav litt utfordringer med åpning av bildør.
Gjør som Finnmark4ever sier; få porten nærmere midten av garasjen. Ville hatt MINST 50cm til vegg.
Det ble port. Jeg kom over en pent brukt, 2 år gammel port fra Lobas som jeg får for det jeg vil mene er en hyggelig pris. Det er ikke så mange bra porter å finne, og særlig ikke når jeg vil ha 2,4 meter høyde. Denne var egentlig riktig på alle måter, bortsett fra de små cm som manglet i bredden.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Jeg vet derimot fra vår uteparkering at jo smalere innkjørselen er sammenlignet med samlet bredde av bilene skal inn, jo lengre inn må vi kjøre dem for å ha manøvreringsrom når man skal inn og ut. To Poloer som står litt i vifteform innerst i garasjen kan klare seg med smalere port enn du har fått tilbud om, mens den kan bli trang om 15 år hvis en "normal stasjonsvogn" da har vokst med 20 cm både i lengde og bredde.
Portbredden er ikke 100% avgjørende for avstand mellom biler.......
Du vil ikke merke praktisk forskjell på dine to alternativer......
Ville bygd inn åpning nærmest vegg, slik at port blir mer mot midten av garasjen.....
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Gjør som Finnmark4ever sier; få porten nærmere midten av garasjen. Ville hatt MINST 50cm til vegg.
- Rådgivende ingeniør areal og samferdsel som yrke.
- Personlig opptatt av byggtekniske løsninger. Har også et lite gravefirma sammen med min far.
Skriver her som privatperson om ikke annet er beskrevet.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.