@KjellTS : Cortina hadde litt andre blinklys foran. Lurer på om Taunusen til @Dotsetsveen også er så tidlig at den har det originale, Mustang-inspirerte dashbordet.
@KjellTS : Cortina hadde litt andre blinklys foran. Lurer på om Taunusen til @Dotsetsveen også er så tidlig at den har det originale, Mustang-inspirerte dashbordet.
Stemmer Cortina hadde andre blinklys, mer buet linje fra b-stolpe og over bakskjerm og mangler Knudsen-fronten("spissen" på panseret). Mustang dashen var fra 71-74, så den er på plass
KjellTS: Bilens fulle navn er Ford Taunus GXL Coupé "Blåmann" og er madammens store stolthet Bilen har svartlakkert tak. Vinyltak utgikk, da det var vanskelig å oppdrive da bilen ble bygd opp. Men har faktisk fått mye skryt for taket(og premier på bilen). Og vinyltak kan ettermonteres nårsom helst.
Personlig har jeg en -78 Taunus Base stasjonsvogn som har gått kun 62000km med orginal lakk fra a-stolpe og bakover. Den står i låve på hytta
Signatur
Det er ikke resultatet som teller, men at det tar lang tid og aldri blir helt ferdig...
I min "garasje" kommer ingen bil inn uten at hjulene har blitt børstet rene for sand & skit! "Lekebilen" bor på løftebukken og resten av plassen er stort sett tatt opp av verktøymaskiner. Porcellenato fliser på hovedgulvet og eikeparkett på hemsen. Garasjen er ikke parkeringsplass, men "makerspace".
Min daglige transportdoning (en Nissan Leif) trives best ute. Saltsmørja de serverer her i området får ikke så lett tak i stålet når temperaturen er lav. Og med preprogrammert oppvarming er den likevel behagelig når jeg skal på jobb.
Ellers må jeg si at jeg har veldig sans for Fru Dotsetsveen's Taunus! For en gangs skyld hadde Ford innertier når det gjaldt design! Her gjelder det å ta vare på både kona og bilen hennes. Ikke installer vinyltak! Det rustet som besatt under plæstikken!
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
I min "garasje" kommer ingen bil inn uten at hjulene har blitt børstet rene for sand & skit! "Lekebilen" bor på løftebukken og resten av plassen er stort sett tatt opp av verktøymaskiner. Porcellenato fliser på hovedgulvet og eikeparkett på hemsen. Garasjen er ikke parkeringsplass, men "makerspace".
Ellers må jeg si at jeg har veldig sans for Fru Dotsetsveen's Taunus! For en gangs skyld hadde Ford innertier når det gjaldt design! Her gjelder det å ta vare på både kona og bilen hennes. Ikke installer vinyltak! Det rustet som besatt under plæstikken!
Takker Madammen blir nok smigret Og både hun og bilen blir tatt vare på etter beste evne.
Det rustet veldig under vinyltaket fordi grunnarbeidet og vedlkeholdet ikke alltid var bra nok. Nå har taket holdt seg feilfritt i snart 8år så tror ikke det vil være noe problem. Men er vet ikke helt om det blir noe vinyl eller ikke. Den er veldig pen med lakkert tak også. Og da skiller den seg litt ut fra mengden.
Signatur
Det er ikke resultatet som teller, men at det tar lang tid og aldri blir helt ferdig...
Dobbeltgarasje fra 2012 brukes til to stk biler hele året. I tillegg har jeg kompressor (med slange som går ned til snekkerboden under garasjen), en del materialer (på hylleknekter på vegg), dekk (i hjørnene), akebrett (oppe under taket) og ski (på veggen).
Trives veldig godt med å slippe å skrape snø på vinteren og slippe soloppvarmet bil på sommeren!
Signatur
- TEK
Many of the great achievements of the world were accomplished by tired and discouraged men who kept on working...
Dobbelgarasje på 7.3x7.3 innvendig mål. Dessverre noe smale porter. Takhøyde på nesten fem meter på det høyeste så er blitt plass til en messanin for lagring av ski og sykler og akebrett.
B6,2m L6,8m dobbelgarasje med 5,25m bred port og 205cm fri innkjøringshøyde. Alt nytt i 2016. Lav 189cm 2.egt med gulvspon, som gir masse bodplass.
