2,790    4    0  

Skifte kun leddportseksjonene, og beholde skinner, beslag og fjærer?

 744     Verdens navle     0
Har en motorisert leddport der selve seksjonene, av tre, trenger utskifting.

Hvordan er det å bytte disse mot vedlikeholdsfrie (uisolerte) seksjoner av stål, og beholde alt av skinner, beslag, fjærer (alt fra Lobas, 14-15 år gammelt) og motor? Noen her med erfaring?
Signatur

   #1
 24,032     Akershus     0
En er gått mye over til torsjonsfjær(er) over porten i stedet for wiretrekk og fjærer. Disse kan lage mye baluba om fjær eller wire ryker.
Signatur
  (trådstarter)
   #2
 744     Verdens navle     0
Ikke så redd for det, for hos meg går det en sikringswire inne i fjærene, så hvis de ryker flyr de ikke veggimellom.  :)

Og wiretrekk må man vel ha, selv med torsjonsfjær? :-\
Signatur
   #3
 24,032     Akershus     0

Og wiretrekk må man vel ha, selv med torsjonsfjær? :-\


Riktig det, men er kortee og mer innvevd i henslesystemet.

Argumentet brukes av enkelte, men er kanskje et påskudd for å modernisere?
Signatur
   #4
 22,342     Akershus     0

Har en motorisert leddport der selve seksjonene, av tre, trenger utskifting.

Hvordan er det å bytte disse mot vedlikeholdsfrie (uisolerte) seksjoner av stål, og beholde alt av skinner, beslag, fjærer (alt fra Lobas, 14-15 år gammelt) og motor? Noen her med erfaring?
Så lenge seksjonene er lik de gamle i størrelse så går det fint.