985    10    1  

Erfaringer med TechLift S7 - sakseløfter for nedfelling

 758     Bærum     0
Driver å planlegger garasje og drømmer litt om en løftebukk for diverse bilmekking. Kom over denne og likte veldig godt at den er nedfelt slik at den er plan med garasjegulvet når den er nede.

Link:
TechLift S7, høytløftende sakseløfter for nedfelling - EF Motor AS


Er det noen som har denne som har erfaringer å dele?

   #1
 3,277     I huset mitt     0
Det er mye erfaringer, bilder og løsninger på det tema på eks DetailersClub.no i alle fall. Wink
   #3
 119     aust agder     0
jeg monterte en sånn i ny garasje nå i høst. veldig fornøyd. har ikke erfaring fra andre løftebukker, men er overrasket over hvor god tilkomst det er under bilen. setter eventuelt doble klosser under jekkfestene for å få den litt høyere opp fra plattformen hvis nødvendig. men mye av skruing er jo ved hjula uansett. jeg har lang caravelle, da legger jeg et u-jern oppå plattformer for å rekke ut til jekkfestene.
jeg valgte nedfelt fordi jeg vurderte at søyler ville være mere i veien når jeg holder på med andre prosjekter.
Signatur
   #4
 10,486     Akershus     0
Jeg har lillebroren. Du finner litt om den i garasjetråden min.

Eneste problem jeg har med min, er at når den skal ned, så løfter den først litt opp for å frigjøre låsene, og så senker den ned. I den operasjonen løfter den ikke høyt nok på den ene siden, så kun en lås frigjøres. Hvis den da senkes ned, så senkes den kun på en side og kan bli skjev. Overflatebehandlingen er heller ikke enormt bra.

Utover det, genial løsning. Jeg har en plate i midten. Det er normalt sett plass til to biler inne. Når jeg skal bruke liften, kjører jeg inn én bil i midten, og har godt plass på begge sider.
Signatur
  (trådstarter)
   #5
 758     Bærum     0
jeg monterte en sånn i ny garasje nå i høst. veldig fornøyd. har ikke erfaring fra andre løftebukker, men er overrasket over hvor god tilkomst det er under bilen. setter eventuelt doble klosser under jekkfestene for å få den litt høyere opp fra plattformen hvis nødvendig. men mye av skruing er jo ved hjula uansett. jeg har lang caravelle, da legger jeg et u-jern oppå plattformer for å rekke ut til jekkfestene.
jeg valgte nedfelt fordi jeg vurderte at søyler ville være mere i veien når jeg holder på med andre prosjekter.


Høres ut som litt av det samme som min plan. om jeg skulle valgt ville det vært en to-søyler, men har kommet frem jeg jeg trenger plass til andre prosjekter også. Derfor har jeg landet litt på en slik løsning som er nedfelt og borte når man ikke bruker den.

  (trådstarter)
   #6
 758     Bærum     0
Jeg har lillebroren. Du finner litt om den i garasjetråden min.

Eneste problem jeg har med min, er at når den skal ned, så løfter den først litt opp for å frigjøre låsene, og så senker den ned. I den operasjonen løfter den ikke høyt nok på den ene siden, så kun en lås frigjøres. Hvis den da senkes ned, så senkes den kun på en side og kan bli skjev. Overflatebehandlingen er heller ikke enormt bra.

Utover det, genial løsning. Jeg har en plate i midten. Det er normalt sett plass til to biler inne. Når jeg skal bruke liften, kjører jeg inn én bil i midten, og har godt plass på begge sider.


Skal få skummet gjennom tråden din Smile Når dere lagde gruben den står i, har dere noe form for drenering med tanke på feks vann som renner ned i den osv?
   #7
 119     aust agder     1
jeg la inn sluk i hver brønn. de går bare ut i pukken under gulvet. foreløpig ikke de største mengdene med vann som har blitt dradd med bilene inn, men det som har vært svaber jeg ned i brønnene. Men bukkene har en ramme av flattjern som ligger ned på betongen rundt hele, denne sperrer litt for vannet etterhvert som det samler seg litt sand og bøss. så hvis en vil være ekstra pirkete så kan en jo evt slisse noen spor under de før en monterer.

Frodes, på min ser det ut til at man kan justere tiden den løfter før den går ned på ene releet i kontrolboksen. kan det hjelpe?
Signatur

  (trådstarter)
   #8
 758     Bærum     0
jeg la inn sluk i hver brønn. de går bare ut i pukken under gulvet. foreløpig ikke de største mengdene med vann som har blitt dradd med bilene inn, men det som har vært svaber jeg ned i brønnene. Men bukkene har en ramme av flattjern som ligger ned på betongen rundt hele, denne sperrer litt for vannet etterhvert som det samler seg litt sand og bøss. så hvis en vil være ekstra pirkete så kan en jo evt slisse noen spor under de før en monterer.

Frodes, på min ser det ut til at man kan justere tiden den løfter før den går ned på ene releet i kontrolboksen. kan det hjelpe?

Høres jo lurt ut med å legge en løsning for å få vann ut uansett. Hvordan har du plassert din bukk i rommet med tanke på avstand til vegger og eventuell arbeidsbenk foran?
   #9
 119     aust agder     0
litt tregt svar, men jeg har ca 260 fra innside port til brønn. da er det ca 100cm plass bak en mondeo, og ca 70 cm bak en lang caravelle. jeg har den i eget verksted så der er den plassert i senter sideveis. Målte ikke foran men da kan du få en ide om hvor mye plass det blir der.caravella er vel ca 530 lang.
Signatur
   #10
 53     0
Jeg har lillebroren. Du finner litt om den i garasjetråden min.

Eneste problem jeg har med min, er at når den skal ned, så løfter den først litt opp for å frigjøre låsene, og så senker den ned. I den operasjonen løfter den ikke høyt nok på den ene siden, så kun en lås frigjøres. Hvis den da senkes ned, så senkes den kun på en side og kan bli skjev. Overflatebehandlingen er heller ikke enormt bra.

Utover det, genial løsning. Jeg har en plate i midten. Det er normalt sett plass til to biler inne. Når jeg skal bruke liften, kjører jeg inn én bil i midten, og har godt plass på begge sider.

Er det S2e du har? Da må du huske og smøre de hvite klossene som bukken sklir på. Om disse blir tørre så kan en av sidene lett henge. Skjedd med min og før jeg smørte.