Har en Rexton og en Forester, og begge har ganske grei plass, selv med 1 meter av lengden okkupert av kompressor, verkstedbenk, verktøyskap, mm. Får fiksa på to biler samtidig, bare jeg er litt kreativ med selve jekkinga. Ekstremt fornøyd med BRED port, for med to relativt store biler tar speila fort borti når porten er smal og rommet er stort...å gå for 205 høyde istedenfor 190 gjør at Fotester'n kan kjøre inn MED skiboks...får også jekka Rexton akkurat over bakken og fremdeles tar ikke porten tak når den åpnes/lukkes.
Noe jeg ville gjort annerledes? Ja, lagt på en meter i lengde for mere plass forran bilene til verkstedarbeid, og helst litt mer takhøyde. Men det går greit.
Her sitter du på Eikeparketten og kan beskue biltrafikken hehe....
Lurer på om Taunusen til @Dotsetsveen også er så tidlig at den har det originale, Mustang-inspirerte dashbordet.
Stemmer Cortina hadde andre blinklys, mer buet linje fra b-stolpe og over bakskjerm og mangler Knudsen-fronten("spissen" på panseret). Mustang dashen var fra 71-74, så den er på plass
KjellTS: Bilens fulle navn er Ford Taunus GXL Coupé "Blåmann" og er madammens store stolthet
Bilen har svartlakkert tak. Vinyltak utgikk, da det var vanskelig å oppdrive da bilen ble bygd opp. Men har faktisk fått mye skryt for taket(og premier på bilen). Og vinyltak kan ettermonteres nårsom helst.
Personlig har jeg en -78 Taunus Base stasjonsvogn som har gått kun 62000km med orginal lakk fra a-stolpe og bakover. Den står i låve på hytta
"Lekebilen" bor på løftebukken og resten av plassen er stort sett tatt opp av verktøymaskiner.
Porcellenato fliser på hovedgulvet og eikeparkett på hemsen. Garasjen er ikke parkeringsplass, men "makerspace".
http://byggebolig.no/garasje-anneks-og-smahus/einar_s-min-garasje-blogg/150
Nå har det flyttet inn sveisebord, etpar dreibenker, en rød Spyder av samme merke har tatt plassen til coupéen i bildet, og endel andre tilpasninger siden bildet der.
Min daglige transportdoning (en Nissan Leif) trives best ute. Saltsmørja de serverer her i området får ikke så lett tak i stålet når temperaturen er lav. Og med preprogrammert oppvarming er den likevel behagelig når jeg skal på jobb.
Ellers må jeg si at jeg har veldig sans for Fru Dotsetsveen's Taunus! For en gangs skyld hadde Ford innertier når det gjaldt design! Her gjelder det å ta vare på både kona og bilen hennes. Ikke installer vinyltak! Det rustet som besatt under plæstikken!
Er kanskje ikke piggdekkentusiast du da?
Takker Madammen blir nok smigret Og både hun og bilen blir tatt vare på etter beste evne.
Det rustet veldig under vinyltaket fordi grunnarbeidet og vedlkeholdet ikke alltid var bra nok. Nå har taket holdt seg feilfritt i snart 8år så tror ikke det vil være noe problem. Men er vet ikke helt om det blir noe vinyl eller ikke. Den er veldig pen med lakkert tak også. Og da skiller den seg litt ut fra mengden.
No er det nye vindauge og dører, takpapp, grill, bildekk, baderomsfliser, syklar osv der.
I tillegg har jeg kompressor (med slange som går ned til snekkerboden under garasjen), en del materialer (på hylleknekter på vegg), dekk (i hjørnene), akebrett (oppe under taket) og ski (på veggen).
Trives veldig godt med å slippe å skrape snø på vinteren og slippe soloppvarmet bil på sommeren!
Many of the great achievements of the world were accomplished by tired and discouraged men who kept on working...
Lav 189cm 2.egt med gulvspon, som gir masse bodplass.
Har en Rexton og en Forester, og begge har ganske grei plass, selv med 1 meter av lengden okkupert av kompressor, verkstedbenk, verktøyskap, mm. Får fiksa på to biler samtidig, bare jeg er litt kreativ med selve jekkinga.
Ekstremt fornøyd med BRED port, for med to relativt store biler tar speila fort borti når porten er smal og rommet er stort...å gå for 205 høyde istedenfor 190 gjør at Fotester'n kan kjøre inn MED skiboks...får også jekka Rexton akkurat over bakken og fremdeles tar ikke porten tak når den åpnes/lukkes.
Noe jeg ville gjort annerledes?
Ja, lagt på en meter i lengde for mere plass forran bilene til verkstedarbeid, og helst litt mer takhøyde. Men det går greit.